Men is in dit geval degene die het woord gebruikt. Dus wanneer degene die mij evt. een 'trava' zou noemen, dat beledigend bedoelt, zou ik dat als belediging opvatten. En als het als compliment wordt bedoeld, zou ik gewoon 'dank je wel' zeggen. Wordt het gewoon als een alternatief voor 'travestiet' of 't-girl' of 'crossdresser', dan vind ik het ook goed zo. En als ik twijfels heb over wat er wordt bedoelt, ga ik niet moeilijk over doen, vind ik het goed zo, en zeg er verder niks over.
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
(Juliet in Romeo and Juliet, II, ii, 1-2).
Lisa
astrotrans
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Zo vindt ik "travestiet" helemaal niks.Irene schreef:Grappig is dat toch dat iedereen bepaalde woorden heel anders aanvoelt dan anderen, misschien ben ik daarom wel zo voorzichtig met het mezelf aanmeten van welke term dan ook.
Irene
Ik denk dat het van het engelse "travesty" = wanvertoning komt en daar wordt ik persoonlijk niet zo blij van.
Op internet zag ik afgekort "tv".
Opeens drong het tot me door, dat ben ik!
Tijdelijk vrouw.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Ik bleek zowaar nog een liedje van Current 93 te hebben dat gezongen wordt door Baby Dee. link
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.