tatoages

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

tatoages

Bericht door Josette »

Joanne schreef:Sorry maar die plaatjes lieten me ineens ergens aan denken. Ik ben nogal een tattoo fan en wil graag een mooie tattoo op mijn rug. Ik weet nog niet precies welke plek maar heb de tatto zelf al wel in mijn hoofd.
(..)
Analoog aan de draad "gaatjes in de oren" vuur ik je dezelfde vragen als die ik stelde in die draad:

Veel personen laten zich tatoëren voor decoratie-doeleinden en te vaak om erbij tehoren. Ik ben er geen groot liefhebber ervan, en wat ik mij altijd afvraag, hoe gaat dat in zijn werk, doet het veel pijn en hoe geschiedt het aanbrengen en wat zijn jouw ervaringen?

En nu ben ik advocaat van de duivel: ben je niet bang dat je spijt krijgt van je tatoages? Ik moest gelijk aan een rapliedje van de Osdorp Posse denken over tatoages. Zie link http://www.xs4all.nl/~osdorp/lyr/teg.htm#nooit

Strofen uit de tekst:

Een tattoo is voor het leven
als een sieraad voor altijd
Dus neemt zo'n ding niet voor even
want je raakt 'm nooit meer kwijt
Een tattoo is voor het leven
als een sieraad voor altijd
Dus neem zo'n ding niet voor even
want bij een goeie tattoo hoort ook geen spijt


De schijver van die rap heeft zeer veel tatoages op zijn lichaam. Alleen al daarom vind ik dit nummer heel erg goed :D

Overigens moet je het zelf uitmaken of je die tatoage op je rug laat zetten. Ik spreek misschien als een ouwe maar aan mijn lijf geen tatoages. Ik vind het bij mezelf niet mooi staan, Ik weet niet of ik over 5, 10, 20, 30, 40 jaar het nog wil. :-? En verder heb ik er het geld er niet voor over Daarnaast ben ik uiteraard ook benieuwd naar ervaringen van anderen met tatoages.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Josette, ik zit al heel lang te denken welk motief ik wil en waar ik het laat zetten, helaas ben ik er nog nie, maar dat geeft nie, had ik al een of meer, waren ze nu zeker al vervaagt, maar ik overweeg het nog steeds, dus het komt er nog wat van, ik zie het wel, ik vind tattoes gaaf, wel moeten ze wat over jou zeggen en goed gemaakt zijn, en zoooo duur zijn ze nu ook niet meer, al je laarzen bij mekaar getelt en voila, je had zich het mooiste van alle tattoes kunnen laten zetten :wink:

Ik ga iig getekend de kist in :D

Liefs Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
leontine
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo jul 28, 2004 21:38
Locatie: Zeist

Bericht door leontine »

Josette,

Laat ik het zo stellen, mijn dochter is Joanne niet, dus ze moet maar doen wat ze niet laten kan. :wink:
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Josette, ik heb 1 tatto op mijn schouderblad.
Jah, ik vond het behoorlijk pijn doen, en dit heeft ook te maken met de plaats waar je het laat zetten.
Hoe minder vet, vlees, hoe pijnlijker het is.
Ik heb me laten vertellen dat op de enkel het hels kan voelen.
Voor mij stond het al een lange tijd vast dat ik een tattoe wilde hebben, en dan een elfje.
Voor mij is het meer dan een versiering, een lange tijd heb ik me ook met een elfje geindentificeerd.
Misschien een beetje gek, maar het is voor voor mij gerustellend dat ze altijd bij me is.
En juist op de dag dat ik wakker wordt, en verandert ben.

hetelfje
x
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Re: tatoages

Bericht door petra_ »

Josette schreef:Veel personen laten zich tatoëren voor decoratie-doeleinden en te vaak om erbij tehoren. Ik ben er geen groot liefhebber ervan, en wat ik mij altijd afvraag, hoe gaat dat in zijn werk, doet het veel pijn en hoe geschiedt het aanbrengen en wat zijn jouw ervaringen? En nu ben ik advocaat van de duivel: ben je niet bang dat je spijt krijgt van je tatoages?
Met een snel op en neer bewegende naald worden er kleine druppeltjes inkt onder je huid geplaatst, zo wordt de door jouw uitgezochte tekening vereeuwigd. In moderne landen gebruikt men een enkele naald voor het zetten van de lijntjes en een meervoudigde naald voor het inkleuren. Die van mij is in 2x gezet, eerst alleen het pentagram, later de tribal. Het pentagram is in Groningen gemaakt door een prutsende boer waar ik tijdens het zetten ruzie mee kreeg. Hij hoorde mijn friese accent en begon er grappen over te maken. Toen ik een grapje maakte over Groningers werd ie kwaad en als gevolg daarvan zit de tattoo een beetje dieper dan eigenlijk hoort omdat hij probeerde mij pijn te doen, helaas voor hem vond ik het lekker. 8) Kosten 125 gulden.
De tribal is er in Praag overheen gemaakt, bedoelt als cover up, niet omdat ik er spijt van had maar omdat mensen er aanstoot aan namen. Omdat de oorspronkelijke tattoo nogal diep zit en deze erg kundige man het niet verantwoord vond om zo diep te tattooëren, bleef het pentagram zichtbaar, alleen niet meer zodanig dat ik er mensen mee shockeer. Tijdens het zetten bleek de cirkel van het pentagram niet rond, maar ovaal te zijn. Daardoor zie je nog wat lijntjes in wat een witte cirkel om een zwarte zon had moeten zijn. Het plaatje stelt dus een zonsverduistering voor. Hij had alleen maar een enkele naald en daarom duurde het zetten bijna 6 uur. Kosten 100 gulden, ik heb hem 150 gegeven.

Afbeelding
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hoi Josette

Tsja wat zal ik zeggen. Violet beschreef al heel mooi wat tattoeeren eigenlijk is. Ik heb er zelf vier en heb nog plannen voor zeker nog vier andere. Ik weet zeker dat ik er geen spijt van ga krijgen aangezien ik mijn kale lijf zonder die tattoos gewoon niet af vond/vind. Pijn doet het inderdaad wel maar net als Violet vind ik het niet vervelend dat te moeten ondergaan. Die op mijn enkel was tot nu toe mijn pijnlijkste maar als het eenmaal genezen is wordt het een deel van je persoonlijkheid. Heb nu even geen zin maar zal van de week even wat foto's maken van mijn tattoos dan kun je ze zien.
Gebruikersavatar
isabel
dagelijks aanwezig
Berichten: 99
Lid geworden op: za aug 07, 2004 17:10
Locatie: provincie Zeeland

Bericht door isabel »

hoi-hoi,

Eventjes heel persoonlijk mijn pessimistische visie op tattoeages (die ik trouwens heel leuk en mooi kan vinden :D :wink: ):

Ik ben nogal huiverig voor tattoeages, omdat ze niet meer ècht weg te halen zijn. Het lijkt mij een feit dat ze er na tientallen jaren heel anders uit gaan zien. Ook in je leven kan veel veranderen waardoor je op een later moment op bepaalde plaatsen niet meer echt blij met je tattoo zou kunnen zijn. In mijn opvattingen kunnen tattoeages ook beperkingen geven in kledingkeuze (op momenten dat je de tattoeage juist wel of niet zichtbaar wilt hebben, of dat-ie ergens half onderuit zou komen...).

Toch wel dingetjes om over na te denken misschien.

-x-

Isabel
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi Violet,

De mooiste weg in Groningen is de weg die naar Friesland leid :wink: :D

greetzzz, Natas
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Nataschja schreef:Hoi Violet,

De mooiste weg in Groningen is de weg die naar Friesland leid :wink: :D
Uhuh, ik mompelde dingen als reserve Duitsers en noemde een bushokje vol met van die lui altijd prijs. :P
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
leontine
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo jul 28, 2004 21:38
Locatie: Zeist

Bericht door leontine »

Violet Skye schreef:
Nataschja schreef:Hoi Violet,

De mooiste weg in Groningen is de weg die naar Friesland leid :wink: :D
Uhuh, ik mompelde dingen als reserve Duitsers en noemde een bushokje vol met van die lui altijd prijs. :P
Tja, zo noemde ik een keer op een studentenvereniging tijdens een bijeenkomst van het friese bittergenootschap het fries een spraakgebrek. Ik had nog maar verhipte weinig kleren aan toen ik weer buitenstond :lol:
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Daarom is het belangrijk om elkaar hierin te accepteren en respecteren. Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf.
Dus ook het fries-zijn moeten wij accepteren en respecteren. Hoe moeilijk het mag zijn voor een aantal te verkroppen ;-)

Lisa :D
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

leontine schreef:
Violet Skye schreef:
Nataschja schreef:Hoi Violet,

De mooiste weg in Groningen is de weg die naar Friesland leid :wink: :D
Uhuh, ik mompelde dingen als reserve Duitsers en noemde een bushokje vol met van die lui altijd prijs. :P
Tja, zo noemde ik een keer op een studentenvereniging tijdens een bijeenkomst van het friese bittergenootschap het fries een spraakgebrek. Ik had nog maar verhipte weinig kleren aan toen ik weer buitenstond :lol:
En terecht.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

En vrouwen die er helemaal onder zitten?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ha, ik begin er nu ook aan....heb iets in de planning 8)

Trouwens een ex van me zit helemaal onder en een *zusje* van me is showmodel van een tattoestudio in Limburg en zit dus ook helemaal vol......en nee asociaal is anders :wink:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

leuk, een draadje over tattoo's :)

voor mij stond een tattoo al erg lang op mijn lijstje, maar hoe en wat bleef erg lang onduidelijk. een paar jaar geleden kwam ik voor mezelf met een lijstje wat het dus niet moest zijn ...
niet politiek
niet religieus
geen namen / tekst

Wat het wel moest zijn, werd daarna langzaamaan wel duidelijk .. vooral sierlijk.
Met een goede vriendin is 'mijn' tattoo ook wel de nodige keren besproken. Overigens heeft die vriendin haar armen helemaal vol en heeft ze ook tattoo's op haar vingers en handen en is zij de minst asociale persoon die ik in mijn leven ben tegengekomen!!!!
Na haar laatste tattoo's liet ze me bladeren in wat tattoo tijdschriften en in een daarvan kwam ik tegen wat ik wilde .. met die foto naar de tattoo shop gegaan en met de tattooeeerster miijn gedachten doorgesproken en de foto laten zien. Zij heeft vervolgens een ontwerp gemaakt waarvan ik onmiddelijk wist dat het de juiste afbeelding was.

Mijn tattoo heeft er achteraf voor mijn gevoel altijd al gezeten, maar moest alleen nog naar de oppervlakte gehaald worden.... elke dag wordt mijn tattoo weer een beetje mooier :)

groetjes, Fenna
Plaats reactie