Kendra-Lee schreef:Als je de dicussie op de draad goed had gelezen had je direct begrepen waar en op wat mij satire sloeg.
Ik dacht dat ik de discussie wel redelijk had gevolgd, maar ik ben er ook niet zeker van, waarop jouw satire slaat. Misschien kan je het aan mij uitleggen?
Kendra-Lee schreef:En over respect gesproken, kennelijk als je hier iets van kritiek levert word dit gelijk vertaald als een motie van wantrouwen, inmiddels al meerdere ervaringen in deze, of te wel als je niet voor mij bent dan ben je tegen mij en kennelijk tegen heel trav.org misschien moet de naam veranderd worden in .....org.
In ieder geval als ik geband word omdat ik kritiek durf te leveren zal ik hier niet koud of warm meer van worden want naar mijn mening hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn en in een goede relatie mag en kan er kritiek geleverd worden en dat ontbreekt hier!!!! dus GEEN goede relatie eerder een die gebaseerd is op macht!!
Hier ook is mij niet duidelijk waarover je het hebt, Kendra-Lee.
klazien-sark schreef:Misschien dat dit ook een goed tijdstip is voor de moderatoren om zich weer eens te bezinnen op hun eigenlijke taak en hoe dat het best is in te vullen. Ik denk dat het zou moeten gaan om procesbegeleiding en procesbewaking, en niet iedere keer inhoudelijke interventie. Zeker niet als dat laatste vrij dwingend van toon is.
De laatste weken worden er immers wel erg heftige discussies gevoerd die regelmatig ontsporen.
Mijn visie op het moderatorschap is niet veel anders dan die van jou. Echter beschouw ik mijzelf niet alleen als moderator, maar ook als lid van het forum. En, zoals een aantal andere leden, eentje met een zeer sterke mening over een aantal zaken. Zoals ik met jouw terughoudenheid om iets van jezelf prijs te geven heb gedaan, probeer ik een onderscheid te maken tussen wat ik als
moderator zegt, en wat ik als
deelneemster zegt. Ik neem aan, dat jij dat nog kan herinneren.
Ik kan mij wel voorstellen, dat het niet voor iedereen duidelijk is, wanneer Lisa als moderator spreekt, en wanneer Lisa voor zichzelf spreekt. Een duidelijk scheidslijn is wanneer Forumwatch optreedt. Een voorbeeld daarvan is in deze draad te vinden. De posting waarover dit allemaal is begonnen, is door Forumwatch gedaan. Voordat de posting is gezet, is het besproken in onze team en goedgekeurd. Ik ben van mening, dat dit een geval was, van procesbewaking -- zorgen dat gesprekken zich toespitsen op inhoudelijke kwesties, en niet, zoals met de posting van Esther over Cynthia, het onderwerp "hij/zij" gebruiken om een veeg uit te delen. Daarna, heb ik als Lisa deelgenomen aan het discussie, omdat het hier mijn eigen mening betrof. Dat wil niet zeggen, dat Lisa nooit als moderator optreedt. Maar dan wel in korte postings die wel imo procesbewakend van aarde zijn -- vermaningen om discussies zakelijk te houden, waarschuwingen, etc. Als er een lange posting van Lisa is, over een onderwerp, dan is het altijd als deelneemster, en niet als moderator, tenzij ik het expliciet erbij zet dat ik in die hoedanigheid optreed.
Het wordt ook lastig, wanneer een discussie ontstaat over de site, en ik daaraan deelneem. Een goede voorbeeld is de discussie over de berichten in het profielengedeelte. Ik heb als prive persoon geschreven over mijn overwegingen en mijn irritatie, en niet als moderator, hoewel het ging over iets wat ik voor de site had gedaan. Had Forumwatch de posting gedaan, dan had het heel anders uitgezien.
Dat men een bepaalde druk voelt, wanneer ik als Lisa post, omdat ik ook moderator ben, lijkt mij niet ondenkbaar. Ik heb tot nu toe de verleiding kunnen weerstaan om misbruik van mijn "macht" te maken -- dat kan mijn mede teamleden beamen. En als ik ooit zou zwichten daarvoor, vertrouw ik erop, dat ze mij dan zou tegenhouden. Toespelingen, zoals die van Kendra hierboven en van Esther, zijn in mijn ogen misplaatst, want beide dames, dacht ik, kennen mij vrij goed, weten hoe ik in elkaar steek, en dus behoren ook te weten, dat ik weet mijn eigen gevoelens goed te scheiden van mijn functie als moderator van Travestie.org.
klazien-sark schreef:Mijn idee zou zijn dat er meer terughoudendheid op zijn plaats is in reacties op wat mensen hier schrijven.
Ik denk, dat als iedereen hier aan zou houden, het inderdaad beter zou zijn.
Lisa