Zo hoog zijn die drempels nu ook weer niet :-)

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

mentaal in balans ,de optimale menselijke staat van zijn, dan is het vrouwelijk en mannelijk deel in jezelf voor de helft van beide aanwezig

50/50 dus

dat geld voor ieder mens

als dat bij iedereen in balans zou zijn zou er veel minder ellende op de wereld zijn is mijn overtuiging
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Warom laten we niet alle hokjes varen en noemen we ons allemaal transgender? Geen hokjes meer,iedereen die in welke vorm en sterkte met zijn/haar gender/geslacht overhoop ligt, transgender noemen? Zijn we vn dat gezeur ook af.... Hoeven we ook niemand meer in hokjes te delen en zijn we allemaal gelijk...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

wat is een trans na de srs voor jou?

want daar gaat het momenteel om in dit topic , niet of iemand tg ts of tv is
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Volgens mij ligt de ndruk meer op oif we tg nu ook bij ts moeten gooien en niet of iemand na de srs nog trans of vrouw is...

Overigens zie ik n ieder die zich voor vrouw uitgeeft als vrouw.. Of moet ik nu een tv aanspreken met meneer?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joyy schreef:wat is een trans na de srs voor jou?

want daar gaat het momenteel om in dit topic , niet of iemand tg ts of tv is
Een trans na de SRS is net zo vrouw als een trans voor de SRS. Of iemand die zonder hormonen en SRS als vrouw leeft. In alle gevallen is deze persoon sociaal gezien een vrouw. Tenzij iemand androgyne oogt, dan is iemand voor de SRS net zo androgyne als na de SRS. Tenzij iemand als man oogt voor de SRS, dan is iemand na de SRS net zo man als dat zij dat voor de SRS was.

En dit heeft NIETS te maken met de noodzaak van een SRS voor sommige mensen. Of de noodzaak van een hormoonbehandeling, een logopediebehandeling, een epilatiebehandeling, een FFS, een adamsappelreductie-operatie, een stembandperforatie, een borstvergrotingsoperatie en wie-weet-wat-nog-meer. De SRS heeft een veel te hoge status in dit rijtje. Het is gewoon één operatie in een hele rij behandelingen en stappen die een T* kan doorlopen om haar lichaam beter in lijn te laten lopen met haar gevoel.

Maar kom niet aan de status van die SRS-behandeling. Die is heilig. En mensen die proberen om een SRS-behandeling te laten zijn wat het is (één stap, niet DE stap in een T*-proces) worden hier afgeschoten.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Maar kom niet aan de status van die SRS-behandeling. Die is heilig. En mensen die proberen om een SRS-behandeling te laten zijn wat het is (één stap, niet DE stap in een T*-proces) worden hier afgeschoten.
Ik geloof dat de meeste mensen het ook niet als DE stap zien. Meestal wordt er toch naar verwezen als 'the icing on the cake' en de meesten zijn zich er ook wel van bewust dat je transitie nog echt niet afgelopen is na die operatie en dat de hormonen en het sociale deel minstens zo belangrijk zijn.

Maar waar het volgens mij vooral om gaat is de vraag of je die operatie nastreeft of niet.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Frederique_ schreef:En dit heeft NIETS te maken met de noodzaak van een SRS voor sommige mensen. Of de noodzaak van een hormoonbehandeling, een logopediebehandeling, een epilatiebehandeling, een FFS, een adamsappelreductie-operatie, een stembandperforatie, een borstvergrotingsoperatie en wie-weet-wat-nog-meer. De SRS heeft een veel te hoge status in dit rijtje. Het is gewoon één operatie in een hele rij behandelingen en stappen die een T* kan doorlopen om haar lichaam beter in lijn te laten lopen met haar gevoel.
Helaas is vooralsnog SRS in principe de enige mogelijkheid (medisch operatie niet wenselijk nagelaten) om in Nederland je geslacht wettelijk te laten aanpassen, iets wat voor menigeen een belangrijk streven is. Niet dat het zaligmakend is, maar het is een soort van afronding (geen einde) van een proces. En daarom heeft de SRS een bepaalde status. Net zo goed als het groene licht voor gebruik hormonen een status heeft. De meeste andere in het rijtje genoemde zaken liggen individueel anders.
Voor mij is iemand die geen SRS heeft niet minder vrouw, ik kan iedereen het boek aanraden "Ich bin mein eigene frau", van een t* die WOII in Duitsland overleeft heeft, en daarna de DDR.
Iedereen die zich op een gewone manier presenteert als vrouw, is voor mij (op dat moment) een vrouw. Ook degene die haar best doet, maar bie wie het minder lukt.
Jawel,Esther
ff weer wat posten
Berichten: 34
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 18:48

Bericht door Jawel,Esther »

Nannette schreef: Helaas is vooralsnog SRS in principe de enige mogelijkheid (medisch operatie niet wenselijk nagelaten) om in Nederland je geslacht wettelijk te laten aanpassen,
Waarom helaas?
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Frederique_ schreef:
Joyy schreef:
Maar kom niet aan de status van die SRS-behandeling. Die is heilig. En mensen die proberen om een SRS-behandeling te laten zijn wat het is (één stap, niet DE stap in een T*-proces) worden hier afgeschoten.

Groetjes,

Frederique
Je gaat wederom voorbij aan het feit dat het voor velen een absolute noodzaak is om wel een srs te ondergaan

Als jij geen behoefte hebt aan een srs, prima, maar vanuit jouw oogpunt en gevoel betekent dat uiteraard niet dat dat voor iedereen moet gelden

Voor jou is het blijkbaar niet belangrijk, voor velen absoluut wel, en dat is heel goed te begrijpen

De ondertoon die ik proef is dat je je veroordeeld voelt als iemand anders vind dat een srs wel een absolute noodzaak is en jij derhalve niet volwaardig als vrouw gezien wordt omdat je geen srs wil

Je gaat daarbij ook steeds uit va het sociale uitganspunt
Neen voor de buitenwereld maakt het weinig uit of je wel of niet een srs hebt ondergaan, sociaal ligt wel of niet srs, niet heel ver uit elkaar, maar de innerlijke beweegredenen - nogmaals - staan voor velen op de eerste plaats

Zonder voelt men zich niet kompleet, en dat is heel goed te begrijpen

Joy
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Jawel,Esther schreef:
Nannette schreef: Helaas is vooralsnog SRS in principe de enige mogelijkheid (medisch operatie niet wenselijk nagelaten) om in Nederland je geslacht wettelijk te laten aanpassen,
Waarom helaas?
Anders zou ik in ieder geval mijn geslacht ver voor mijn SRS al hebben laten aanpassen. En ik kan me voorstellen dat mensen die 24/7 als vrouw leven, maar geen SRS willen ook hun wettelijk geslacht misschien willen laten veranderen.
Jawel,Esther
ff weer wat posten
Berichten: 34
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 18:48

Bericht door Jawel,Esther »

Nannette schreef:
Jawel,Esther schreef:
Nannette schreef: Helaas is vooralsnog SRS in principe de enige mogelijkheid (medisch operatie niet wenselijk nagelaten) om in Nederland je geslacht wettelijk te laten aanpassen,
Waarom helaas?
Anders zou ik in ieder geval mijn geslacht ver voor mijn SRS al hebben laten aanpassen. En ik kan me voorstellen dat mensen die 24/7 als vrouw leven, maar geen SRS willen ook hun wettelijk geslacht misschien willen laten veranderen.
Het eerste deel ik wel met je, zou ik zelf ook wel gewild hebben, maar gezien het aantal mensen dat op het laatste moment nog terugkomt op hun aanvankelijk besluit, kon ik er mee leven dat het niet ging.

Het tweede kan ik me misschien ook wel voorstellen, maar lijkt me zeer ongewenst.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Over het gehele traject zie ik juist tegen de SRS t meeste op. Niet tegen het 24/7 gaan leven.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Waar ik een probleem mee heb is het altijd met de medicijnen in de weer moeten. Ik weet dat je een prikpil kunt krijgen en dat om de 3 maand. Maar ik zou ook dat dan vergeten. Dus daar begin ik niet aan.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

hoe bedoel je?

dat je voor de rest van je leven hormonen moet nemen?
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Simpelweg briefje aan de deur hangen oid
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie