Transseksueel zorgt voor opschudding in vrouwenpeloton

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<Ik noem dat vooral slechte verliezers.>

Ik noem dat vrouwelijke verliezers die een TS/man zien, gezien haar verschijning, ipv een vrouw tijdens een vrouwencompetitie.
En ik geef ze gelijk. Dat zou mij ook niet lekker zitten, als bio vrouw. Ongeacht licensies ed.


Mila.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Bibi_ schreef:Inderdaad heeft Mila gelijk, al is het 100% legaal dat je als transvrouw meedoet in een competatieve sport in je eigen klasse tussen de bio- vrouwen dat ze er dan nog erg veel moeite mee hebben.
Als ik me probeer te verplaatsen, zover ik dat kan, in de standpunten van biovrouw wielrensters, tsja dan zou ik me in eerste instantie (misschien) ook bekocht voelen en het als oneerlijke concurrentie zien.
In de documentaire van Michelle (mountainbike-ster) bleek dat er ook concullega's waren die er geen enkele moeite mee hadden. En zo is het IRL natuurlijk bij ieder van ons: er zijn altijd mensen voor wie het moeilijk te begrijpen is, er zijn altijd mensen die er een slaatje uit proberen te slaan door onzin over jou te roepen en er zijn mensen die je accepteren...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Mina schreef :

nou als je wint als trans, val je dus wel op als trans, en haal je dus de krant zoals je ziet, en dan denken veel mensen, waaronder ook die vrouwen, aan oneerlijke concurrentie.
en niet zo verwonderlijk als de TS in kwestie er ook nog uitziet en de lengte heeft van een man?

bijna avantgardistisch zoveel acceptatie verwachten van de maatschappij als *vrouw*


Wel zo zie je dat het op dit forum moeilijker is om aanvaarding te vinden dan bij de officiële instanties.
De wielerfederatie ziet het blijkbaar niet als oneerlijke concurrentie.
Ook de administratie heeft er verder geen problemen mee om ons een ID kaart af te leveren met een V op.
Met andere woorden, transseksualiteit is relatief goed geaccepteerd en gekend bij de officiële instanties en sportbonden.
Je krijgt dus inderdaad 'het recht' op een volledig normaal leven in je nieuwe genderrol binnen de maatschappij op het einde van de rit.
De weg is immers ook wel lang genoeg geweest ..... loon naar werken .... net zoals bij het behalen van een overwinning in het wielrennen.
Hard trainen, meer is er niet aan ..... vooral keihard en op de juiste manier trainen.

Van mij mag ze zeker verder koersen ......het zou de concurrentie vooral moeten motiveren om ook harder te trainen...... .

Groeten,

Melina
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
melina_r schreef:Van Alebeek: ,,Het wordt door veel rensters niet geaccepteerd omdat er over haar nog veel onduidelijkheid bestaat. Ze kan echt ontzettend hard rijden.
voor de goede order: Sissy van Alebeek kan zelf ook ontzettend hard rijden... :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
dionne
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 22:59

Bericht door dionne »

.
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

pfff, inderdaad zijn er regels vastgesteld waaraan ieder zich te houden heeft, maar die regels houden totaal geen rekening met de gevoelens die de mensen over een onderwerp kunnen hebben, en die kunnen totaal anders zijn dan in die regels vastgelegd (gevoelens kun je nu eenmaal niet sturen).
En naar mijn mening mogen mensen die gevoelens ook hebben en ook hun eigen mening hebben, zolang ze de regels accepteren zoals die er zijn is er niets aan de hand.

Wie zou er nou intoleranter zijn, ik die van de maatschappij verwacht dat ze mij zonder problemen moeten accepteren als ts vrouw, of de maatschappij die moeite heeft met het accepteren dat ik ts vrouw ben.

Mij is altijd geleerd dat het geven en nemen is, en daar kan ikzelf goed mee uit de weg gelukkig.

groetjes Bibi
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Bibi_ schreef:Wie zou er nou intoleranter zijn, ik die van de maatschappij verwacht dat ze mij zonder problemen moeten accepteren als ts vrouw, of de maatschappij die moeite heeft met het accepteren dat ik ts vrouw ben.
als wij met z'n allen eens proberen om elkaar als mensen onvoorwaardelijk te accepteren zonder vooringenomen standpunten en/of vooroordelen, dan waren we al een heel eind op weg...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Hoi Babette,

Je hebt helemaal gelijk, maar jammer genoeg is de realiteit nog anders :-? .


groetjes Bibi
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Bibi_ schreef:Je hebt helemaal gelijk, maar jammer genoeg is de realiteit nog anders :-? .
je zou kunnen stellen dat wij met z'n allen die "werkelijkheid" in stand houden, en dus kunnen we haar ook veranderen... Ieder mens leeft in zijn of haar eigen werkelijkheid, en dan is het een kwestie van levenshouding, discipline en verantwoordelijkheid voor diezelfde "werkelijkheid"... Veranderen is slechts een kwestie van willen...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Hoi Babette,

Je hebt gelijk dat veranderen slechts een kwestie is van willen, maar veel mensen zijn tegenwoordig teveel met zichzelf bezig, hun eigen leventje.
Daardoor kunnen ze niet de ruimte scheppen om ruimer te denken, of ze zien het gewoon niet, en dat heb dan ik ook maar te accepteren.
Alleen door begrip voor hun te hebben, hoop ik ook dat ze uiteindelijk begrip voor mij krijgen.

Op dit punt zullen we denk ik samen wel een meningsverschil houden, evengoed respecteer ik jou standpunt wel, want zou een mooi uitgangspunt voor onze samenleving zijn.

groetjes Bibi
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi Bibi,

wat zo'n verhaal zo ingewikkeld maakt, is dat ieder mens recht heeft op zhaar persoonlijke leer- en levensprocessen, ongeacht wat een ander daarvan vindt. Dat maakt het heel gecompliceerd, maar je mag best wel je standpunten vertegenwoordigen en het gesprek aangaan. Op een gegeven moment komen mensen dan wel dichter bij elkaar, is mijn ervaring, maar het is een lange weg vol obstakels... (net zoals het leven zelf.. :wink: )

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Net gelezen in het NRC kolom van Peter Winnen (oud-wielrenner en columnist) reactie op het hierboven gewraakte artikel. Ik wil jullie de volgende zinnen niet onthouden:

Wat hebben die meiden een dikke reten zeg (zijn eerste reactie alleen afgaand op de foto zonder het ertikel te hebben gelezen)

Ze heeft inderdaad een mannenhoofd (na een tweede blik op de foto na het artikel te hebben gelezen)

Een vrouw zonder kloten aan haar lijf kan het wel schudden (met een verwijzing naar een gesprek met een oud profwielrenster)

De opinie van een ingewijde blijkt dus, ondanks het niet al te vlijende taalgebruik best wel mee te vallen :-)

Irene
Kleine stapjes
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Hoi Irene,

Is het mogelijk om die volledige tekst van het artikel online te zetten ?
Ik vraag me eigenlijk wel af hoe de mannenlijke wielrenners hierover nu denken.
Dat bio-vrouwen, die aan wielrennen doen een dikke .....dat verhaal ken ik al. Dat is een redelijk typische reactie van mannen die koersen.....ze hebben zelfs speciale dameszadel, die achteraan een stukje breder uitvallen.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Hi Melina,

Ik heb hem digitaal 'nog' niet kunnen vinden, ik kan hem maar moeilijk helemaal overtypen he ;-)

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Vooral degenen die echt interesseren wat vrouwen ervan vinden, is er een discussie op de site vrouwenwielrennen.prikpagina.nl.

In zo ver als ik kon zien, waren de enige negatieve reacties van 2 mensen, waarvan een zeker een man was, en de andere gewoon met initialen. Van degenen met vrouwelijke namen, waren de reacties positief:

"Volgens een reactie van de KNWU, heeft deze persoon zowel op reglementaire als op medische gronden het recht om een licentie aan te vragen. Dat heeft ze dan ook gedaan...

En laat die meid nu maar eens gewoon lekker rijden lijkt mij.."

of

"Ik heb haar twee keer zien fietsen. Ze rijdt goed, maar steekt er niet bovenuit bij de vrouwen. Van oneerlijke concurrentie is dus geen sprake! Een aardige vrouw die veel plezier beleeft aan haar sport. Mijn advies: Ophouden met dit gezever! Hoe denk je dat dit op haar overkomt! Vanaf nu moet ze geaccepteerd worden en moet ze eens de indruk krijgen dat ze welkom is. Ik vind het bovendien slecht dat een krant dit publiceert."

of

"Lekker laten fietsen en als je wilt winnen van haar, dan moet je maar harder fietsen."

of

"Laat ze toch lekker fietsen. De andere dames trainen vaak juist met mannen en dat is dan geen probleem. Dus waarom een probleem maken over iemand die transexueel is en in het damespeloton meefietst."

of

"Sport is per definitie oneerlijk.
De ene vrouw vind het ook oneerlijk dan een andere vrouw grotere borsten heeft.
Wat een rotwereld."

Overigens heeft de organisatie na pakweg 20 berichten een slot op de draad gezet, met als mededeling dat als men er problemen mee hadden, dan moeten ze het met de betrokkene zelf of met de KNWU bespreken .

Eigenlijk hadden wij dat ook moeten doen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie