Zelf vind ik dat het heel erg belangrijk is om anderen te helpen. Toen ik zelf in de problemen zat ben ik ook geholpen door transseksuelen die verder in het proces zaten of vrouwen die hun transitie al helemaal achter de rug hadden. En ook nu zie ik, dat er een aantal vrouwen zijn, die een aantal jaartjes niks van zich hebben laten horen, toch weer begonnen zijn om transseksuelen te gaan helpen bijvoorbeeld door vrijwilligster te worden bij Humanitas.Kitty Mermaid schreef:Ik ben zelf ook niet te beroerd om anderen te helpen. Zeker om dat ik het alternatief traject volg. Juist op deze weg hebben anderen hulp nodig, omdat je alles zelf moet regelen. Ik weet niet hoe ik daar in de toekomst over denk, maar ik ben nu eenmaal een barmhartige samaritaan, dus ik zal het wellicht niet kunnen laten...
Kitty.
Ook ik ben iemand die anderen graag wil helpen door anderen advies te geven of iemand een steuntje in de rug te geven. Voor velen is het niet gemakkelijk om de stap te nemen om jezelf te accepteren en voor jezelf te durven kiezen met misschien alle gevolgen van dien. Tot slot wil ik de wereld duidelijk maken wat transseksualiteit wel is en wat niet is. Ik ben er namelijk achter gekomen dat de maatschappij nog veel te weinig weet van transseksualiteit en vaak een verkeerde indruk krijgt over transseksualiteit.
Groetjes,
Edith