Irene schreef:Sticky schreef ook:
Elsa,
wat je zoal in je postjes in deze draad schrijft over hoe het is om een vrouw te zijn die er achter komt dat haar man of vriend TV is schreef Mila ook in grote lijnen in het verleden.
Jij word niet afgeblaft omdat je de vrouw van een TV bent, en Mila is een TS en mede daarom werd zij wel afgeblaft,
Dat is jouw beeld en jouw conclusie, maar volgens mij gaat het helemaal niet om wat Mila schreef, maar hoe ze het deed. cést la ton qui fait la musique.
Zeker. Toch heeft Sticky ook wel een punt: omdat Mila zelf een transwhatever is, kijken de anderen raar op als zij telkens deze thematiek opzoekt, terwijl die in haar eigen leven geen enkele rol speelt,
en zichzelf daarbij aan de "vrouwenkant" plaatst. Of het haar bedoeling was, weet ik niet, maar ze trok daarmee wel een scheidslijn tussen zichzelf en de "exhetero's" hier, waarbij ze vooral de schijnwerper richtte op een toch al pijnlijke plek uit het leven van die anderen en bovendien en passant die anderen in (het laatste restje van) hun "mislukte mannen"-positie plaatste. Soms nagenoeg met die woorden.
Er is niet veel mensenkennis voor nodig om te weten dat zoiets je niet in dank afgenomen zal worden. Als zulk confronteren vergezeld gaat van betrokkenheid, kan er wel een open gesprek ontstaan. Maar zo ongeveer iedereen hier had op een gegeven moment de indruk dat Mila's motieven om hiermee bezig te blijven vooral in haar eigenliefde wortelden. Dat het haar een mogelijkheid bood om zich ergens op voor te laten staan, terwijl anderen, van wie zij zich graag distantiëerde, juist in een negatief daglicht kwamen te staan.
Het zou aan Elsa of andere "partners van" zijn om te zeggen of en hoe zij zich door Mila in deze gesteund voelden. Maar ik kan me zo voorstellen dat zij zich in hun worsteling om ermee te leven ook niet graag voor masochistes uitgemaakt zien.
@ Irene: maar "ton" is wel mannelijk, hoor

.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes