libido.

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Franciska
ForumFan

libido.

Bericht door Franciska »

Hoi Allemaal,

Tot gisteren middag was ik nog in de veronderstelling dat ze met mijn SRS mijn libido ook geheel weg gesneden hadden.

Gisterenmiddag kwam ik tijdens het surfen (per ongeluk :roll: ) op een 18+ site terecht. Hier stonden een paar 18+ filmpjes te zien, omdat ik wel nieuwsgierig was of die filmpjes iets bij mij zouden los maken klikte ik er op :oops: :oops: Het maakte inderdaad iets los bij mij, ik voelde iets wat ik al heel erg lang niet meer gevoeld had, nee geen stijve. Maar wel seksuele opwinding. Het heeft weliswaar nog niet tot een orgasme geleid maar het is toch wel een geruststellende gedachte dat er toch niks mis is met mijn libido. Ik moet me blijkbaar gewoon meer tijd gunnen om daar weer mee om te leren gaan zodat er op een gegeven moment ook weer een orgasme mogelijk gaat worden.

Dat lijkt zich nu ook weer te gaan herstellen, gelukkig.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Lieve schat dat libido is zeker nog aanwezig alleen heeft het nu iets meer een trigger nodig. Een filmpje, de aanraking van een persoon, foto's you name it. De tijd van spontane opwinding zoals je die als man ervoer is inderdaad voorbij maar kan je vertellen dat de nieuwe gevoelens ook erg prettig kunnen zijn. Zeker als je voor jezelf een beetje ontdekt hebt wat je leuk vind en wat prettig aanvoelt. Is goed dat je daar de tijd voor neemt.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Joanne,
Joanne schreef:Lieve schat dat libido is zeker nog aanwezig alleen heeft het nu iets meer een trigger nodig. Een filmpje, de aanraking van een persoon, foto's you name it. De tijd van spontane opwinding zoals je die als man ervoer is inderdaad voorbij maar kan je vertellen dat de nieuwe gevoelens ook erg prettig kunnen zijn. Zeker als je voor jezelf een beetje ontdekt hebt wat je leuk vind en wat prettig aanvoelt. Is goed dat je daar de tijd voor neemt.
Als man heb ik ook nooit een spontaan gevoel van seksueleopwinding gekent. Wat zeer waarschijnlijk te wijten is aan het feit dat ik altijd wel op de een of andere manier met seks bezig was. Het was jarenlang het enige waar ik nog een klein beetje een goed gevoel bij kon hebben. Achteraf terug kijkend kun je het misschien wel als een verslaving zien, een soort van druks waadoor ik me iets beter door voelde.

Na mijn SRS konden seks filmpjes mij ook niet boeien zelf de aanraking van een vriendin maakt nagenoeg niks in mij los aan seksuele opwinding.
Dat de filmpjes gisteren wel opwinding veroorzaakte heeft denk ik te maken met het feit dat ik voor mezelf bewezen heb dat ik ook zonder seks kan genieten van verschillende dingen, zoals het maken van een kerstdiner voor mijn moeder of een driedaagse vakantie, wandelingen en nog veel meer dingen die ik nu wel met plezier kan doen. Ik heb seks niet meer nodig om me goed te voelen, dus hoef ik er ook niet meer bang voor te zijn dat ik op dat punt in oude gewoontes terug val. Hier ben ik tot gisteren vermoed ik wel steeds bang voor geweest waardoor ik het gevoel van seksuele opwinding niet toe durfde te laten.
Aldus de amateur psychologe Franciska.

Nu is het inderdaad zaak om mezelf ook de tijd te gunnen om mijn lekkere plekjes te ontdekken.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Enjoy it zou ik zeggen :D
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Joanne schreef:Enjoy it zou ik zeggen :D
ik kan eindelijk van alle fasseten van mijn leven genieten. :lol:
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Tanya
is nieuw hier

Bericht door Tanya »

Hoi Franciska,

ik ben zelf net (vandaag) 10 weken post-op. Sinds eind november weer terug vanuit Thailand. Meestal leef ik mijn eigen leven, zonder teveel in de TS-scene te blijven. Dat heb ik in Thailand ook gedaan en beviel prima, hoor. Maar goed, dat terzijde, sommige dingen spreken me nog wel aan, zoals dit.
Joanne schreef:Lieve schat dat libido is zeker nog aanwezig alleen heeft het nu iets meer een trigger nodig. Een filmpje, de aanraking van een persoon, foto's you name it. De tijd van spontane opwinding zoals je die als man ervoer is inderdaad voorbij maar kan je vertellen dat de nieuwe gevoelens ook erg prettig kunnen zijn. Zeker als je voor jezelf een beetje ontdekt hebt wat je leuk vind en wat prettig aanvoelt. Is goed dat je daar de tijd voor neemt.
Wat Joanne schrijft, lijkt me absoluut wel kloppen. Zelf ben ik elke dag alleen nog maar bezig met Happy Hours (minimaal 6 uur fun...). Het vreemde is dat ik in de eerste weken nadat ik mocht dilateren met een grotere dilator, ik soms een heeeeel vaag bekend plezierige tinteling kreeg. Dat ben ik overigens nu allang weer kwijt. Iemand anders vertelde laatst dat je na je dilateren jezelf mocht verwennen ... Hm, mijn verwen-moment is wanneer ik de hele boel daaronder eindelijk met rust mag laten .. totdat ik een aantal uren later weer mag gaan martelen. En toch, tussen de andere steken en pijntjes en ongemak in, komt er geheel onverwacht weer zo'n bekende tinteling (voor ongeveer een paar miliseconden, hoor). Maar blijkbaar werkt er nog iets. Of is er iets dat vanuit het numb-zijn terug komt. No idea.

De verhalen die ik hoor van een orgasme-revival varieren nogal, en ik zal ik er niet van opkijken als een soort van orgasme past komt na een paar jaar. Of misschien na een paar weken. En je hebt zelfs mensen zoals Joanne .. :wink: Sommigen frustreert dat, mij niet zo. Mij maakt het niet zoveel uit. Of het nou wel/niet komt. Maar het allerbelangrijkste is, denk ik wel, dat jezelf in balans bent. Relaxed. In Thailand hameren ze daar heel erg op. Als je jezelf maar ontspant, dan volgt je lichaam vanzelf wel. No worry, no problem :)
Als man heb ik ook nooit een spontaan gevoel van seksueleopwinding gekent. Wat zeer waarschijnlijk te wijten is aan het feit dat ik altijd wel op de een of andere manier met seks bezig was. Het was jarenlang het enige waar ik nog een klein beetje een goed gevoel bij kon hebben. Achteraf terug kijkend kun je het misschien wel als een verslaving zien, een soort van druks waadoor ik me iets beter door voelde.
Grappig dat je dat zegt. Ja, heb je misschien wel gelijk in. Een soort van goed gevoel. Hoewel dat bij mij op een gegeven moment walging opriep. Mijn laatste orgasme dateert van minimaal 3 jaar terug. Moet dus sowieso kijken of ik het nog herken (en wil) ..
Na mijn SRS konden seks filmpjes mij ook niet boeien zelf de aanraking van een vriendin maakt nagenoeg niks in mij los aan seksuele opwinding.
Hm, deels had ik dat ook. Ik weet nog een moment waarop ik wegging na een visite bij m'n beste vriendin. En op een of andere manier raakten onze lippen elkaar teveel en te lang aan, voor mijn gevoel. Ik schrok er letterlijk van en was gelijk terug getrokken. Het gaf een gevoel wat ik niet wilde en niet prettig/passend vond. Hoewel iedereen verschillend is, in geboorte, in leven, in ontwikkelling, ben ik er wel van overtuigd dat je na een SRS anders reageert dan voorheen. SRS is in die zin zeker geen icing-on-the-cake, zoals soms beweerd wordt. Zo ontwikkelen bij mij nu gevoelens die (nog) meer female (dus vrouwgevoel i.t.t. vrouwelijk gevoel) zijn. Voorheen kon ik mannen wel lief en aardig vinden, maar m'n lichaam 'riep' me toch weer terug en hield daardoor afstand. Hetzelfde met vrouwen. Lichaam en testosteron doen een hoop (kwaad m.i.) met je geest. Nu zijn de gevoelens anders. Ben absoluut veel vrijer. Ik kan me veel meer aangetrokken voelen tot mannen, ook in erotische zin. En bij vrouwen heb ik soms een afstotende reactie, soms weer niet. Het is dus nog volop in beweging. In dromen ben ik dan ook heel bisexueel. Prettig, hoor :oops: (maar ik denk dat het daar uiteindelijk ook wel op uitdraait)

Wat dat aangaat kloppen gender en lichaam nu wel, maar is mijn geest nog bezig alles te verwerken. Het kan zijn dat het allemaal sluimerde (da's mijn eigen versie) of dat er een soort van gevoelsmorfose plaats vindt. In mijn dromen ben ik soms vrouw, dan weer onbepaald en dan (tot mijn schrik) weer terug in het oude lichaam.

Overigens frustreert het soms wel, hoor. :-? Had bijv. eergisteren een erotische droom en kon mezelf nu helemaal laten gaan. Maar met dat ik wakker werd 'ontdekte' ik dat ik er helemaal niets mee kon :cry: (en dan bedoel ik niet de equipment, maar ik kan er nog geen 'muziek' uit krijgen).
Dat de filmpjes gisteren wel opwinding veroorzaakte heeft denk ik te maken met het feit dat ik voor mezelf bewezen heb dat ik ook zonder seks kan genieten van verschillende dingen, zoals het maken van een kerstdiner voor mijn moeder of een driedaagse vakantie, wandelingen en nog veel meer dingen die ik nu wel met plezier kan doen. Ik heb seks niet meer nodig om me goed te voelen, dus hoef ik er ook niet meer bang voor te zijn dat ik op dat punt in oude gewoontes terug val. Hier ben ik tot gisteren vermoed ik wel steeds bang voor geweest waardoor ik het gevoel van seksuele opwinding niet toe durfde te laten.
Aldus de amateur psychologe Franciska.
Heb je goed geanalyseerd, hoor :o Zoals ik al zei, rust is alles. Als je in je hoofd in balans bent, volgt de rest vanzelf. Zeker nu je leven een prettig(er) verloop heeft, en geen neurotische trekjes vertoont. Vasthouden, hoor.
Nu is het inderdaad zaak om mezelf ook de tijd te gunnen om mijn lekkere plekjes te ontdekken.
Ja, dat kun je dan ook gaan proberen. Voor mij nog een gevecht en mogelijke toekomst.

groetjes,
Tanya
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Moet zeggen dat ik mijn eerste orgasme wel na 6 weken kreeg maar het gevoel was pas echt optimaal na een jaar ongeveer. Dat is deels omdat de nog aan het helen zijn maar ook door het terugkomen van dat kleine beetje testosteron wat door je bijnierschors geproduceerd wordt.
Evelien
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Evelien »

Hoi Franciska,

ik heb vaak gehoord dat mannen vooral opgewonden raken door plaatjes, terwijl bij vrouwen erotische verhalen veel beter werken. Bij mijzelf is dat eigenlijk ook altijd het geval geweest, ook toen ik nog helemaal niet in de gaten had, dat ik transseksueel was.
Dus misschien werkt een verhaal voor jou ook wel beter dan een plaatje of filmpje?

Liefs,
Evelien
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Re: libido.

Bericht door Carola-Voorvelt »

Franciska schreef:Gisterenmiddag kwam ik tijdens het surfen (per ongeluk :roll: ) op een 18+ site terecht. Hier stonden een paar 18+ filmpjes te zien, omdat ik wel nieuwsgierig was of die filmpjes iets bij mij zouden los maken klikte ik er op :oops: :oops:
Ja ja en dat moet ik geloven ... per ongeluk!! :wink:
Nee hoor alle gekheid op een stokkie, het kan natuurlijk bepaalde prikkelingen oproepen bij je, niets mis mee .. integendeel zelfs dit zou een eerste stimulans kunnen zijn voor je.
Bij de één komt het eerder dan bij een ander, ik zelf kan al opgewonden geraken bij een gesprek met een persoon. Ook opwinding kan bij mij opspelen als ik opstap ben en muziek is de bepaalde factor in deze .. ik kan dan op de muziek al dansend opgewonden raken van mezelf. En laten we eerlijk zijn wat is er mooier om opgewonden te geraken van jezelf dan van een ander?
Mijn opinie in deze is .... wanneer jezelf opgewonden raakt van je eigen lichaam dan PAS kan je jezelf totaal geven aan een ander!

Na mijn SRS ben ik prikkelbaarder geworden dan ooit te voren. Daarmee wil ik zeggen: een blik uit iemands ogen, uit zijn/haar handelen en toenadering naar mij toe. Wowww dat heb ik nooit gekend, een lichaamlijke massage ook zoiets .. ik kan nu door de grond gaan.
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ik wordt nooit opgewonden van mezelf maar heb het idee dat dat misschien door sexuele voorkeur komt. Ik weet dat jij Bi bent Carola en dan is het misschien logischer dat je ook van jezelf als vrouw opgewonden kan raken. Ik heb echt een man nodig om me op te winden of een verhaal waarin een man een vrouw verleid of dat nu in plaatjes vorm film of tekst is.
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Carola-Voorvelt »

Joanne schreef:Ik wordt nooit opgewonden van mezelf
Is dat nu daawerkelijk zo Joanne?? Stel je staat voor de spiegel en jij staat je te op tutten voor de avond waar je ook naar toe gaat. Heb jij dan geen momenten in je leven zo ik zie er effe lekker uit voor vanavond.. Zo nee waarom maken wij ons als vrouw dan op? Ik moet eerlijk bekennen dat wanneer ik me opmaak voor een avondje stappe wel eens heb wauw zo Caroltje je mag er best wezen.... en dat heeft niets met mijn Bi te maken. Nee gewoon mijn eigen gevoel.
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ja ok daar heb je gelijk in maar dacht dat je het had over sexuele opwinding. Dat wordt ik namelijk nooit van mezelf. Ik wordt wel heel vrolijk als ik na een flinke make-up beurt in de spiegel kijk en op stap ga en dat zou je inderdaad ook als opwinding kunnen zien maar dat is wat anders dan geil worden van mezelf zeg maar :D
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Joanne schreef:Ja ok daar heb je gelijk in maar dacht dat je het had over sexuele opwinding. Dat wordt ik namelijk nooit van mezelf. Ik wordt wel heel vrolijk als ik na een flinke make-up beurt in de spiegel kijk en op stap ga en dat zou je inderdaad ook als opwinding kunnen zien maar dat is wat anders dan geil worden van mezelf zeg maar :D
....Ja... Ik word ook niet geil van jou... :P :P :P

Tot vanavond Joanne! :D :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hehehe jammer nou Chantie. En veel plezier vanavond he mocht ik er niet zijn als jullie me komen halen dan ben ik bij de buren :D :D
Evelien
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Evelien »

Hoi Meiden,

Probeer dit verhaal maar eens: "telefoonseks", dat werkte voor mij heel goed :oops:

Liefs,
Evelien
Plaats reactie