Kijk hier.AM_ber_79 schreef:Al begrijp ik nog steeds niet waarom WO2 als ijkpunt gebruikt is.
Dodenherdenking Amsterdam (TNN)
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
...en dan zeggen ze dat ik een stokpaardje heb...
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Jij snapt het!AM_ber_79 schreef:Overigens blijft de vraag: waarom WO2 als ijkpunt? Simpelweg omdat men pas na WO2 hiermee begonnen is? Want andere redenen kan ik in jouw link niet vinden.
Het is dus niet echt een ijkpunt, meer een begindatum. Kennelijk had men daarvoor geen behoefte om doden te herdenken, en daarna wel. Overigens wordt er in Ieper in Belgie elke dag een dodenherdenking gehouden, dat zich beperkt tot de overleden soldaten in en rondom Ieper tijdens WOI. Voor de rest wordt er bij onze zuiderburen bij mijn weten andere oorlogslachtoffers niet herdacht. Misschien een aktiepunt voor de COC. Onder de honderdduizenden dode en gemiste soldaten zal er heus wel een paar homo of T* gevallenen zijn.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
@Lisa: dit soort cynisme siert je niet. Laat een ander aub in zijn/haar waarde.
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
@Frederique,
Iemand in zijn of haar waarde laten, oftewel respect voor iemand, doe ik al. Ik respecteer de COC en/of de TNN als organisaties die opkomen voor de belangen van hun achterban. Ik respecteer jou als men, maar ik respecteer je ook voor je manier van leven en hoe je met je genderdysforie omgaat. Ik respecteer ook jouw recht (en ook het recht van de COC/TNN) om andere meningen en andere keuzes te maken dan ik zou maken. Maar soms vind ik de meningen en keuzes die worden gemaakt dermate onverstandig, dat ik geen respect voor dat keus of mening kan opbrengen. Pas wanneer dat met zo'n grote regelmaat gebeurt, verandert iets aan mijn waardering voor de persoon of organisatie. En meestal, wanneer dat gebeurt, doe ik geen eens meer de moeitie om met ze in discussie te gaan.
Als men vindt dat ze niet in hun waarde worden gelaten omdat hun mening wordt cynisch bejegend, dan zijn ze of onzeker over hun mening, of over hun eigenwaarde. Over dat laatste zie ik geen reden daarvoor, niet bij de COC, niet bij de TNN en niet bij jou.
Groetjes,
Lisa
Iemand in zijn of haar waarde laten, oftewel respect voor iemand, doe ik al. Ik respecteer de COC en/of de TNN als organisaties die opkomen voor de belangen van hun achterban. Ik respecteer jou als men, maar ik respecteer je ook voor je manier van leven en hoe je met je genderdysforie omgaat. Ik respecteer ook jouw recht (en ook het recht van de COC/TNN) om andere meningen en andere keuzes te maken dan ik zou maken. Maar soms vind ik de meningen en keuzes die worden gemaakt dermate onverstandig, dat ik geen respect voor dat keus of mening kan opbrengen. Pas wanneer dat met zo'n grote regelmaat gebeurt, verandert iets aan mijn waardering voor de persoon of organisatie. En meestal, wanneer dat gebeurt, doe ik geen eens meer de moeitie om met ze in discussie te gaan.
Als men vindt dat ze niet in hun waarde worden gelaten omdat hun mening wordt cynisch bejegend, dan zijn ze of onzeker over hun mening, of over hun eigenwaarde. Over dat laatste zie ik geen reden daarvoor, niet bij de COC, niet bij de TNN en niet bij jou.
Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes