Is er verschil te zien tussen een neovagina en een biovagina

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Donna, aan de hand van 1 foto kun je de werkwijze van een chirurg niet beoordelen, zul je minstens 10 verschillende resultaten moeten hebben, goed verspreid in tijd etc. En dan nog, een chirurg kan door steeds meer ervaring te krijgen ook beter worden, of een stuk extra scholing.

En die 10 uur, tja, heb ik ook maar gehoord dat dat in Thailand een chirurg er zo lang over doet.
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

tjonge zeg Janiek...
dat is toch met alles zo....
als ik als vrouw over straat ga krijg ik ook genoeg rare blikken
ik vind het onzin om zo in dat "kuttige" gedrag te blijven hangen met zn allen...scheur opentrekken dus... meer beavershots!
je mag niks meer zeggen tegenwoordig !!!!! jeeeeeeees
in wat voor tijd leven we
ben je iemand die fel gaat op vrijheid van meningsuiting, maar als iemand zn bek opendoet dan wel gelijk de mond snoeren? dat kan toch niet he! :D
keurmeester lol, dat is meesteres dan he!
wat me opviel is dat morbide een soort van transenkeurmerk na lijkt te streven, "dit is een trans, dat een travestiet"
maar als je dan over keurslagers begint is het niet gepast...
het zijn de normaalste vragen die je kunt verzinnen
hoe ziet het resultaat van een chirurg eruit.
je moet een kritische blik juist aanmoedigen, het is toch iets waar je de rest van je leven mee moet leven?
En het is niet leuk als er dan achteraf van alles aan blijkt te mankeren...
Ik ben niet iemand die denkt, als dat ding er maar af is...
dan kun je net zo lief een schaartje pakken...
scheelt weer een hoop zuur verdiende belastingcenten die niemand wil besteden aan transseksuelen..
gelukkig is er de manty en de gendervrijheid nog :lol:
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

@ Valerie:

Je hebt er niet veel van begrepen. Die foto's staan op het internet, juist omdat veel transen het van elkaar wel begrijpen dat ze zorg hebben over hoe het gaat worden.

Jij denkt op het moment dat je je kritiek op de betreffende chirurgen uit kennelijk alleen daar aan. Wat ik bedoel: dit zijn foto's van iemand anders' intieme delen. (Bovendien ken ik één van die vrouwen) Ik zou een beetje meer discretie wel gepast vinden.

En andermans gebrek aan wellevendheid tegenover jou mag toch geen reden zijn om het zelf ook maar minder nauw te nemen?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

@Valerie Hoe kun je het resultaat van een chirurg beoordelen naar aanleiding van een foto en een kort verhaal relatief kort na de operatie het resultaat van een chirurg beoordelen. Ook zijn het persoonlijke verhalen. Bv bij diepte is mijn ervaring dat er ook verschil is in hoe mensen die diepte meten bv. Ook zul je meerdere resultaten van een chirurg moeten hebben om een goed oordeel te kunnen geven, en liefst ook persoonlijke verhalen. Persoonlijk zal ik niet makkelijk bv foto's plaatsen, ook al is het anoniem.
En ervaringsverhalen zet ik alleen in het gesloten deel van het forum, ook al blijkt dat niet veilig als iemand achteraf een ban krijgt en informatie daaruit gewoon bv bij je profiel plaatst.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Valerie_ schreef: wat me opviel is dat morbide een soort van transenkeurmerk na lijkt te streven, "dit is een trans, dat een travestiet"
Nee hoor. Dat is namelijk helemaal niet nodig want de tijd zal het wel leren wie er wat is. Als je er echter net achter bent dat je een voorliefde voor een bepaald soort kleding hebt, dan lijkt het me helemaal niet nodig om je direct af te gaan vragen of je soms ook van geslacht zou moeten veranderen. Als je wakker wordt met een raar kuchje ga je er toch ook niet meteen vanuit dat je een longontsteking hebt?
Valerie_ schreef: het zijn de normaalste vragen die je kunt verzinnen
Niet echt. Hoe houd ik me staande in de maatschappij, waar kan ik welke hulp krijgen etc zijn vragen die veel eerder aan de orde komen als iemand overweegt om verder te gaan leven in het andere geslacht. Vragen waardoor je vele malen serieuzer overkomt ook nog.
Valerie_ schreef:
je moet een kritische blik juist aanmoedigen, het is toch iets waar je de rest van je leven mee moet leven?
Ja, en? Het is ook een stap die je pas moet maken als je zeker weet dat je niet verder kunt met wat je nu hebt. De resultaten zijn trouwens sterk afhankelijk van wat je aan operatiemateriaal hebt, hoe goed je de boel onderhoudt en hoe goed je geneest. Dingen waarvan je moeilijk de arts als schuldige kunt aanwijzen mocht het resultaat niet naar tevredenheid zijn. Mocht je nou toch de verleiding niet kunnen weerstaan om over dozen te praten, dan kun je beter vragen stellen aan de chirurg over zhaar ervaring en haam tegelijkertijd even tussen je benen te laten kijken. Dan kom je veel meer te weten.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

Hoi Morbide!
Morbide schreef:
Valerie_ schreef: wat me opviel is dat morbide een soort van transenkeurmerk na lijkt te streven, "dit is een trans, dat een travestiet"
Nee hoor. Dat is namelijk helemaal niet nodig want de tijd zal het wel leren wie er wat is. Als je er echter net achter bent dat je een voorliefde voor een bepaald soort kleding hebt, dan lijkt het me helemaal niet nodig om je direct af te gaan vragen of je soms ook van geslacht zou moeten veranderen. Als je wakker wordt met een raar kuchje ga je er toch ook niet meteen vanuit dat je een longontsteking hebt?
Dat is toch hier niet aan de orde. Ik ken leonie niet, maar gelijk maar aannemen dat het op een griepje (travestie, kuch), gaat, is dat niet wat snel conclusies trekken?

Morbide schreef:
Valerie_ schreef: het zijn de normaalste vragen die je kunt verzinnen
Niet echt. Hoe houd ik me staande in de maatschappij, waar kan ik welke hulp krijgen etc zijn vragen die veel eerder aan de orde komen als iemand overweegt om verder te gaan leven in het andere geslacht. Vragen waardoor je vele malen serieuzer overkomt ook nog.
Uiteraard is dat de grootste zorg, ook mijn grootste zorg bovendien, maar je kunt je een gezonde nieuwsgierigheid naar GAB resultaten toch ook wel goed voorstellen. Zeker om hooggespannen verwachtingen wat te nuanceren.
Morbide schreef:
Valerie_ schreef:
je moet een kritische blik juist aanmoedigen, het is toch iets waar je de rest van je leven mee moet leven?
Ja, en? Het is ook een stap die je pas moet maken als je zeker weet dat je niet verder kunt met wat je nu hebt. De resultaten zijn trouwens sterk afhankelijk van wat je aan operatiemateriaal hebt, hoe goed je de boel onderhoudt en hoe goed je geneest. Dingen waarvan je moeilijk de arts als schuldige kunt aanwijzen mocht het resultaat niet naar tevredenheid zijn. Mocht je nou toch de verleiding niet kunnen weerstaan om over dozen te praten, dan kun je beter vragen stellen aan de chirurg over zhaar ervaring en haam tegelijkertijd even tussen je benen te laten kijken. Dan kom je veel meer te weten.
Uiteraard kom je dan veel meer te weten.

groeten
Val
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

Janiek_ schreef:@ Valerie:

Je hebt er niet veel van begrepen. Die foto's staan op het internet, juist omdat veel transen het van elkaar wel begrijpen dat ze zorg hebben over hoe het gaat worden.

Jij denkt op het moment dat je je kritiek op de betreffende chirurgen uit kennelijk alleen daar aan. Wat ik bedoel: dit zijn foto's van iemand anders' intieme delen. (Bovendien ken ik één van die vrouwen) Ik zou een beetje meer discretie wel gepast vinden.

En andermans gebrek aan wellevendheid tegenover jou mag toch geen reden zijn om het zelf ook maar minder nauw te nemen?
Dit begrijp ik niet. Die foto's staan toch op het net met toestemming van jouw vriendin. Dat heeft dan toch niets met discretie meer te maken? Het gaat hier inderdaad over kritiek op het werk van die desbetreffende chirurgen, niet kritiek op het resultaat van je vriendin. Het is al moeilijk genoeg en heb echt de behoefte niet iemand met mijn kritiek ongelukkig te maken. Maar die foto's staan met toestemming op het net, dus mag ik aannemen dat zij daar geen problemen mee heeft toch?
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Valerie_ schreef: Dat is toch hier niet aan de orde. Ik ken leonie niet, maar gelijk maar aannemen dat het op een griepje (travestie, kuch), gaat, is dat niet wat snel conclusies trekken?
Misschien wel, maar ik heb de statistiek aan mijn zijde. Eerlijk gezegd had ik niet door dat je met mijn vermeende keurmerk specifiek op Leonie doelde. Ik ben wel vaker snel met het roepen van dergelijke dingen. Dat is vrijwel iedereen hier. Het verschil is alleen dat ik mensen niet aanmoedig in hun mogelijke transigheid. Er is alle reden om sceptisch te zijn.
Valerie_ schreef: Uiteraard is dat de grootste zorg, ook mijn grootste zorg bovendien, maar je kunt je een gezonde nieuwsgierigheid naar GAB resultaten toch ook wel goed voorstellen. Zeker om hooggespannen verwachtingen wat te nuanceren.
De gab is zoveel meer als alleen de srs. Waarom direct de focus op een stap die maar weinigen nemen? Ik vind de interesse in beavershots niet gezond. Ik vind het ongepast en onbeleefd. Misschien vind ik het zelfs wel net zo vervelend als jij de beeldvorming in gender X vond. Het ontbreekt er bij wijze van spreken nog maar net aan dat er niet gevraagd wordt om een proefritje. Alsof je overweegt om dezelfde auto als een ander te kopen. Eventuele hooggespannen verwachtingen kun je het beste temperen door mensen op hun leeftijd te wijzen. Hormonen doen zoveel meer voor je 25e en zelfs van een designerdoos word je niet passabel.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Morbide schreef:Eventuele hooggespannen verwachtingen kun je het beste temperen door mensen op hun leeftijd te wijzen. Hormonen doen zoveel meer voor je 25e en zelfs van een designerdoos word je niet passabel.
Ook leeftijd zegt niet altijd alles, maar wat je zegt is erg zinvol Morbide, niet alleen het stukje dat ik quote.
Iedereen is anders, als je denkt dat je misschien ts bent, ga je inderdaad niet als 1e naar een mogelijk resultaat van een operatie kijken. Er komt zo ontzettend veel meer bij kijken. Wat hormonen met je doen, is uiteindelijk belangrijker dan die operatie. De operatie is in principe nodig om V in je paspoort te krijgen.
Het eerste wat ik heb gedaan toen ik het allemaal herkende in 1990 was zo veel mogelijk informatie verzamelen, toen nog via bibliotheek. Nu kun je in principe alles via internet vinden. Maar wat komt er allemaal op je af als je begint met denk ik het meest ingrijpende wat een mens kan doen, nl van geslacht veranderen (lichamelijk, psychisch ben je van het andere geslacht, anders ben je erg dom bezig). Het is niet niks wat er lichamelijk en psychisch met je gebeurt, operatie is daar maar een klein (wel belangrijk) onderdeel van.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Valerie_ schreef:Dit begrijp ik niet.
Laat maar. We praten aardig langs elkaar heen, denk ik.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Ik vind het ongepast en onbeleefd.
+1
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek_ schreef:
Morbide schreef: Ik vind het ongepast en onbeleefd.
+1
-1

Ik vind dat er mensen overreageren. Tijd om weer psychotherapie door het drinkwater te mengen. En om deze dan maar direkt in te schieten: ja, ook door het mijne.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Ik vind dat er mensen overreageren. Tijd om weer psychotherapie door het drinkwater te mengen.
Dus met andere woorden, er zijn dus mensen die overreageren.....dus moet iedereen preventief op spreekuur :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:
Janiek_ schreef:
Morbide schreef: Ik vind het ongepast en onbeleefd.
+1
-1

Ik vind dat er mensen overreageren.
Afgezien van die emoticon met rooie oogjes ben ik heel rustig gebleven, hoor :wink: .

Neem jij nog maar een slokje psychotherapie, ik ga even met mijn lief een pilsje drinken op het achterbalkon :D .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
paula_
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 8:41

Bericht door paula_ »

Ajira schreef:Klinkt vrij logisch.. ik bedoel.. je hebt jaren met iets aan de buitenkant gelopen, en dan moet je ineens van alles naar binnen stoppen.. dat is even een flinke geestelijke schakelaar die omgezet moet worden, lijkt me.
Oef, volgens mij moet je als je zo denkt helemaal nooit aan trans zijn of erger nog een srs willen denken, (flinke of minder flinke) geestelijke schakelaars gebruik je als je bij een ongeluk bv je benen verliest en incompleet verder moet leven, of iets anders wat je zeer waardevol is in het leven verliest bv relatie, mensen verliezen door overlijden enz., een srs is er juist voor omdat je niet kan leven met dat ding aan de buitenkant en je thuis komt als het weg is, no mental switches needed but relieved from disaster.

Beetje late reactie maar ik heb per ongeluk mijn inlognaam en wachtwoord terug gevonden in mijn mail :lol: en ik moest even reageren op dit schrijfsel.
Plaats reactie