De Reunie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Maar buitengewoon kinderachtig om dat 'prikprik' plotseling achteraf voor je verontwaardigde postjes te gebruiken als ik die weerleg.

Dus een beetje erg ongeloofwaardig, dat 'prikprik', en vooral niet te openlijk gaan stangen, want anders krijg je het met Frederique aan de stok hoor.

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Voor wat betreft Pascalle; niet leuk idd, dat 'ik ben niet achterlijk, ik kan heus wel zien dat jij vroeger een man was', maar blijkbaar is ze zo overtuigd '100% vrouw' dat ze niet in de gaten heeft dat dit soort opmerkingen tot op zekere hoogte te voorkomen zijn door haar voorhoofd te bedekken met een pony-kapsel en een nosejob zou ook wonderen kunnen verrichten.

Komen we weer bij het feit dat ex homo ts'en kritischer op zichzelf zijn, en onzekerder, en dat ex hetero ts'en dat soort dingen niet zien, of willen zien, want.......'100% vrouw'.>

Het valt me iedere keer weer op......zoals bio vrouwen overmatig kritisch op zichzelf kunnen zijn, zie de docu 'Beperkt Houdbaar', en op uiterlijke details letten van zichzelf en anderen, zo kunnen ex homo transen dat ook zijn, in mindere of meerdere mate.

En heteromannen hebben in de regel geen oog voor detail, kleur en vormgeving en harmonie en zijn in de regel ook niet zo zelf-kritisch waar het hun uiterlijk betreft.

Zo ook ex hetero transen. Een (zeer ver) wijkende haarlijn, waarbij het (restant) haar achterover gedragen word, of uit het gezicht waardoor een knoestig mannenvoorhoofd zichtbaar word, grote, benige mannenneuzen die niet gefeminiseerd worden, in tegenstelling tot primaire en secundaire geslachtskenmerken, etc.
En bij tijd en wijle neem ik een bijkans okergeel 'roofdieren' gebit waar bij TS, met van die puntige hoektanden waar maar niets aan gedaan word......(ik ken zeker vier TS'en die dat hebben, ettelijke mannen, en geen enkele geboren vrouw die een dergelijk prototypisch mannengebit heeft).

Het lijkt soms net of alleen hormonen, ontharing, borstvergroting, SRS en een jurk of rok dragen genoeg is voor ex hetero TS'en, waar ex homo TS'en aanmerkelijk esthetischer en kritischer zijn op hun uiterlijke verzorging/verschijning, net als veel bio vrouwen.

Uiteraard zie ik het natuurlijk voor ettelijke transen hier he-le-maal verkeerd, en natuuuuuurlijk is het een 'vooroordeel', maar het is me inmiddels ettelijke keren opgevallen, zo ook bij Pascalle, die een mooi figuur heeft, en goed gekleed gaat, maar maar niet in de gaten heeft dat haar voorhoofd met flink wijkende haarlijn en enorm grote neus haar opmerkingen bezorgen als 'ik ben niet achterlijk, ik zie heus wel dat je een man bent geweest'.

Als je je primaire en secundaire geslachtskenmerken zo makkelijk en met graagte laat wijzigen, waarom dan niet (overmatig) mannelijke trekken in het gezicht, laat staan het kapsel?

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Uiteraard zie ik het natuurlijk voor ettelijke transen hier he-le-maal verkeerd, en natuuuuuurlijk is het een 'vooroordeel',
Nee hoor, je hebt het -volgens mij althans- in grote lijnen goed. Het komt ook niet uit de lucht vallen dat "gewone" mensen vinden dat nichten meer overeenkomst hebben met vrouwen dan met mannen. Zie ook mijn opmerking bij die treineizigerstest. Wat niet wegneemt dat ideeën over wat vrouwelijk is per definitie in de categorie vooroordelen thuishoren en dat het voor de hand ligt om vrouwen die man geweest zijn daarop strenger te beoordelen dan vrouwen die gewoon zo geboren zijn. Kelly heeft daar eens een hartverscheurende uitspraak over gedaan, waar scheten en een fornuis of zo in voorkwamen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<dat ideeën over wat vrouwelijk is per definitie in de categorie vooroordelen thuishoren>

Nergens om hoor, maar is het niet zo dat mannen en vrouwen wezenlijk van elkaar verschillen qua van alles en nog wat, behalve, niet onbelangrijk, het uiterlijk?

Zo zie ik bv onmiddelijk wat een (zeer uitgesproken) mannen dan wel (zeer uitgesproken) vrouwenhuis is, mits single, als ik er binnenstap, de verschillen zijn evident.

Als voorbeeld.

Mila.
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

mila schreef:Maar buitengewoon kinderachtig om dat 'prikprik' plotseling achteraf voor je verontwaardigde postjes te gebruiken als ik die weerleg.

Dus een beetje erg ongeloofwaardig, dat 'prikprik', en vooral niet te openlijk gaan stangen, want anders krijg je het met Frederique aan de stok hoor.

Mila.
Mila wat mij betreft weerleg jij helemaal niets van wat ik zeg ...
wat ik zie is verschillende waarheden. de jouwe en de mijne. samen zullen ze wel de werkelijkheid zijn (aangevuld met de waarheden van anderen).
het punt is dat jij dat niet ziet.
Voor jou is jouw waarheid de hele werkelijkheid. en je doet er vooral alles aan om aan anderen duidelijk te maken dat jouw waarheid toch vooral DE werkelijkheid is zonder open te staan voor de waarheden van anderen. en dat vind ik vooral jammer en het nodigt mij uit tot wat prikkerijtjes ;-)

groetjes, Fenna
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<want ze is maar een potje zegt ze>

En vanuit haar eigen vooroordelen nog nooit gehoord van de verzorgde, vrouwelijke lipstick lesbo dus.

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Die zijn er idd ook wel, maar die zie je niet veel denk ik.
Eerder bij bio's denk ik dan bij transen>

Bij transen niet veel nee idd, bij bio's veel meer dan je denkt. Ik heb een nicht die bloedstollend mooi is, van nature supervrouwelijk, elegant en verzorgd, succesvol fotomodel van beroep en 100% lesbisch, haar vriendin idem, en haar ex vriendinnen ook, zo ook het overgrote deel van haar vriendinnenkring.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Nergens om hoor, maar is het niet zo dat mannen en vrouwen wezenlijk van elkaar verschillen qua van alles en nog wat, behalve, niet onbelangrijk, het uiterlijk?

Zo zie ik bv onmiddelijk wat een (zeer uitgesproken) mannen dan wel (zeer uitgesproken) vrouwenhuis is, mits single, als ik er binnenstap, de verschillen zijn evident.

Als voorbeeld.
Daar ga je al, Mila, met "zeer uitgesproken" tussen de haakjes: synoniem met "in overeenstemming met de heersende stereotypen". Het gaat allemaal om vooroordelen en niet om "wezenlijke verschillen". Ze vinden hun eigen bevestiging ongeveer op dezelfde manier als horoscopen. En als je de uitzonderingen maar voldoende bagatelliseert of anderszins onschadelijk maakt, kun je het plaatje best kloppend houden. In die draad over de treinreizigerstest meende ik trouwens toch te merken dat jij die test ook niet zomaar serieus nam, omdat ook die bol stond van de vooroordelen (kaartlezen, inparkeren en ga zo maar door) over wat vrouwelijk is.

Door jouw berichten hier ben ik eens gaan letten op de haargrens van geboren vrouwen: teveel uitzonderingen op jouw regel om het nog een regel te laten zijn. En over hoe kritisch vrouwen op hun uiterlijk zijn: de vrouwen waartussen ik ben opgegroeid waren te nuchter en religieus om zich daar druk over te maken. In het academische milieu waar ik later terecht kwam, waren er te intellectueel en/of geëmancipeerd voor. In beide omgevingen werd enigszins neergekeken op vrouwen die volgens jouw maatstaven met hun uiterlijk bezig waren. Daardoor kan ik wat jij op dit gebied te berde brengt moeilijk anders dan als een vooroordeel zien: door de realiteit van mijn leefomgeving wordt het bovendien onvoldoende bevestigd.

Misschein is er ook nog wel een verschil tussen vrouwelijkheid en vrouwzijn. En dan ben jij meer met het eerste begaan en Fenna meer met het tweede. Ik ken jullie beiden IRL en kan me heel goed voorstellen dat Fenna, ondanks de mannelijke trekken waar jij in een andere draad zo'n buitengewoon onwellevende karikatuur van hebt neergezet, au fond als vrouw gezien wordt. Terwijl jij, ondanks alle complimenten voor je prachtige vrouwelijke verschijning en je meticuleuze verzorgdheid, op sommige mensen als een wel heel vrouwelijke nicht overkomt.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Door jouw berichten hier ben ik eens gaan letten op de haargrens van geboren vrouwen: teveel uitzonderingen op jouw regel om het nog een regel te laten zijn>

Ja, dat is mij ook wel eens opgevallen ja, alleen.......hebben die vrouwen met wijkende haargrenzen geen browridge of een anderszins mannelijk voorhoofd.

<Misschein is er ook nog wel een verschil tussen vrouwelijkheid en vrouwzijn. En dan ben jij meer met het eerste begaan en Fenna meer met het tweede. Ik ken jullie beiden IRL en kan me heel goed voorstellen dat Fenna, ondanks de mannelijke trekken waar jij in een andere draad zo'n buitengewoon onwellevende karikatuur van hebt neergezet, au fond als vrouw gezien wordt. Terwijl jij, ondanks alle complimenten voor je prachtige vrouwelijke verschijning en je meticuleuze verzorgdheid, op sommige mensen als een wel heel vrouwelijke nicht overkomt>

Dat zou ik dan zeker wel gemerkt hebben toen ik in die trein vol dronken, lallende voetbalsupporters zat........de heren waren nogal agressief, en gingen op station amersfoort op de vuist met andere passagiers en NS personeel.
Ik hoef me geloof ik niet af te vragen wat er gebeurd zou zijn als Fenna in die zelfde trein zat, of jij, for that matter.
Nergens om hoor, maar zoals jullie begroet worden met 'heer' of binnensmonds 'manwijf' toegemompeld krijgen dan wel uitgescholden worden voor travestiet, zo gebeurt mij dat als 'een wel heel erg vrouwelijke nicht' helemaal niet.
En nee, ik word ook niet uitgescholden voor 'vuile flikker' oid.....pre transitie wel.
Dat is het verschil tussen vrouwelijkheid op een ex heteroman en vrouw zijn, om je argumenten maar eens om te keren.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Dat zou ik dan zeker wel gemerkt hebben toen ik in die trein vol dronken, lallende voetbalsupporters zat........de heren waren nogal agressief, en gingen op station amersfoort op de vuist met andere passagiers en NS personeel.
Ik hoef me geloof ik niet af te vragen wat er gebeurd zou zijn als Fenna in die zelfde trein zat, of jij, for that matter.
Nergens om hoor, maar zoals jullie begroet worden met 'heer' of binnensmonds 'manwijf' toegemompeld krijgen dan wel uitgescholden worden voor travestiet, zo gebeurt mij dat als 'een wel heel erg vrouwelijke nicht' helemaal niet.
En nee, ik word ook niet uitgescholden voor 'vuile flikker' oid.....pre transitie wel.
Dat is het verschil tussen vrouwelijkheid op een ex heteroman en vrouw zijn, om je argumenten maar eens om te keren.
Nou, ik heb je wel geraakt, geloof ik. Laat ik erbij vertellen: dat doe ik niet graag op deze manier. Ik laat mensen liever in hun waarde, ook als ze me met enige regelmaat irriteren, maar de manier waarop jij Fenna in een andere draad bejegende, haalt bij mij ook minder aardige kanten naar voren.

En als je denkt dat mijn uiterlijk me die 'heer' en 'manwijf' opleverde, dan moet je de anekdote waar je uit citeert nog maar eens overlezen: het verschil zat 'm in dat degenen die dat zeiden mij al 8 jaar (en voorheen dus ook als man) dagelijks door de buurt zien lopen.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Nou, ik heb je wel geraakt, geloof ik>

Welnee, maar als jij losgaat, dan kan ik toch ook schrijven wat ik denk?

Enneh.....dat 'heer' en 'manwijf' koppelde ik aan een omschrijving die iemand eens over je gaf, na je flawless passabiliteitsverhalen hier gelezen te hebben, en die je eens in real life zag, en je vol verbazing als een 'verstrooide professor look (m) omschreef. Ze herkende je dankzij je foto in de Psychologie indertijd.

Zo zie je maar weer dat ieders (zelf) perceptie kan verschillen
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

:lol: Nou, jij weet ook wel "los te gaan".

Een verstrooide professor en een zeer vrouwelijke nicht.

We zijn me een stel!

En hier allebei maar net doen of we transgender zijn....
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<En hier allebei maar net doen of we transgender zijn>

Nou.....net doen alsof? Ik ben aan de hormonen, jij niet, voor zover ik begrepen heb, en daar zul je wel je redenen toe hebben ;-)

En dat is nou net de reden waarom ik me geen 'transgender' meer noem, maar non op TS.
Veel mannen die zo leuk voor de kindjes zorgen en ook de huishouding doen, iedere man die lingerie onder zijn mannenkleding draagt noemt zich inmiddels 'transgender'.
Het begrip is inmiddels vervaagd en vervuild door oa heteromannen.
Mila.
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

@ forumwatch, mag ik onder de gordel? .. mag ik , mag ik? ... grin

maar serieus en netjes onder de gordel, zul jij, Mila, altijd als man gezien worden ....en ik als vrouw... of heb je inmiddels plannen om wel onder het mes te gaan met je meisjespiemel?

groetjes, Fenna
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<maar serieus en netjes onder de gordel, zul jij, Mila, altijd als man gezien worden ....en ik als vrouw...>

Ja, Fenna, we lopen naakt rond, en dan ziet 'men' een neovagina op een mannenlichaam met daarop een mannenkop+slechtzittend haarstuk, en dan ziet 'men' een piemel op een vrouwenlichaam, met vrouwengezicht......Fenna......ik heb het al een paar keer eerder geschreven, maar hoe dom kun je zijn?
Wat voor als vals bedoelde debiele argumenten kun je aanvoeren?

Who cares, wat er zich precies tussen mijn benen bevind? Dat gaat alleen lovers aan, die ik trouwens een baardgroeivrij gezicht te bieden heb.

Mila.
Plaats reactie