Zo hoog zijn die drempels nu ook weer niet :-)

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Zou het vrouw-gevoel van een (gender-)TV, een TG en een TS werkelijk zo verschillend zijn? En waarom zou wel/geen SRS nu zoveel belangrijker zijn dan wel/geen logopedie, of wel/geen FFS?
Pfffff, is het ff niet het stomme VU, zit je daar dan mee he.....begrijp nou toch eens, dat het voor velen verdomt belangrijk is zo dicht mogelijk bij het uiterlijk van een vrouw te komen.....weet je, van zo'n mens zonder piemel om dat ook allemaal te kunnen doen wat een vrouw zo gewoon doet......en ook naakt gewoon eenduidig als vrouw door te gaan en niet als iets wat nie eenduidig man of vrouw is......

.....als jij er goed bij voelt je over en over zelf befoemelde piemel wil houden uit alleen jou bekende redenen, is dat voor mij okee en zeker voor de meesten hier ook....

....het wordt tijd, dat jij eens in Darwins boeken gaat neuzen en het gewoon gaat accepteren, dat de meeste transen un pokkehekel eraan hebben dat ze als man ter wereld zijn gekomen en het liefst precies het tegenovergestelde nastreven!

Jij als computergenie moet het toch duidelijk zijn als velen digital in bits denken....namelijk 0 of 1......als jij analoog wil zijn, bvb ergens daar tussen in, dan doe dat aub, maar laat mij lekker binair zijn, wil je.....

....ik ben supertrots dat ik nu een vrouwelijk ogend geslachtsdeel heb en dat gebruik ik ook als zodanig......en ja, dat was en is voor mij superbelangrijk en zal het altijd zijn hoor.....

.....alle behandelingen, die me verder optisch wegbrengen van man zijn superbelangrijk voor me!!!!!! Ik ben transseksueel!!!!

Als jij daarvan iets maakt zo van....ohhh, wat is dan vandaag in de aanbieding.....wat zal mij vandaag passen....zo van, hach ja, die bard heeft me al un tijdje un beetje gestoort, dan noem ik je gewoon een freak, of gewoon een subcultuur.....maar geen transseksueel......maar je mag trouwens zijn wat je wil zijn.....daar heb ik niks tegen, maar verhaamloos aub niet de ellende, die een transseksueel voelt als die in de spiegel zit te kijken en daar een piemel ziet, die daar godverdomme niet hoort te zijn omdat dit gewoon fout is.....pokkefout zelfs.....!!!!!!

Zo, dat moest ff eruit!!!!!!!!

Je mag volgs mij nu vrolijk verder hubbelen op deze aardbol en verkonden, dat vrouwen met piemel ook vrouwen zijn.....ik ken er genoeg van en ze zijn gelukkig......zoveel is duidelijk.....maar vertel aub niet voortdurend, dat voor transseksuelen het nie belangrijk kan zijn un SRS natestreven.....het is voor mij dus heel erg belangrijk geweest Frederique.....zo belangrijk, dat ik un hoop zelfverminkingspogingen en een vet serieuze zelfmoordpoging achter de rug heb....ik werd er gewoon strondziek van, dat daar iets bungelde en af en toe stijf als een vuurtoren de lucht in stond......vreeslijk dat ding.....en ik ben zooooo blij, dat dit voor goed is verholpen......

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mare,

Zoals wel vaker dicht je mij gedachten toe die ik nooit gehad heb en nooit zal hebben. Ik ken genoeg transen-met-wens-voor-SRS om te weten hoe serieus die wens, nee, die NOODZAAK voor een SRS voor die mensen is. Maar wat je me NIET wijsmaakt is dat die mensen daarmee meer vrouwgevoel hebben dan mensen die geen noodzaak voor een SRS hebben. En wat je me OOK NIET wijsmaakt is dat die mensen daarmee "meer" zijn dan mensen die GEEN SRS nodig hebben om hun uiterlijk aan te passen aan hun innerlijk.

Ik vind die ene operatie te weinig om een apart vakje voor TS te maken t.o.v. TG. Voor mij is iedere TG ook een TS. Ik word daarin bevestigd door de VU (die mij TS noemt). Ik hoop dat ze nog -veel- meer mensen in het vakje TS stoppen zodat die ene operatie aan belang inboet. Het wel-of-niet krijgen van een SRS is niet belangrijker dan het wel-of-niet krijgen van hormonen. Of het wel-of-niet krijgen van logopedie. Gender-TV, TG en TS zijn voor mijn gevoel minder verschillend dan enkele mensen die post-op-SRS zijn misschien wel zouden willen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Frederique_ schreef: Ik vind die ene operatie te weinig om een apart vakje voor TS te maken t.o.v. TG. Voor mij is iedere TG ook een TS.
Was de kern rondom TS niet het nastreven van de SRS? En doe alsjeblieft nu niet of "die ene operatie" zo heel erg weinig voorstelt...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Volgens sommige definities wel.
Verouderde definities.
Er worden voorbereidingen getroffen om de regels rond verandering van M naar V in de burgerlijke stand aan te passen. De VU noemt vrouwen-met-een-piemel nu al ook transseksueel.

En voor alle duidelijkheid: een SRS is zeker een grote stap.
Maar is voor het eerst als vrouw naar buiten gaan geen grote stap?
Of 24/7 gaan leven?
Of hormonen gaan nemen?

Ik vind dat de grootte van de stap voor een SRS vaak overdreven wordt. Natuurlijk, een SRS kost maanden voorbereiding. Een SRS kan complicaties veroorzaken waar je nog tijden last van hebt en levert dus veel risico's op. Het is een ENORME stap waar je ook ENORM tegenop kunt kijken. Maar laten we eerlijk zijn: 24/7 in het door jou gekozen uiterlijk leven heeft al die kenmerken net zo goed...

Waarom komen SRS-besluit-nemers in een eigen vakje terecht en 24/7-levers niet? Of FFS-besluit-nemers? Of logopedie-besluitnemers? Of BVG'ers? We zijn allemaal gelijkwaardig en het besluit rond de SRS is maar één van de vele besluiten die je in je trans-proces moet nemen... Daarom wat mij betreft ook maar één vakje: TS is ruim voldoende. De niet-T*-omgeving herkent het verschil tussen TG en TS toch niet. En in de nabije toekomst met de veranderingen in de burgerlijke stand en de VU ontkom je er toch niet aan om dat vakje te vergroten...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Frederique_ schreef:Volgens sommige definities wel.
Verouderde definities.
Verouderd volgens wie? Jou?
Frederique_ schreef:Er worden voorbereidingen getroffen om de regels rond verandering van M naar V in de burgerlijke stand aan te passen. De VU noemt vrouwen-met-een-piemel nu al ook transseksueel.
T zou n slecht teken zijn dat je pas ts bent na je srs...vind je ook niet?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ga wel met Frederique mee:
En voor alle duidelijkheid: een SRS is zeker een grote stap.
Maar is voor het eerst als vrouw naar buiten gaan geen grote stap?
Of 24/7 gaan leven?
Of hormonen gaan nemen?
In dit rijtje is voor mij 24/7 de grootste stap
en de eerste keer naar buiten de kleinste

De srs komt voor mij in dit lijstje op nummer 2 wat stap grootte betreft, maar misschien wordt dat anders als je er dichterbij zit, voor mij is die srs nog zover weg, dat ik helemaal niet mee bezig ben, first things first.

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Kvraag me af wat nu het probleem bij Frederique is. Is ze bang dat ze niet als "volledig" gezien wordt als ze geen srs na streeft?

Btw, waarom noemen we ons niet allemaal gezellig TV? Want de buitenwereld (die blijkbaar wel heel erg belangrijk is) ziet het verschil tussen een part time vrouw en n full time vrouw ook niet.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Frederique_ schreef:Volgens sommige definities wel.
en het besluit rond de SRS is maar één van de vele besluiten die je in je trans-proces moet nemen...
Ik zie het zelf toch als 1 besluit: ga ik in transitie of niet? Als ik dat doe is het all-the-way, daar hoef ik geen seconde over na te denken.

Natuurlijk moet je afwegingen maken, b.v. of een bepaalde operatie medisch verantwoord is, of een bepaalde operatie het geld waard is, etc.

Maar de vraag 'past dit bij mij?' zal ik nooit stellen, want alles wat mijn lichaam meer vrouwelijk maakt 'past bij mij'. En dat is volgens mij wat een TG onderscheidt van een TS. Een TG stelt die vraag wel.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Amber schreef:
Kvraag me af wat nu het probleem bij Frederique is. Is ze bang dat ze niet als "volledig" gezien wordt als ze geen srs na streeft?
Ik vraag me eigenlijk meer af waarom sommigen zo angstig vast houden aan hokjes, alsof het om een olympische medaille gaat in plaats van een ernstige blessure.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Wat betreft vu vind ik het geheel logisch dat zolang iemand geen srs heeft gehad men het vakje trans hanteert, wel srs, ben je vrouw imo

Hokjes doen er in die zin wel toe, je wilt volwaardig gezien worden en leven als vrouw als je trans bent, dat kan je na je srs

Wens je geen srs (los van medische redenen) dan streef je dat vrouwbeeld blijkbaar niet volledig na, ben je geen trans, en derhalve kun je ook geen 'vrouw' worden

Dat alles staat los van innerlijke beleving uiteraard, maar alles op de hoop gooien gaat mij wat ver

De 2 categorieen zijn fundamenteel verschillend en kunnen gewoonweg niet op 1 hoop

Ik snap Mara best

Als je homo bent wil je ook niet als hetero gezien worden, als je trans bent wil je ook niet als travestiet of tg gezien worden, om maar 1 enkele reden:

Dat je het niet bent

Het gaat om je identiteit, en daarom is het zo belangrijk dat je gezien wordt als wie je bent, want dat betekent erkenning voor jou

En het feit dat je jarenlang erkend bent als iemand die je niet was, maakt dat dat onderwerp gevoelig ligt
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Joy,
Wens je geen srs (los van medische redenen) dan streef je dat vrouwbeeld blijkbaar niet volledig na, ben je geen trans, en derhalve kun je ook geen 'vrouw' worden
En wat nu als de VU "vrouwen met een piemel" gewoon als vrouw en als TS ziet?
Ja, dat doen ze.

En wat nu als de burgerlijke stand binnenkort de eis gaat loslaten voor castratie?
Ja, die kant gaat het op.

Waarom is een SRS zoveel belangrijker als een FFS, als 24/7 gaan leven, als ...?
Alleen SRS maakt je net zo min vrouw als alleen vrouwenkleren dragen, als alleen logopedie, als alleen ... .
Een transproces is zoveel meer dan alleen die operatie. En het idee dat je alleen met die operatie vrouw zou zijn, of alleen met die operatie trans zou zijn... Het is me -veel- te beperkend.
En gelukkig ziet de maatschappij dat langzaam maar zeker ook zo.

Het idee van wel-of-niet "los van medische redenen" moeten we ook maar snel loslaten. Want dat verschil maak je ook niet bij FFS-operaties, BVG-operaties, logopediebehandelingen, enz. Waarom maak je het verschil dan wel bij SRS-operaties? Een TS-proces is zoveel ingewikkelder dan alleen wel-of-geen SRS-wens en/of wel-of-geen 100%-passabel-uiterlijk-wens en/of Jos Megens z'n vrouwen-in-mannenlichamen. Het verschil tussen TG en TS is een nutteloze, onwenselijke en voor de buitenwereld onbegrijpelijke versimpeling van het genderproces.

Het verschil tussen TG en TS is gemaakt door Paul Vennix in 1997. Hij deed dat om mensen die zich transgenderist voelden ook een plek te geven in de behandelingen die tot dan toe alleen voor "de echte TS'en" gold. Dat was heel nobel, maar ik denk dat we intussen verder zijn in ons denken en dat we gender als continuum of als "genderwolk" zien met heel veel combinaties van gevoelens en praktische uitwerkingen van die gevoelens. Veel meer dan de drie bekende vakjes. Ik denk dat je terug moet naar de vraag wat nu het kenmerkende verschil is tussen de TS en de TG/gender-TV. Rechtvaardigt die ene operatie een eigen vakje? Zijn de verschillen tussen een gender-TV, een TG en een TS werkelijk zo groot dat een TS een eigen vakje behoeft? Is de groep TS'en zo uniform dat alle gevoelens van alle TS'en gelijk zijn enkel en alleen omdat ze de wens voor een SRS delen? Mijns inziens niet.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Als het vu een vrouw met piemel als ts ziet, niks mis mee, als vrouw, heb ik mijn bedenkingen

Waar je imo aan voorbij gaat is dat het voor velen absolute noodzaak is vanuit hun innerlijk om een srs te ondergaan, de buitenwereld komt pas aan bod op de 2de plaats

Het verschil is voor buitenwereld minimaal, maar het gaat om je innerlijk, DAT is de reden dat iemand een srs wenst, en dat is ook de reden dat iemand dat niet wenst, en daarom kun je tg en ts niet op 1 hoop gooien, het zijn in de praktijk 2 verschillende zaken

Niks mis mee als je kan leven met je mannelijk geslacht, dan geld dat voor jou, maar dat geld zeker niet voor vele anderen

Nee, alleen een srs maakt geen vrouw,natuurlijk niet, maar is het voor jou zo moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die absoluut van hun mannelijk geslachtsdeel af willen?

Ik haalde medische redenen aan, waarbij dan denk aan: het is medisch gezien te link om een operatie te ondergaan, om wat voor reden dan ook waardoor men daarvan afziet

Het verschil tussen srs of logopedie lijkt me duidelijk, het verschil tussen srs en cosmetische behandelingen:

Ik zie cosmetische behandelingen niet als absolute noodzaak, en een srs is dat voor velen wel

Je hebt gelijk als je stelt dat een transgender zich net zoveel vrouw kan voelen als een trans

Ik denk dat je het zo kunt stellen:

Iemand die er alles voor over heeft om een vrouwelijk lichaam te hebben omdat zij dat wenst vanuit innerlijke overtuiging en zo optimaal mogelijk als vrouw wil deelnemen aan een leven als vrouw, die is voor mij gewoon vrouw

Iemand die dat ook wenst, maar een srs niet noodzakelijk acht, voelt zich wellicht niet minder vrouw, maar komt toch in een heel ander dag licht te staan in de praktijk, de gevolgen (matwchapplijk bijv) zijn anders, er gaat een ander leven achter schuil, met andere mogelijkheden en onmogelijkheden, en is daarmee lichamelijk gezien geen vrouw, simpelweg omdat een vrouw geen mannelijk geslachtsdeel heeft, en door buitenwereld op de 2de plaats niet zodanig als vrouw zal worden gezien, het erkenningsverhaal

Nogmaals:

Mensen hebben behoefte aan het erkennen van hun identiteit, als dat vrouw si, dan wil men vrouw zijn, als dat vrouw is met mannelijke geslachtsdelen,ook prima

Maar, ergens wingt hier eea in je motivatie

Als jij bent wie je bent, met je mannelijke geslachtskenmerken, en je vrouwelijk overkomen, en daar geen enkele probleem mee hebt, waarom zou je dan moeite doen je geslacht te verbergen, het is toch wie je bent?En daar wil je toch erkenning voor?

Alleen als je geen srs wilt/kan, door medische redenen, is het een ander verhaal, maar nogmaals, je kan niet verwachten dat men tg en ts als hetzelfde ziet, omdat het 2 verschillende dingen zijn

Joy
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Joyy schreef:Alleen als je geen srs wilt/kan, door medische redenen, is het een ander verhaal, maar nogmaals, je kan niet verwachten dat men tg en ts als hetzelfde ziet, omdat het 2 verschillende dingen zijn
Joy
Ik quote dit betreffende stukje, omdat ik mij afvraag OF het genderteam een TG ziet als trans met een piemel. Want als je om medische redenen de operatie niet wil, oftewel de operatie brengt onnodige risico's met zich mee is het nu al mogelijk om bv je geslacht wettelijk te laten aanpassen. Ik zou dan graag het verhaal van meer mensen willen horen die bij het VU in behandeling zijn die om niet-medische redenen geen SRS willen.

Ik zie de genderidentiteit van iemand ook niet als zwart/wit. Er zijn altijd gradaties, en in dat opzicht zie ik het 'hokje' TG als een groot geheel van de mensen die nog x% man of vrouw voelen, want ik vraag me af of dat 100% moet/zal zijn. Ik persoonlijk voel me psychisch 100% vrouw, voor mij geen twijfel mogelijk. En zo zullen er velen met mij zijn. Maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen met SRS zijn die zich toch nog een stukje man (of vrouw indien f2m) voelen. Waarom dan operatie, beslissing van die persoon.

Over wat de moeilijkste stap is ? Erkennen voor jezelf wat je bent. Comming out naar jezelf. Het toegeven aan je innerlijke gevoelens.
Ik denk ook dat dat niet eenduidig is. Wat voor de een een moeilijke stap is, is voor de ander bij wijze van spreke een peuleschil. Erken van elkaar hoe je bent. Definities veranderen in de loop van de tijd. Maar ga niet onnodig aan een ander zijn/haar gevoelens lopen vroeten.

TV, TG, TS het zijn benamingen. Voor de een heel belangrijk, voor een ander niet. Een ieder is wat ie is. En wil wat diegene wil. Ik zal nooit een FFS willen. Ben ik dan minder vrouw ? Nee, zeker hier kunnen we discussiëren met elkaar, maar met respect naar elkaar toe. Ik mis dat respect nog weleens, soms betrap ik mezelf er op dat ik het ook niet helemaal heb. Dat doet mij pijn. Want wat is er belangrijker dan elkaar als mens te respecteren ? Elkaar in waarde laten ?

Een flink aantal mensen komt hier omdat er een onenigheid is tussen de lichamelijke en psychische genderidentiteit. Die zover gaat dat men het lichaam zoveel als mogelijk laat aanpassen aan het zelfbeeld. Dat zelfbeeld is niet voor iedereen hetzelfde. En dan zijn er nog genoeg mensen die om wat voor reden ook het lichaam niet kunnen of willen aanpassen aan dat zelfbeeld. O, hoe complex is het leven van een denkend wezen dat mens is.......
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Waarom is een SRS zoveel belangrijker als een FFS, als 24/7 gaan leven, als ...?
Alleen SRS maakt je net zo min vrouw als alleen vrouwenkleren dragen, als alleen logopedie, als alleen ...
Ga jij maar lekker vrouwenkleren dragen......vette stap joh.....maargoed.....ga ik verder en laat mun lichaam aanpassen.....volgens jou, net zo belangrijk.....

.....alleen dat ik dat met die kleren nooit had, maar dat terzijde..... :roll:

We komen er toch nie uit in deze discussie die we al un halve eeuw voeren.....hou jij maar lekker bezig met anderen daarover te hebben....ik leef terwijle verder, met alles wat zo bij een volmaakt leven hoort..... :wink:

groetjes en zo

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Nou nou nou, wat vliegen we elkaar ineens in de haren over iets wat ik helemaal niet zo bedoel. Natuurlijk staat het een ieder vrij om jezelf in een hokje te plaatsen. Dit ben ik en dit wil ik......duidelijk lijkt mij. Maar als je naar elkaar toe in hokjes denkt en elkaar daarover de les gaat lezen. En dat de bewoners van de diverse hokjes blijkbaar achter dikke tralies zitten zodat ze de bewoners van de andere hokjes niet meer kunnen bereiken.
Natuurlijk, op veel punten zit er een verschil tussen ts, tg en tv, maar er zijn toch ook meer dan genoeg raakvlakken en overeenkomsten waarin je elkaar wel kunt helpen, ondersteunen enzovoort. Over het fysiek-medische gedeelte van een ts die naar haar SRS toe gaat kan ik niet meepraten, maar haar gevoel kan ik wel voor een flink deel begrijpen. Het is maar 1 voorbeeld.
Bovendien zit volgens mij iedereen (en dan bedoel ik niet alleen een T maar echt iedereen met een gedeelte eigenschappen van het andere geslacht. Bij de 1 misschien maar 2%, bij mensen als ik behoorlijk wat meer.....en alles wat er tussen zit. Niets mis mee lijkt mij, maar wie zich dus 100% vrouw of man noemt doet denk ik zichzelf tekort.
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Plaats reactie