het grote zeik en afzeiktopic

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 841
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

AM_ber_79 schreef:Mir, als ik je antwoorden zo lees (en interpreteer) lijkt t of je wil zeggen dat je me wel aanspreekt (Amber is niet de enige hier) maar je bent wel blij dat ik me niet aangesproken voel. Voor mij voelt dat toch als een tegenstrijdigheid. Zou je dit misschien nader kunnen verklaren? (Mieters, wat gebruik ik plots een omhaal van woorden...)
Tuurlijk :)

Ik: bladiebla, dat zure gedoe ook hier op het forum, en gebruik hier "je" op een algemene manier waarmee ik iedereen die zich aangesproken adresseer en niet als "je" om op de vrouw te spelen als in de vorige poster. Helaas voelt Janette zich aangesproken. Joy denkt daarop dat m'n reactie dan voor Amber is bedoeld, dus niet voor Janette.

Nu komt het, ik bevestig noch ontkracht dit door het woordje kan te gebruiken. Maar mocht dit zo zijn, is zij niet de enige hier :) right ? je zou zelfs kunnen zeggen dat door te participeren in dit draadje ik nu ook voor een deel schuldig ben ?Eerlijk is eerlijk...

maar goed, Amber lijkt zich niet aangesproken te voelen (ik blij, want ze relativeert mijn woorden dus blijkbaar) maar wil bij nader inzien toch wel het naadje van de kous weten. Nou bij deze dan :wink:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Dank je. Duidelijke uitleg!
Gebruikersavatar
Anitamichelle
ForumFan
Berichten: 313
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 21:33
Locatie: Noord Holland, rond Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Anitamichelle »

Ik ben een van degene die dus weinig meer posts..
Voelde me in het begin hier goed thuis, maar begon langzaam aan het gevoel te krijgen dat ook hier de vooroordelen en inzichtverschillen soms onaangename standpunten naar voren brachte.
Inplaats van het WIJ gevoel zag ik hier steeds meer het IK en ZIJ gevoel ontstaan, waarbij het respect to elkaar vaak ver te zoeken is/was.
Respect is wat we zoeken, acceptatie is wat we willen.........
Waarom beginnen we dan allemaal hier samen niet met dat t.o. van elkaar te tonen.
Elkaar aanvallen en "afzeiken" is zo goedkoop en kwetsend en we helpen er NIEMAND verder mee, we stoten elkaar alleen maar af zo.
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
Dina
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 13:08

Bericht door Dina »

Yep, 't is hier net 't Libelle-forum :D :D :D
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Vreemd dat dit topic zover is weggezakt. Hebben we met zijn allen niet meer te zeuren en te zaniken dan?
Niemand meer die onheus wordt behandeld, in de knoop zit met zichzelf of een andere poster op dit forum niet uit kan staan?
Jammer, het was zo leuk om te lezen, en daar wil ik nu eens over zeuren!
Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Gebruikersavatar
Madeleine.
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: wo apr 11, 2007 0:35
Locatie: Woerden

Bericht door Madeleine. »

Claudia Zomer schreef:\Hebben we met zijn allen niet meer te zeuren en te zaniken dan?
Ja Clau de catering is weer eens niet al te best, ik ben nu toch echt aan ontbijt toe, doe er eens wat aan :wink:
Waar je route in dit leven ook naartoe leidt,
vergeet geen plezier te hebben op de weg daar naartoe.
Ik gebruik teveel smileys, sorry... ;)
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Hm......wat houdt je tegen om er zelf wat aan te doen? Mag ik je er opmerkzaam op maken dat je de flessen wel altijd weet te vinden?Bovendien is het nog behoorlijk vroeg, gisteren was het een uur later voordat er iets te eten verscheen.
Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig
Berichten: 168
Lid geworden op: di nov 16, 2004 22:11

Bericht door Nancy Koppens »

Anitamichelle schreef:Ik ben een van degene die dus weinig meer posts..
Voelde me in het begin hier goed thuis, maar begon langzaam aan het gevoel te krijgen dat ook hier de vooroordelen en inzichtverschillen soms onaangename standpunten naar voren brachte.
Inplaats van het WIJ gevoel zag ik hier steeds meer het IK en ZIJ gevoel ontstaan, waarbij het respect to elkaar vaak ver te zoeken is/was.
Respect is wat we zoeken, acceptatie is wat we willen.........
Waarom beginnen we dan allemaal hier samen niet met dat t.o. van elkaar te tonen.
Elkaar aanvallen en "afzeiken" is zo goedkoop en kwetsend en we helpen er NIEMAND verder mee, we stoten elkaar alleen maar af zo.
Hier kan ik mezelf wel in vinden, voor mij is het sinds zeer lange tijd dat ik hier weer een keer iets post... ik vond er hier een afzeik cultuur heersen waar je niet je eigen mening mocht zeggen... je moest duidelijk in de pas van een groepje mee lopen.
Gebruikersavatar
snoopy
Eredivisie
Berichten: 568
Lid geworden op: do apr 16, 2009 14:55

Bericht door snoopy »

Nancy Koppens schreef:
Anitamichelle schreef: Inplaats van het WIJ gevoel zag ik hier steeds meer het IK en ZIJ gevoel ontstaan,
Ik denk dat een hoop problemen voorkomen zou kunnen worden als mensen eens van dat *wij* gevoel af zouden stappen en erkennen dat je van elkaar verschilt. Een trav is nu eenmaal geen trans...er is zelfs ook geen sprake van een overlapping in veel gevallen...en bij de transen onderling bestaan er nu eenmaal ook enorme verschillen, het is niet een kwestie van even op de grote hoop gooien, dat kan niet. Sommige transen willen ook niet vergeleken of in verband gebracht worden met travestieten, en dat vind ik niet meer dan logisch. De een is nl man, de ander vrouw. Respecteer -dat-. Dan kun je naar mijn mening pas gaan spreken van respect hebben voor elkaar.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Snoopy schreef:Ik denk dat een hoop problemen voorkomen zou kunnen worden als mensen eens van dat *wij* gevoel af zouden stappen en erkennen dat je van elkaar verschilt. Een trav is nu eenmaal geen trans...er is zelfs ook geen sprake van een overlapping in veel gevallen...en bij de transen onderling bestaan er nu eenmaal ook enorme verschillen, het is niet een kwestie van even op de grote hoop gooien, dat kan niet. Sommige transen willen ook niet vergeleken of in verband gebracht worden met travestieten, en dat vind ik niet meer dan logisch. De een is nl man, de ander vrouw. Respecteer -dat-. Dan kun je naar mijn mening pas gaan spreken van respect hebben voor elkaar.
Hier ben ik volledig mee eens....er is wel een hoop, waar je iedereen op kunt gooien....da's de hoop mens....maar dat is een hoop vol met verschillende mensen....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Natassia
ff weer wat posten
Berichten: 42
Lid geworden op: do jan 06, 2005 21:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Bericht door Natassia »

Noem mij maar een naieve idealist... maar ik denk dat een hoop problemen vanzelf worden opgelost als iedereen es wat liever tegen elkaar zou doen. :)

Meestal snap ik niet waarom er soms zo bitchy gereageerd moet worden alsof 't een puberaal tienermeisjesforum is. Als ik tegenwoordig vrienden van mij over Natassia verteld heb.. dan verwijs ik ze voor verdere info naar andere bronnen dan travestie.org. En dat kan toch niet de bedoeling zijn..

Anyway.. om 't positief te bekijken.. het ziet er naar uit dat 't allemaal weer wat beschaafder wordt... wellicht 'n mooie gelegenheid dat al die "stille" leden ook es wat gaan posten! 8)
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Zal ik dan ook weer wat meer gaan posten hier? 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Doe maar ;-)

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Je laatste bezoek was op Zo Aug 16, 2009 15:01
Het is nu Di Sep 01, 2009 21:33

dammn, ben echt n tijdje niet geweest hier...

iemand mij nog gemist? Beter mikken! :lol: 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie