Hoi Nathalie,
Op 2001-11-17 12:43, schreef Nathalie:
Er is iets wat me van me hart moet. Nu de top drie van berichtenschrijvers danig is gekortwiekt....
Ik begrijp niet wat je hier bedoelt. Kun je dat toelichten?
.... en in dit forum, op een paar diehards na, nauwelijks nog tijd en energie lijkt te worden gestoken
Klopt: het kan in dit tempo nog wel even duren voor de de 3000 passeren.
..... dringt de vraag zich op hoe het nu verder moet met dit forum.
Een hele goede vraag Nathalie. Ik maak me net als jij zorgen.
In hoeverre is het wenselijk dat een zeer grote groep zich hult in een welhaast stoïcijns stilzwijgen ?
Dit is niet gewenst. We moeten iedereen stimuleren tot het publiceren van berichten. We moeten iedereen erop wijzen dat we gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het forum, ook al ziet Plusplex dat kennelijk nog steeds anders. We moeten een echte community zijn, met oprechte belangstelling voor elkaars wel en wee.
Wat moet er gedaan worden door de organisatie of de reguliere forumgangers om deze mensen wel te bewegen tot enige actie ?
Wat we vooral nodig hebben is een aantal gangmakers. Verder lijk het me wenselijk dat er ook enkele deskundigen op een apart deel van het forum geraadpleegd kunnen worden. Wat dacht je van een hormoondeskundige op het forum van transseksualiteit. Zeker weten dat we veel nieuwe lezers en vragenstellers krijgen. Of een visagist, die al je vragen beantwoordt op het forum van make-up en uiterlijk.
Misschien kun je per forumonderdeel een gangmaker aanwijzen die verantwoordelijk is voor het op gang houden van discussies, en die regelmatig nieuwe onderwerpen aan de orde stelt. Tenslotte zou je van tijd tot tijd alle passieve geregistreerde gebruikers eens een vragenlijstje kunnen sturen, en proberen op die manier te achterhalen waarom men wel geregistreerd is, maar niet schrijft.
Mag je van een geregistreerde forumbewoner verwachten dat hij of zij zich mede verantwoordelijk voelt voor het plaatsen van berichtjes en het antwoorden op threads ?
Zeker weten van wel!
Overigens heb ik de indruk dat veel gebruikers denken dat ze zich moeten registreren om het forum te kunnen lezen.
Wat kunnen redenen zijn dat mensen zich kennelijk niet massaal geroepen voelen te reageren ?
- men is bang herkend te worden, met name als het gaat om zeer persoonlijke zaken is die kans, ondanks een nickname, niet ondenkbeeldig
- het statische karakter van het forum
- onwennigheid: veel mensen hebben moeite om de juiste knoppen te vinden, kennelijk schort er iets aan het bedieningsgemak
- het gevoel van nieuwelingen dat je in een gemeenschap komt waar men elkaar goed kent, en daardoor het gevoel krijgt er niet tussen te kunnen komen
- naarmate de inhoud van het forum veelomvattender wordt, wordt het ook onoverzichtelijker. Misschien kan een searchfaciliteit de toegankelijkheid van de informatie bevorderen. Ook zouden van tijd tot tijd oude threads automatisch verplaatst kunnen worden naar een historie-forum wanneer er een bepaalde periode niet is gereageerd.
Zijn crossdressers, travestieten, transgenderisten, shemales en transsexuelen alleen maar bezig met het beleven van hun eigen fetish of gevoelens ?
Gedurende een beperkte periode: Ja. Maar dan? Je weet waar je staat, je hebt veel aan het forum gehad, en dan? We moeten iedereen die vergevorderd is erop wijzen dat hij/zij een verantwoordelijkheid heeft jegens lotgenoten die nog aan het begin staan. Want wie kunnen beter helpen dan "ervaringsdeskundigen?" De praktijk leert echter dat degenen die "er uit zijn" nogal eens afhaken.
In hoeverre zijn mensen uit bovengenoemde groepen eigenlijk geïnteresseerd in zaken als profilering van het eigen gevoel en de groep waar zich men toe rekent, inzicht en verbetering van het uiterlijk, hulp en advies bieden aan gevoelsgenotes, en vele andere onderwerpen ?
Je mag aannemen dat die interesse bestaat, gezien het aantal raadplegingen op dit forum. Maar zijn we eigenlijk wel bekend genoeg?
Kortom, misschien prikkelende vragen waar ik van jullie heel graag een antwoord op zou zien.
Wat wordt er gedaan met de antwoorden, Nathalie? Wordt er echt gezocht naar een oplossing?
Liefs,
Jolanda(M)
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JolandaM op 2001-11-18 15:42 ]</font>