Ze staan daar niet direkt negatief tegenover.
En de collega's waar ik nu tijdelijk mee werk zien het ook wel zitten.
Dus wie weet, zal dit wel leuk vinden

Dan is de switch compleet.
Van de zorg naar het adminstratieve.
Anouk
x
Moderator: Moderators
Nouw ze zitten wel een beetje te puchen.Cynthia schreef:Anouk
Ik zou het een tijdje rustig aandoen als ik jou was.
Lekker in de luwte van de administratie, en nog geen keuze maken.
En pas als je er aan toe bent, beslissen of je terug wilt, of in de administratie blijven.
Nu hoeft dat toch nog niet?
De titel vind ik wel heel dramatisch, maar ik ben het verder wel met je eens. De directie gooit een hele hoop ervaring uit het raam, in ruil voor wat betere jaarcijfers door lagere loonkosten. Maar misschien is het wel noodzakelijk.Evelien schreef:Nou, ik ben mijn baan kwijt http://www.xs4all.nl/~everts/bloggernl/ ... lavin.html. Ik krijg wel een andere baan aangeboden, dus ik kan mezelf gaan re-integreren bij een nieuw bedrijf.
Officieel zal je ts-teit er niks mee te maken hebben inderdaad, want dan had je ze kunnen pakken op discriminatie. De reorganistie is het excuus waarop ze hebben zitten wachten. Maar ja, je bent er niet als enige uitgeknikkerd, dus valt er niks te bewijzen.Evelien schreef: Het heeft niks met mijn transseksualiteit te maken, ik val gewoon 'toevallig' binnen de selectiecriteria van de reorganisatie. Maar die criteria zijn dermate ingewikkeld en voor de mensen zelf oncontroleerbaar, dat ik twijfel...
Het zal vast niet lang duren voordat men nieuwsgierig wordt naar je oude naam. En ze kunnen zich altijd nog vergissen in aanspreekvorm, dat gebeurt iedereen.Evelien schreef: Het zou een nieuwe kans voor me kunnen zijn. Na mijn transitie op het werk bij mijn huidige werkgever, kan ik nu een bedrijf binnenkomen als vrouw vanaf de eerste dag. Niemand zal zich in mijn voornaam kunnen vergissen, want de oude naam kennen ze niet![]()
Het is verre van ideaal inderdaad. Op je oude werk was je in een vertrouwde omgeving en wisten je collega's wat ze aan je hadden, dan nemen ze die rare afwijking eerder voor lief denk ik. Op je nieuwe werk zul je jezelf dubbel moeten bewijzen. En dat iedere keer als je op een ander project terechtkomt.Evelien schreef: Maar ik ben nog pre-op. Het komt me erg ongelegen, want ik had juist mijn hele leven zo rustig en overzichtelijk mogelijk ingedeeld, om aan de 'grote sprong' bij de VU te kunnen werken. En nu dit...
Je gebruikt nu plantaardige hormonen? Da's weggegooid geld, als je het mij vraagt. Via internet kun je heel makkelijk aan het "echte spul" komen.Evelien schreef: Ik zou dus best wat tips kunnen gebruiken. Maar ik zou niet graag als probleemgeval gezien willen worden, met speciale begeleiding. Liever gewoon mezelf zijn, alsof er niks aan de hand is. Zo heb ik het tot nu toe heel aardig gered. Ik leef nu bijna 2 jaar full-time als vrouw, maar met de echte hormonen van de VU moet ik zelfs nog beginnen...
Heb je ook gevraagd naar de frequentie van overplaatsing?Evelien schreef:Ik heb een heel goed gesprek gehad met mijn nieuwe werkgever. Ik heb mijn transseksualiteit natuurlijk ter sprake gebracht en ze waren heel ge-interesseerd en deden er absoluut niet afwijzend over.
Het is de best denkbare oplossing, helemaal als ze dan een beetje nadenken en de moeite nemen om je wel als mevrouw aan te schrijven en niet als dhr Evelien Snel. Of wordt het ir? Heb je het mooi maar extra makkelijk met die titel.Evelien schreef: Omdat ik officieel nog man ben, hebben we afgesproken, dat ik in hun administratie ga als E.G. Snel (m) met de roepnaam Evelien. Op die manier zal ik kunnen functioneren als Evelien, terwijl de belastingdienst toch gegevens krijgt, die passen bij mijn SOFI-nummer. Dit lijkt mij een goede oplossing.
Ben al lang blij dat je er wat aan had.Evelien schreef: Ik heb de tips, die Violet me gaf dus meteen kunnen benutten. Nogmaals bedankt!
Oe, dus...congrats alvast.Joanne schreef:Ik heb vandaag een solicitatie gesprek gehad bij een outlet winkel in Batavia stad hier. D efunctie was winkelpersoneel maar bij het gesprek blijkt dat het toch meer een soort assistent bedrijfsleidster is. Het gesprek was eigenlijk voor mij volkomen onverwacht aangezien ik al bijna twee jaar aan het soliciteren ben zonder ook maar één solicitatie gesprek er uit te kunnen halen. Nu lijkt het er zelfs op dat ik ook meteen aangenomen ga worden maar dat weet ik van de week pas zeker. Ik vroeg haar ook waarom ze dus naar een wat oudere vrouw zochten in plaats van een jong goedkoop schoolmeisje en de reden was dus dat het uiteindelijk een leidinggevende functie gaat worden. Ik heb al ervaring met leiding geven aan ongeveer 20 mensen dus kennelijk vonden ze dat relevant. Ook mijn IT achtergrond vond ze fijn en misschien dat dat nog een rol gaat spelen als ik die baan krijg. Ik ben heel erg benieuwd. Overigens is mijn transsexualiteit ook ter sprake gekomen. ik moest namelijk wel verklaren waarom ik al vier jaar thuis zat. Ik heb dus alles verteld en dat werd meteen goed opgenomen. Nu nog even afwachten wat er gaat gebeuren.