IDENTITEITSCRISIS OP KOMST!!!!!!

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

Een identiteitscrisis is meestal niet pijnloos, maar resulteert ook niet persé in 'schade'. Als het leven verder gaat, is er altijd sprake van winst en verlies. Ik denk dat iedereen er naar streeft om zelfs in het verlies de nieuwe kansen te herkennen

Inderdaad ....... net zoals we hier elkaar regelmatig een spiegel willen voorhouden, is het niet slecht om dat voor andere mensen ook te doen.
Als er één ding is dat me de voorbije jaren is opgevallen dan is het wel dat ik veel mensen aan het denken zet over hun 'zijn' en over hun eigen (soms nogal saai) leventje.
Op zich is dat niet slecht dat mensen eens over zichzelf nadenken.

We moeten toch allemaal een hele lange weg afleggen ?
Als ik zelf niet op zoek zou gegaan zijn in mijn leven en gewoon de 'beperkte' visie van mijn ouders had overgenomen .............

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef: We moeten toch allemaal een hele lange weg afleggen ?
Als ik zelf niet op zoek zou gegaan zijn in mijn leven en gewoon de 'beperkte' visie van mijn ouders had overgenomen .............
Het zal bij jou vast ook niet allemaal over rozen zijn gegaan, maar als ik het zo lees heb jij geen spijt van de weg die je gegaan bent. En je laat je vast niet van de wijs brengen door de sombere berichten in deze draad. Als je zo'n persoon was, was je niet zover gekomen als je nu bent :wink: . Er is wel ergens iemand op zoek naar de identiteitscrisis die jij hem aan zal doen...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
lief dinnetje
Eredivisie

Janiek schreef :

Het zal bij jou vast ook niet allemaal over rozen zijn gegaan, maar als ik het zo lees heb jij geen spijt van de weg die je gegaan bent. En je laat je vast niet van de wijs brengen door de sombere berichten in deze draad. Als je zo'n persoon was, was je niet zover gekomen als je nu bent . Er is wel ergens iemand op zoek naar de identiteitscrisis die jij hem aan zal doen...

Ik heb geen seconde spijt hoor, ik heb zelfs nog veel te lang gewacht.
Angst weet je wel ......
Ik laat me zeker niet van de wijs brengen .... ik heb nu wel genoeg 'problemen' overwonnen.
En ook dit zal me lukken hoor.
Ik heb zo vaak moeten horen dat ik mijn werk ging verliezen en nooit nog werk ging vinden .... ik werk nu al 3 jaar als vrouw en ik doe dat dus nog steeds bij dezelfde werkgever .....ik heb eigenlijk niks verloren door mijn transitie (behalve dan mijn penis en een hele pak overbodig haar op het lichaam en gezicht).

Trouwens is die identiteitscrisis zo erg ?
Moeten we niet meer de focus leggen op wat ze in de plaats krijgen ?
Of moeten we ons toch minderwaardig blijven voelen als mens dan ?
Toegeven als Travestiet zat ik wel met een minderwaardigheidsgevoel ten opzichte van vrouwen ...... maar dat is nu absoluut niet meer het geval hoor. Ik sta er gewoon naast en hoef voor geen enkele onder te doen.
Mijn enige probleem is dat ik niet vruchtbaar ben ... maar uiteindelijk ben ik er toch al 36 en begint dat dus minder te spelen.
Trouwens bij een relatie is het toch altijd afwegen tussen de 'kosten' en de 'baten' ?

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef: Trouwens bij een relatie is het toch altijd afwegen tussen de 'kosten' en de 'baten' ?
En ook wel eens een kwestie van 'vette jaren' en 'magere jaren'.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

melina_r schreef: Als ik zelf niet op zoek zou gegaan zijn in mijn leven en gewoon de 'beperkte' visie van mijn ouders had overgenomen .............
Dan was een srs je bespaard gebleven?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lief dinnetje
Eredivisie

Petra schreef :

Dan was een srs je bespaard gebleven?

Dat ook ja ... en was ik dus wel heel erg ongelukkig gebleven.
Als je echt alles wil geloven wat de Paus en de Pastoor vertelt.
Al een geluk dat ik de dingen nu toch anders bekijk.

Groeten,

Melina
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mila schreef: Ik val op kleine huisdieren, maar ik verkeer momenteel in crisis, ik weet namelijk niet of ik op hamsters, cavia's of marmotten val. Of een daarvan, of 2 daarvan in verschillende combinaties, of alledrie.....
Is het nou echt zo moeilijk om gewoon te antwoorden?
mila schreef: En wat heeft jouw vriendin haar lesbisch zijn en mijn beamen daarvan te maken te maken met mijn vrouwelijkheid? Lijkt me eerder te maken te hebben met jouw vrouwelijkheid, als zijnde haar vriendin, niet dan?
Niks. Maar toevallig wel alles met dit draadje. Een man die een trans als partner heeft kan volgens jou onmogelijk hetero zijn. Mijn vriendin valt niet op mannen, dus bi is ze niet. Ze valt geloof ik wel op mij en ik ben een trans. Zeg het maar Mila, wat maakt haar dat?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Morbide schreef:
Vanavond op tv, half 11, rtl 4. Petra Kramer, net uit bed. Over onpassabele transen gesproken.

Morbide schreef:
Ik heb geen identiteitsbewijs. Als ik er één had, dan vond de wet me nog wel een emmetje geloof ik. Boeien?

<Ze valt geloof ik wel op mij en ik ben een trans. Zeg het maar Mila, wat maakt haar dat?>

Wat dacht je van een TS lover? Ook vrouwen kunnen de gekste (bewuste/onbewuste) redenen aan de dag leggen om op (post op) transen te vallen hoor.

Ik was een paar weken geleden op een ts 'theekransje' waar ook een lesbisch stel biovrouw/post op ts was. Biovrouw zeek haar ts vriendin tov alle aanwezigen af op haar onvrouwelijke verschijning enz. Het kwam me voor dat die bio vriendin die ts gewoon als een gecastreerde man zag ipv een post op ts. De overige ts gasten leden ook aan plaatsvervangende schaamte trouwens.

En ja, dat heb ik al eens eerder gezien bij een lesbisch biovrouw/post op ts stel.

<Is het nou echt zo moeilijk om gewoon te antwoorden?>

Ja, dat is heel moeilijk, ik ben inmiddels een paar dagen verder, en ik weet nog steeds niet of ik op hamsters, cavia's en marmotten val, en ik heb het er moeilijk mee hoor.

Mila.

Naar boven

Dit bericht staat ook in het verkeerde draadje....najah...
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Is hier misschien iemand aanwezig die mij een identiteitscrisis wil/kan bezorgen? Heb wel zin in een shot zelfbewustzijn...

x,
Mina
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Je moet nooit niks shotten. Wil je lachen? link
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Wat dacht je van een TS lover?
:lol: :lol: :lol:

Toen ik de vraag van Petra las, heb ik me echt ingehouden om dit antwoord niet in alvast voor jou in te vullen, Mila. Je hebt een fantasie die veel sterker is dan de werkelijkheid, maar ook veel voorspelbaarder.

Ik wil niks aan je 'schade en schande' afdoen, die ken ik zelf goed genoeg om te weten hoe dat voelt, maar het is eeuwig zonde (vooral voor jouzelf) dat je daar zó achterdochtig van bent geworden, en gebleven :( .
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

beste melina
melina_r schreef:IK had hier graag van Robert willen horen wat hij nu ziet als de beste aanpak voor het zetten van de volgende stap.
ik heb hier zo goed mogelijk antwoord op proberen te geven vanuit mijn visie. ik ben eigenlijk wel benieuwd of je er iets mee hebt kunnen doen of dat je vind dat ik alleen maar onzin schreef?

groeten robert
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

joehoe Melina! :)
lief dinnetje
Eredivisie

Jaja, nu ik weer even aan het posten ben ...

Bedankt Mina, sorry Robert.

ik heb hier zo goed mogelijk antwoord op proberen te geven vanuit mijn visie. ik ben eigenlijk wel benieuwd of je er iets mee hebt kunnen doen of dat je vind dat ik alleen maar onzin schreef?

Wel je hebt uiteraard gelijk dat je je verleden niet eeuwig kan verbergen.
Het is zeker geen optie om dus te doen alsof je verleden 'in de andere genderrol'niet meer bestaat.
Mijn vraag was enkel, wanneer is nu het goede ogenblik om met het verhaal te komen ......

Ondertussen gaat de evolutie zo snel dat die vraag minder relevant blijkt te zijn.
Het maakt precies toch niet zo heel veel uit .......
Na een tijdje blijken mannen toch hun angsten te overwinnen.
Soms schrik ik er zelf van ..... zelfs 3 maand later komen ze op hun stappen terug en willen ze het toch proberen .......
Maar nu moeten ze maar wachten, want ik heb volgende maand mijn FFS en wil me nu niet echt inlaten met iemand voor een iets meer diepgaande en serieuze relatie.
Na mijn FFS (als alles goed verloopt en alles is mooi genezen), zullen er mogelijkheden genoeg zijn lijkt mij.
Zelfs mijn eerste sekspartner (Een gewezen Belgisch kampioen wielrennen) blijkt toch niet zo heel gemakkelijk los te komen van mij.

Ja dus het lijkt er echt wel op dat mannen een heel gevecht met hunzelf moeten voeren alvorens ze voor hunzelf kunnen aanvaarden dat ze echt wel gevoelens hebben/kunnen hebben voor een trans-vrouw.

Groeten,

Melina
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo melina
melina_r schreef: Na een tijdje blijken mannen toch hun angsten te overwinnen.
Soms schrik ik er zelf van ..... zelfs 3 maand later komen ze op hun stappen terug en willen ze het toch proberen .......
..........................................................
Ja dus het lijkt er echt wel op dat mannen een heel gevecht met hunzelf moeten voeren alvorens ze voor hunzelf kunnen aanvaarden dat ze echt wel gevoelens hebben/kunnen hebben voor een trans-vrouw.

Groeten,

Melina
het komt ook allemaal wel goed met ons hoor, we moeten er alleen even aan wennen en goed bij onszelf nadenken wat we nu echt belangrijk vinden. al valt de zwaarte van het gevecht zoals jij suggereert wel iets mee. drie maanden is toch niet zo lang? hoelang hebben de meesten van jullie wel niet nagedacht over de eigen gevoelens en wat je er nu mee aanmoest? de meesten langer dan drie maanden lijkt mij.
Zelfs mijn eerste sekspartner (Een gewezen Belgisch kampioen wielrennen) blijkt toch niet zo heel gemakkelijk los te komen van mij.
in mijn ogen heeft belgie maar 1 groot kampioen Eddy M. (ik zal maar niet zijn volledige naam gebruiken als mensen dan op zijn googlen en hier terecht komen krijg je ook alleen maar roddels, je weet wel wie ik bedoel denk ik), maar die lijkt me toch iets te oud voor jou :D

groeten robert
Plaats reactie