Of het kind er door beschadigd wordt durf ik geen ja te zeggen. Of het kind er door beschadigd KAN worden zeg ik volmondig ja, gebaseerd op eigen ervaringen.Joyy schreef: mm, kan een flinke discussie worden, want wordt een kind beschadigd doordat hij/zij van kinds af aan met de bijbel om de oren wordt geslagen?
figuurlijk uiteraard
![]()
je weet het niet, ik zou denken van wel , vanuit mijn optiek, maar wellicht is dat kind wel heel gelukkig
Het leven in een conservatief christelijke omgeving is fijn, warm en liefdevol. In die zin zou een kind, als hij/zij niet verder kijkt, gelukkig kunnen zijn/worden. Het is beschermend, mensen zijn warm en liefdevol en je hebt er altijd een plekje.
Maar als je verder kijkt, jezelf echt begint te ontdekken en achter dingen komt die jouw omgeving als zondig en verwerpelijk zien, dan is het geluk weg. Je begint je eigen gevoelens, je eigen gedachten als een kwaad te zien en probeert er op allerlei manieren van af te komen. Het is tenslotte zondig en verwerpelijk. En op die manier kan een kind heel erg beschadigd raken. het heeft voor mij ook een hele tijd geduurt voor ik er achter kwam dat niet de hele wereld mijn gevoelens als iets vies en verwerpelijks zag, maar dat ze het juist omarmden en me er in steunden. Vandaag de dag vraag ik ook niet meer aan mensen of ze me accepteren,ik ben wie ik ben. Wat een ander daar van vind moet degene zelf weten. Ze mogen het zien als iets vies, iets verwerpelijks, maar dat is slechts hun (beperkte) visie.
Goed, ik draaf door....