![:roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
je kan toch niet je sexuele voorkeur omschakelen?
Moderator: Moderators
Van degenen die ik hierover uit eigen ervaring heb horen vertellen gaat het om dingen als "open staan" of "gradaties" en sommigen gaven toe het zelf ook wel verwarrend te hebben gevonden.Patricia1979 schreef: Ik wil wel eens weten hoe ze het voor elkaar krijgen. Hebben ze een soort knop daarvoor![]()
![]()
![]()
What's in a name? Een andere vriendin van me is getrouwd met een vrouw, maar zegt ook sex met mannen te kunnen hebben. Die ziet haar seksuele praktijk niet als iets wat haar identiteit bepaalt. Dat snapt zij niet van sommige andere lesbiennes.Patricia1979 schreef:Dan was ze dus niet lesbisch, maar gewoon bi.
Janiek,Janiek2 schreef:Het komt hier nogal eens voorbij dat "seksuele oriëntatie" aangeboren zou zijn. Je zou hooguit kunnen zeggen dat een statistisch significante groep mensen dat zo ervaart, maar daarmee is het nog niet zo.
Bron: http://www.kinseyinstitute.org/resource ... scale.htmlMales do not represent two discrete populations, heterosexual and homosexual. The world is not to be divided into sheep and goats. It is a fundamental of taxonomy that nature rarely deals with discrete categories... The living world is a continuum in each and every one of its aspects, (p 639).
While emphasizing the continuity of the gradations between exclusively heterosexual and exclusively homosexual histories, it has seemed desirable to develop some sort of classification which could be based on the relative amounts of heterosexual and homosexual experience or response in each history... An individual may be assigned a position on this scale, for each period in his life.... A seven-point scale comes nearer to showing the many gradations that actually exist, (pp. 639, 656)
-- Kinsey, et al. (1948). Sexual Behavior in the Human Male.
Lisa met een S schreef: Janiek,
Je hebt volkomen gelijk. Volgens Kinsey,
De resultaten van de onderzoeken van Kinsey heb ik niet gegeven. Wel de stelling, dat: "The world is not to be divided into sheep and goats. It is a fundamental of taxonomy that nature rarely deals with discrete categories... The living world is a continuum in each and every one of its aspects".Patricia1979 schreef:Zijn er nou echt geen recentere onderzoeken op internet te vinden. Dit is van 1948
Je post altijd wel erg oude onderzoeken
dat vroeg ik me ook al af. Hele volksstammen houden zich bezig met onderzoek naar he, ho, le of bi verschijnselen (je zou het bezigheidstherapie kunnen noemenJaniek2 schreef: Voorzover ik weet is dat hele idee van een seksuele identiteit ook pas ongeveer 150 jaar oud, dus het belang dat wij er vandaag de dag aan hechten, is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Je zou je kunnen afvragen waarvoor het eigenlijk nodig is om te weten of he, ho, le of bi bent. Lang niet iedereen vindt dat echt belangrijk, bleek uit de ervaringen van mensen uit mijn directe omgeving.
Zoals ik hier boven al heb gezegd, kan ik het als zelfdiagnose wel begrijpen, maar zo gauw je het als waarheden gaat presenteren of iemand zo'n label opplakt zonder dat diegene dat zelf wil, dan haak ik af. Het plakken van die labels zonder dat daarom gevraagd is, is net zo vervelend voor iemand die de werkelijkheid niet zo ervaart als dat het voor jou is geweest om het label "man" opgeplakt te krijgen.Patricia1979 schreef: Ja, je hebt ook 2 hokjes te weten man of vrouw. En daar tussenin bestaat niets![]()
![]()
![]()
En waarom maken jullie je druk om het feit dat anderen dat wel interessant of belangrijk vinden dat he/ho/le of bi zijn?
"The world is not to be divided into sheep and goats. It is a fundamental of taxonomy that nature rarely deals with discrete categories... The living world is a continuum in each and every one of its aspects".