hypocriet gedrag

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

AM_ber_79 schreef:Zingen? Gezien de muziekindustrie is dat toch vooral een mannengebeurtenis. De grootste bands ter wereld bestaan uit mannen: stones,beatles,U2,Coldplay,etc etc. :wink:

Wijn typisch voor vrouwen? Ach, ik lust het wel, maar wat is er mis met n biertje of sterker op zn tijd?
Ja, zingen in zangkoor. En dat wordt veel meer door vrouwen dan door mannen gedaan. Begin ergens een koor en de vrouwen komen wel, geen probleem. Mannen werven voor koor is veel moeilijker.

En met bier is er niets mee. Amber, lieverd, het zijn ook clichés, niet als bier, voetbal, vrouwen voor mannen clichés zijn
liefs, Josette
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Gelukkig, dan trek ik nog een La Trappe open :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Even back on topic.......er wordt van mij nog een zielig bericht verwacht namelijk. Tevens mijn laatste bericht.
Hypocriet gedrag? hier? Hoe kom je er bij? De vrijheid en gelijkheid is hier ongeveer uitgevonden <sarcastic smile>
Nee, ik verlaag me niet tot namen en voorbeelden....jammer voor diegenen die dat graag willen lezen. Maar in ieder geval.....de manier waarop we hier met elkaar omgaan.....daar wil ik niet bij horen.
Ik wens iedereen dus veel succes verder
Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Claudia Zomer schreef:er wordt van mij nog een zielig bericht verwacht namelijk.
Van wie komt die verwachting dan? (zonder namen te noemen overigens) En zielig? Het is jammer als je echt zou gaan. Je bent n heerlijk relativerend nuchter mens die hier juist gemist zal worden.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Als ik jouw eerste bericht van dit draadje doorlees is dat ook een laatste berichtje. Maar toch ben je nog steeds erg actief. Geen probleem mee hoor, maar waarom dan zo'n berichtje op die manier formulieren met weggaan erin en zo. Je kunt het gedrag ook aan de orde stellen zonder dat weggaan erin. Dat vind ik nou ook hypocriet gedrag.
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Ach, mensen veranderen nu eenmaal van gedachten. En ik heb liever dat ze alleen roepen dat ze weggaan en gewoon blijven dan dat ze het daadwerkelijk ook doen :)
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Nannette schreef:Als ik jouw eerste bericht van dit draadje doorlees is dat ook een laatste berichtje. Maar toch ben je nog steeds erg actief. Geen probleem mee hoor, maar waarom dan zo'n berichtje op die manier formulieren met weggaan erin en zo. Je kunt het gedrag ook aan de orde stellen zonder dat weggaan erin. Dat vind ik nou ook hypocriet gedrag.
Nog steeds erg actief? Hmmzz, ik ben misschien wel elke dag aanwezig, maar post en reageer niet zo veel meer. En Joan heeft gelijk, tis meer t veranderen van gedachten dan dat t echt hypocriet gedrag zou zijn. Maar ik begrijp je redenering wel.
Gebruikersavatar
janette
dagelijks aanwezig
Berichten: 117
Lid geworden op: za nov 22, 2008 15:44

Bericht door janette »

In november vorig jaar dacht ik me aan te sluiten bij een groep mensen met een gemeenschappelijk belang. Het bleek echter een groep waar ontzettend veel levensvreugde aan ontbreekt, om nog maar niet te spreken van het chat-gedeelte waar de dictatuur er aan alle kanten van af spettert. Los van het feit dat ik zowiezo de laatste tijd als man lekkerder in mijn vel zit dan als vrouw heb ik dan ook besloten om een flinke stap terug te nemen en mijn vrouwelijke gedeelte eventueel voort te zetten in gezelschap van het handje vol vrienden dat ik hier aan over gehouden heb.

Ik zal, gezien mijn impulsieve grillige karakter mijn profiel nog niet opheffen, al wens ik eigenlijk op dit moment even helemaal niet geassocieerd te worden met het gros van deze nare groep mensen.

Wie de schoen niet past, trekke hem dan ook niet aan, en diegenen wens ik veel succes met alles
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

dat van die levensvreugde is wel te begrijpen als je ziet in welke situatie een groot deel van de schrijfsters zich bevind

nochtans is dat geen reden tot niveauverlaging, zo noem ik het maar ff

ach ja, je hoeft niet te komen, te lezen of te schrijven, aan ieder de keus


:wink:
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Joyy schreef:dat van die levensvreugde is wel te begrijpen als je ziet in welke situatie een groot deel van de schrijfsters zich bevind
Als je dan vervolgens ziet, voelt en merkt hoe sterk dan de "samen kunnen we het aan" mentaliteit bij het grootste deel van de schrijfsters is, dan is dat inderdaad ook niet gek. En zij die daar wel actief iets aan willen doen, worden weg gedrukt, genegeerd of zwart gemaakt. Men is liever zielig en vinden alles en iedereen gemeen zonder ook maar zelf iets te willen doen. Zonder ook maar iets te willen organiseren. Zonder ook maar de wil te hebben SAMEN de schouders er onder te zetten. En zo blijf je rondrennen in een klein cirkeltje...
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Ik snap je frustratie wel, maar je moet ook niet verwachten dat als je roept "kom, we gaan iets leuks doen" dat dan meteen alle kastdeuren openzwaaien en iedereen vrolijk naar buiten komt stappen. Wel zul je hier en daar wat deurtjes op een kier zien gaan en wat angstige maar geinteresseerde oogjes naar buiten zien kijken. En misschien zie je zelfs wel ergens een hand om de hoek van een deur verschijnen van iemand die hoopt door een ander uit die kast getrokken te worden.

Wat ik hier maar mee wil zeggen, misschien moet je gewoon wat meer geduld hebben, het 'coming out' proces is voor de een nu eenmaal wat makkelijker dan de ander, en sommige mensen zijn er gewoon nog niet aan toe om al met anderen samen dingen te gaan doen.

Maar wat ik inderdaad wel vind is dat er uit sommige van die kasten hele gemene dingen geroepen wordt. En dat lijkt altijd al zo geweest te zijn als ik zo de oude posts op dit forum nalees. Zal wel iets met afreageren van frustraties uit het dagelijks leven te maken hebben denk ik. Dat mag inderdaad wel een heel stuk minder.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Hoe kom je nu op het "coming out" verhaal? Want heb het hier toch ook over mensen die dat al zijn, sommigen al jaren.
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Hoe kom je nu op het "coming out" verhaal? Want heb het hier toch ook over mensen die dat al zijn, sommigen al jaren.
Coming out gaat verder dan 'de straat op gaan in een jurk'. Het eindstadium van het coming out proces is het stadium waarin je T*-zijn (of je sexuele geaardheid) slechts een deel van je identiteit is ipv je volledige identiteit.

Als je al 'jaren uit de kast' bent maar jezelf nog steeds heel zielig vindt omdat je een T* bent, dan denk ik dat je er eigenlijk nog steeds in zit.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Geldt dat ook als je nog niet 24/7 leeft, maar het T-zijn niet meer je identiteit is, maar een onderdeel daar van is?
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

AM_ber_79 schreef:Geldt dat ook als je nog niet 24/7 leeft, maar het T-zijn niet meer je identiteit is, maar een onderdeel daar van is?
Ik denk dat dat er los van staat, het hangt ook een beetje van de reden af waarom je nog niet 24/7 leeft.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Plaats reactie