mannen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Wat je hier beschrijft lijkt sterk op de uitkomst van het onderzoek van Paul Vennix: hij schreef dat mv's eerder besluiten voor een SRS om van hun penis af te komen, dan om een vagina te krijgen. In gesprekken met TS'en valt me dit wel vaker op...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Frederique_ schreef:Wat je hier beschrijft lijkt sterk op de uitkomst van het onderzoek van Paul Vennix: hij schreef dat mv's eerder besluiten voor een SRS om van hun penis af te komen, dan om een vagina te krijgen. In gesprekken met TS'en valt me dit wel vaker op...

Groetjes,

Frederique
ik vraag me af of dat voor iedereen opgaat...ik heb wel om me heen gevraagd, en het is niet echt helemaal waar dat alle post op TS-jes nu zo n hekel hadden aan hun piemel....

lijkt me ook geen goede instelling want die piemel wordt je vagina, dus.....

zo kijk ik er tegenaan hoor....
nu doet het me niet veel een piemel te hebben...maar het besluit een neovagina te willen hangt er in mijn geval vanaf of ik er iets ander van wil maken... in dit geval een neovagina...

ik begrijp transjes niet die gewoon zoiets hebben van: als het er maar af is, al zit er niets...

als ik al TS ben (waar ik zoals je weet mn twijfels over heb) deel ik die instelling in elk geval niet...
en Patricia schrijft volgens mij ook iets anders... zij wil wel degenlijk een neovagina, maar houdt er rekening mee dat de mogenlijkheden beperkt zijn.... dus... tjah....lijkt me een realistische manier om tegen een SRS aan te kijken... maar of dat iets met het onderzoek van Vennix te maken heeft, (waar volgens mijn gevoel vooral exhe en dus lesbische transjes aan mee deden) of de gesprekken die je hebt gehad met andere transen, betwijfel ik.

Ik heb Patricia in dit topic toch echt wel zien schrijven dat zij graag seks zou willen hebben als vrouw met een man...en niet iets in die zin van: als ik er maar vanaf ben....

Mina
Esther Vos
dagelijks aanwezig

Bericht door Esther Vos »

Even mijn kwartje in de automaat gooien.

Voor mij is het eerder een kwestie van iets erbij dan iets eraf. Ik zou als dat zou moeten wel kunnen leven met dat geval, maar dat betekent dat ik voor mijn gevoel nooit een man kan benaderen vanuit mijn innerlijke ik.

Ik kom voor sex op de ontmoetingsplekken en vind het zeer vervelend als mannen het eerst naar je geslachtsdelen grijpen. Daarbij vinden zij het vreemd als ik geen erectie krijg. Er wordt dan wel eens gevraagd of ik het niet lekker vind.
De mannen die het mij wel naar de zin kunnen maken zijn over het algemeen de Bi-mannen die beginnen met je te strelen van je lijf.
Ik ben erachter gekomen dat ik ook meer heb met sensualiteit dan met seksualiteit.
Ik ben daarentegen niet te beroerd om mannen die het mij naar de zin maken ook iets terug te geven ook al heb ik op dat moment niets met die handelingen.
Ergens denk ik dat dat ook iets vrouwelijks is. Ik benoem het in ieder geval zo en voel me er goed bij

Liefjes en groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<hij schreef dat mv's eerder besluiten voor een SRS om van hun penis af te komen, dan om een vagina te krijgen. In gesprekken met TS'en valt me dit wel vaker op...>

Ja, dat is mij ook wel vaker opgevallen ja, dat er vaak eerder in termen van amputatie dan van vervanging gesproken word.

Vandaar dat ik vaak denk dat er eerder een sprake is van wat voor neurose dan ook, dan van transeksualiteit an sich.

<Ik bedenk me nu dat deze afweging er inderdaad voor zorgt dat Mila meer TS dan TG is.>

Weet ik niet eigenlijk.....ik ben altijd een en dezelfde persoon geweest, vrouwelijk, en ik ben dus nooit 'abrupt' van het ene uiterste naar het andere gegaan, dwz: van (volledig) m naar (volledig) v.

Misschien is dat de reden waarom ik niet zo nodig aan de SRS hoef...het zit er gewoon, en het is dus blijkbaar niet doorslaggevend geweest voor mijn sociale rol ahw.

Verder voel ik me geen vrouw, maar vrouwelijk.

En nee, ik heb me nooit een 'man' gevoeld, en me ook niet als zodanig gedragen en werd/word ook al niet als zodanig gezien omdat ik toevallig een piemel heb.

Ik vind het niet leuk dat ik die heb, en ook niet vervelend.

Neutraal eigenlijk, en voor de rest sta ik allesbehalve neutraal tov mijn verschijning als geheel; vrouwelijk graag ;-)

Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik vraag me zo langzamerhand toch wel af wiens neurose groter is: die van secundaire transen of die van Mila-die-overal-complotten-en-neuroses-ziet... :-?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie