Wat je regelmatig leest over transseksuelen die net hun geslachtsoperatie gehad hebben is dat men de sterke behoefte voelt om die vagina nu ook eens te gebruiken. En dat men met het versieren van en uitgaan met mannen experimenteert. Deels om te zien hoe passabel men nu echt is, deels omdat het "nu echt kan" omdat men ook die laatste actie - seks - kan doen.
Die behoefte aan het gebruik van hun vagina komt op anderen wel eens over als oversekst: het enige dat lijkt te tellen is het krijgen van seks, of het versieren van een vriendje. Waarbij het soms lijkt alsof iemand alleen meetelt als iemand een vriendje versierd heeft (en, zo ja, hoe lang zo'n relatie volhoudt en, zo die verbroken wordt, hoeveel vriendjes versierd zijn zonder dat ze merkten dat de TS een TS is). Dat soort verhalen zijn voor buitenstaanders, zeker voor mensen die zelf (soms: nog) geen SRS gehad hebben, wel eens vervelend. Een deel van de "oversekstheid" gaat na verloop van tijd gelukkig vaak over in iets dat veel gematigder is. Net als het dragen van rokken bij een beginnende transgender soms overgaat in het vaker dragen van een broek, denk ik dan maar uit eigen ervaring.
Het is overigens, als passabele trans, ook niet evident om een vriendje te vinden dat met je naar bed wil: heeft een vriendje je al -veel- eerder door en is het een spelletje van wederzijds bedrog? Vertel je je vriendje je achtergrond voor of na de seks? Voor de seks = risico lopen om dat vriendje voorgoed kwijt te raken, na de seks = gevoel die jongen te bedriegen. Ik moet zeggen dat ik sinds begin 2004 en dankzij openhartige verhalen van meerdere mensen op de site van de VGK hier veel ruimdenkender over ben geworden...
Lees trouwens voor een heel openhartige beschrijving van het ontwikkelen van haar seksuele gevoelens t.o.v. mannen ook het dagboek van Gerda Gabriëlle Gros: "Eindelijk vrouw". Is voor iedereen (TV, TG, TS) te bestellen

En verder een algemene forum-tip: geef een ander de mogelijkheid om van zijn/haar leven te leren en ga iemand niet achtervolgen met berichten van -maanden- oud...
Groetjes,
Frederique