Hoe dichter je daarbij in de buurt komt, hoe meer je in je eigen kracht komt te staan. Dat straalt uit en wordt zoals bij Saartje dan ook opgemerkt door mensen in de omgeving en dan kunnen ze ongeveer niets anders zijn dan trots

groetjes, Fenna
Moderator: Moderators
Op straat/IRL: ja, gelukkig meer en meer. Hoewel ook daar soms nog best wel rare dingen gebeuren.Janiek2 schreef:Als je goed om je heen kijkt is dat al zoFrederique_ schreef:Anders zijn zou normaler moeten worden..
Nu Janiek ik beweeg mij tussen beide groepen en daardoor krijg je dus versnippering en te kleine groepjes waardoor er minder belangstelling ontstaat en er groepen uitvallen verdwijnen enzovoort.Janiek2 schreef:@
@ Bea: ook in je eigen belang is het goed de verschillen tussen part-time en full-time niet over het hoofd te zien. Beweeg je maar in verschillende supportgroepen, dan merk je al gauw dat wat men nastreeft heel verschillend is. Ik heb altijd aan travestieten gemerkt, dat zij elkaar lijken te steunen in het stabiliseren van het leven als man, door de travestie heel duidelijk te begrenzen. Twee namen, twee klerenkasten, afspraken binnen het gezin over hoe vaak en wanneer, grenzen aan de openheid. In een supportgroep voor transseksuelen is men vooral met "het traject" bezig. Transgenders proberen weer bewust vorm te geven aan een complexere identiteit of zijn bezig een minder medische houding tegenover hun eigen transseksualiteit mogelijk te maken.
Ja, Bea, het is me wel duidelijk wat jij bedoelt. Dat is hier veel vaker voorbij gekomen: ook mensen die best van zichzelf weten dat zij travestiet zijn en altijd zullen blijven, vinden zichzelf vaak a.h.w. "ook een beetje transseksueel". Dat voelt voor een transseksueel vrijwel altijd als een soort ongewenst eenrichtingverkeer. Als wij namelijk "zo'n beetje hetzelfde" zijn, dan ben ik dus eigenlijk ook een beetje man en dat is niet zo.TV-Bea schreef: Dat geeft voor mij nog steeds dat je samen verder moet ondanks die grote verschillen. en desnoods ook met de COC groepen.
Met alle respect voor deze mening (die ik vaker hoor), maar het probleem hieromtrent ligt vooral bij TG's en TS'en zelf.Janiek2 schreef:Grappig, dat woordje "desnoods", als je het COC noemt. Daar word ik ook telkens weer een beetje kriebelig van: wel een beetje trans, maar zeker geen homo, en mopperen als de Lellebel in het nieuws komt. Als het "samen sta je sterk" die kleuring heeft, gaat het er bij mij niet in. En als ik moet kiezen ligt mijn wij-gevoel eerder bij die COC groepen dan bij de LKG T&T. Met alle respect voor wat die doet, maar daar staan toch andere belangen centraal.
dat doen ze toch zelf? ze organiseren toch zelf gelegenheidsavonden voor over het algemeen travestieten?Frederique_ schreef:Het probleem van LKGT&T is dat ze in de hoek van travestie en gezelligheidsavonden gedrukt wordt.Janiek2 schreef:Grappig, dat woordje "desnoods", als je het COC noemt. Daar word ik ook telkens weer een beetje kriebelig van: wel een beetje trans, maar zeker geen homo, en mopperen als de Lellebel in het nieuws komt. Als het "samen sta je sterk" die kleuring heeft, gaat het er bij mij niet in. En als ik moet kiezen ligt mijn wij-gevoel eerder bij die COC groepen dan bij de LKG T&T. Met alle respect voor wat die doet, maar daar staan toch andere belangen centraal.
Groetjes,
Frederique
Ik mag niet cross-posten, maar kan jou wel herinneren aan een gepsrekje wat Daria en ik daar vorige week over hadden op het Noodles-forum. De Noodles zijn een groep waar de verschillen groter zijn dan de overeenkomsten en waar de verbondenheid juist ligt in het oog hebben voor en zelfs vieren van die verschillen. En dat is de kracht van de Noodles. Dat kan ook zonder hokjes, hoor.Frederique_ schreef: Maar qua gevoel heb ik zelf telkens weer het gevoel dat de overeenkomsten echt vaak groter zijn dan de verschillen.
<knip>
En dat op gevoel herken ik ook wel, hoor...