Gast gezocht voor het programma Nachtvluchten

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

...dat waren toch weer twee mooie minuten aandacht voor T&T...
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Nixi O
ff weer wat posten

Bericht door Nixi O »

dus halen mensen trans, en travo weer doormekaar, en je kan t ze niet eens kwalijk nemen met zulke slechte/absurde voorlichting
ook de teletext bij man b/h geeft niets beters/duidelijkers

t's gewoon heel jammer en alweer een gemiste kans

liefs Nixi
van mij is er maar een, gelukkig, van jullie ook toch ?
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Dirkje noemt zichzelf "travestiet"; slikt geen hormonen en loopt ook niet bij de VU of een andere instantie om iets aan zijn lichaam te laten doen.

Is m.i., ook geen trans.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Nixi O
ff weer wat posten

Bericht door Nixi O »

dat bedoel ik nou net
maar ze stelt zichzelf wel voor of wordt voorgesteld als in t verkeerde lichaam, een transje dus, en t eerste wat je dan hoort is dat ze travestiet is, nix mis mee, maar t schept wel verwarring, de niet meer rechtgezet wordt

ik zal morgen nog ff kijken, als ik tijd heb, maar heb r weinig vertrouwen in

liefs Nixi
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Als wij er hier niet eens uitkomen wie in welk hokje hoort is de kans groot dat de GBW (grote boze wereld :-) ) het nooit zal snappen.

Ik denk dat het probleem meer bij onszelf ligt. We zijn overgevoelig. Er zijn hier legio transen die bang zijn om met travestieten te worden vergeleken. Is dat nou zo erg? Ik wordt ook niet graag vergeleken met een dragqueen, maar die zijn nu eenmaal zichtbaarder. Hoe meer aandacht hoe beter ook al is het misschien niet precies zoals wij het graag zien.

Een jaar of twintig geleden dacht de massa ook dat iedere homo in het rose gekleed ging en verwijfde gebaartjes maakte, maar inmiddels is het voor de overgrote meerderheid wel duidelijk dat homo's er net zo uit zien als iedereen.

Wat dat betreft is er nog een lange weg te gaan.

Irene
Kleine stapjes
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Ik heb een stuk gezien (niet alles) maar zat af en toe met gekromde tenen te kijken. Dit is geen duidelijke voorlichting, maar pure sensatie. Ik kan dit niet anders kwalificeren.

Bovendien viel het mij weer eens op hoe ongezellig het in Nieuwegein is. Veel te fel verlicht, en een te grote open ruimte. Was ik alweer een beetje vergeten.

Ik hoop dat Kitty straks beter uit de verf komt.
Cyn.
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Cynthia schreef:Ik heb een stuk gezien (niet alles) maar zat af en toe met gekromde tenen te kijken. Dit is geen duidelijke voorlichting, maar pure sensatie. Ik kan dit niet anders kwalificeren.

Bovendien viel het mij weer eens op hoe ongezellig het in Nieuwegein is. Veel te fel verlicht, en een te grote open ruimte. Was ik alweer een beetje vergeten.

Ik hoop dat Kitty straks beter uit de verf komt.
In werkelijkheid vond ik (afgelopen zaterdag) de zaal van T&T Nieuwegein toch nog wel klein en gezellig tonen. Het zal er weliswaar nooit zo uit kunnen zien als een ouderwets bruin café, maar zo kil, groot en ongezellig als het nu op tv eruit zag, is het toch echt niet.

Voor de rest geef ik je eigenlijk wel gelijk. Er lag toch wel een heel stereotiep MBH-sensatiesausje over het portret. Het werd al aangekondigd als "boer wordt boerin". En helaas was het echt een beetje van: "Boer zoekt vrouw, in zichzelf" en dat doet geen recht aan Dirkje. Ik vond de uitzending over haar op Omroep Brabant veel beter. Ze is jammer genoeg nu toch weer in een soort hokje gezet, terwijl ze gewoon zichzelf is.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

mireille schreef:Om het een beetje on topic te houden... ga ik toch weer een beetje negatief doen... of het is een zielig aandoende zware documentaire (wat misschien eerder moet worden gezien als ontmoedigingspropaganda ?) of iets hilarisch zoals Kelly bij Jensen...

Van MBH was ook iets opgenomen bij T&T Nieuwegein, ook nooit meer wat van gehoord ??? :roll:
Cynthia schreef:Ik heb een stuk gezien (niet alles) maar zat af en toe met gekromde tenen te kijken. Dit is geen duidelijke voorlichting, maar pure sensatie. Ik kan dit niet anders kwalificeren.
hilarisch dus...
op dit moment beetje moe en wars, wat is dat eigenlijk een mooi woord dat wars, van het stereotiep neerzetten van dit hele "gebeuren"
Cynthia schreef:Bovendien viel het mij weer eens op hoe ongezellig het in Nieuwegein is. Veel te fel verlicht, en een te grote open ruimte. Was ik alweer een beetje vergeten.

tja een T&T blijft toch een "grotere kast" wat dat betreft. (uitspraak van Joyce ???)
en als je iets andere verlichting gebruikt dan wordt het al een stuk gezelliger in het algemeen :roll:
Overigens koester ik wel warme herinneringen aan Nieuwegein... het was mijn eerste T&T ooit en ik heb er erg fijne mensen ontmoet daar.

Kitty Mermaid schreef:Aardig toch om te zien hoe een duscussie kan gaan lopen. Nachtvluchten zoekt een TS en we belanden bij MBH en travestie.
tja ja sorry... die tv's ook altijd....:wink: ik denk dat we nu de rest van het commentaar op MBH in het Vanavond in Man bijt hond: Boer --> Boerin draadje kunnen plaatsen en dit draadje weer gebruiken waar het oorspronkelijk voor bedoeld was... :oops:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoihoi,

<Ik heb een stuk gezien (niet alles) maar zat af en toe met gekromde tenen te kijken. Dit is geen duidelijke voorlichting, maar pure sensatie. Ik kan dit niet anders kwalificeren.>

En dat is nou *precies* wat ik bedoel in mijn vorige postjes over ts en de media.

Ik heb niet gekeken, ik kan er slecht tegen (zie vorige postjes).

Groetjes Mila.
Nixi O
ff weer wat posten

Bericht door Nixi O »

wanneer is en wordt dit dan uitgezonden ?

heb gister een ruim half uur naar M b/h zitten kijken, nix dus verspilde moeite 12u10-40

liefs Nixi
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Herhaling vanmiddag om 12.15 en vanavond het vervolg heb ik begrepen. Er was alleen maar een voor aankondiging dat Dirkje naar nieuwegein ging.

Overigens moet het volgende even gelucht worden. Het valt mij op dat er behoorlijk veel kritiek op dit alles is. In mijn ogen doet dirkje gewoon wat zij graag wil zijn en op dit forum wordt zij afgekraakt als niet representatief, ouderwets, geen trans, geen travestiet etc. etc. Moeten wij hier ook al in deze wereldje voldoen aan alle hoogstaande eisen die we onszelf opleggen om maar te voldoen aan een bepaalde beeldvorming?

Wees eens positief en zie dat dirkje bezig is haarzelf te ontwikkelen naar datgene wat zij in haar hart is en niet kijkend of zij wel gevormd, gekleed of wat dan ook wat jij/wij als blijkbaar een norm elkaar opleggen.

Sorry ben wat pist off door deze kritiek op haar.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Nixi O
ff weer wat posten

Bericht door Nixi O »

yo Dhiamara

het is van mij niet zozeer kritiek op Dirkje, maar sommige begrippen lopen zeer verwarrend doorelkaar terwijl dit juist een uitgelezen mogelijkheid zou kunnen zijn voor meer duidelijke voorlichting en uitleg
en zeker teletext zou hier handig en nuttig kunnen zijn (gemiste kans dus)

maar ik zal nog een keer proberen te kijken, dan heb ik ook een completer beeld, en wellicht ook meer commentaar

liefs Nixi
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

dhiamara schreef:Overigens moet het volgende even gelucht worden. Het valt mij op dat er behoorlijk veel kritiek op dit alles is. In mijn ogen doet dirkje gewoon wat zij graag wil zijn en op dit forum wordt zij afgekraakt als niet representatief, ouderwets, geen trans, geen travestiet etc. etc. Moeten wij hier ook al in deze wereldje voldoen aan alle hoogstaande eisen die we onszelf opleggen om maar te voldoen aan een bepaalde beeldvorming?

Wees eens positief en zie dat dirkje bezig is haarzelf te ontwikkelen naar datgene wat zij in haar hart is en niet kijkend of zij wel gevormd, gekleed of wat dan ook wat jij/wij als blijkbaar een norm elkaar opleggen.
Dhiamara

Ik heb geen kritiek op Dirkje (het is niet mijn stijl, maar iedereen moet zelf weten wat ie doet) maar kritiek op de sensatiezucht om zo'n programma op de buis te gooien. Want dit (be)vestigt weer een aantal vooroordelen, waar we allemaal last van kunnen ondervinden.
Cyn.
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Ik vind haar niet echt representatief, eerder vooroordeel bevestigend. Ik laat Dirkje graag in haar waarde laten, maar ergens vraag ik me af of ik dit aan iemand zou laten zien als ik zou willen uitleggen dat ik T ben.
Aan de andere kant is het wel mooi om te zien hoe laagdrempelig t&t is, dat iedereen welkom is.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Ik heb de uitzending ook bekeken, vind het een beetje verwarrend. Alles wordt door elkaar gehaald, begrippen als tv-ts is niet duidelijk. Dirkje 'valt' op vrouwen , is geen TS maar voelt zich lesbisch. Voor iemand die niet in de T wereld thuis is, heeft dit niet meer duidelijkheid gebracht. Maar....brengt 'manbijthond' überhaupt enige duidelijkheid over welk onderwerp dan ook ???????
groeten elsa :roll: :wink:
Plaats reactie