Benen

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Benen

Bericht door Lisa met een S »

Voor degene die naast hun vrouwenbestaan een leven als man ophouden (en tenminste voorlopig van plan zijn om dat te blijven doen), een paar vragen:

Hoe vaak scheer je (of epileer of met een creme) je benen en oksels (en hoe doe je dat)? Hou je ze altijd glad, of doe je dat alleen als je uitga? Hou je een zomerstop?

En waarom kies je daarvoor?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Jaimee
Eredivisie

Re: Benen

Bericht door Jaimee »

Lisa met een S schreef:Voor degene die naast hun vrouwenbestaan een leven als man ophouden (en tenminste voorlopig van plan zijn om dat te blijven doen), een paar vragen:

Hoe vaak scheer je (of epileer of met een creme) je benen en oksels (en hoe doe je dat)? Hou je ze altijd glad, of doe je dat alleen als je uitga? Hou je een zomerstop?

Lisa
Je bedoelt waarschijnlijk een winterstop. Ik zelf onthaar mijn benen wat minder vaak in de winter. (Niemand ziet het toch.) Ik gebruik voor mijn benen een epileerapparaatje (satin ice ofzo?) In de zomer epileer ik wel elke week omdat ik dan echt hardcore gladde benen wil hebben. In de winter epileer ik alleen als ik denk; "T*ring!" "Dit kan ècht niet meer door de beugel!!!" En dat komt waarschijnlijk neer op zo'n 1 keer per 8 weken ofzo..

xxx
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Calin schreef:
Lisa met een S schreef:Voor degene die naast hun vrouwenbestaan een leven als man ophouden (en tenminste voorlopig van plan zijn om dat te blijven doen), een paar vragen:
Calin schreef:Ik ben Calin ,ik woon in Amsterdam Oud-West en ik ben 22.. Uhm, ik wil mezelf niet in een hokje 'man' of 'vrouw' stoppen want ik vind dat ik een beetje tussen beiden in zweef. Ik weet in ieder geval wel dat ik me géén man voel en slik dus wel hormonen en heb mijn gezichtshaar laten laseren en de echte hardcore mannelijke kleding heb ik de deur uit gedaan..
Behoor je wel tot de doelgroep van mijn vraag? Probeer je wel in het dagelijkse leven als man (en niet androgyn of vrouw of iets tussenin) te verschijnen?
Calin schreef:
Lisa met een S schreef:Hoe vaak scheer je (of epileer of met een creme) je benen en oksels (en hoe doe je dat)? Hou je ze altijd glad, of doe je dat alleen als je uitga? Hou je een zomerstop?

Je bedoelt waarschijnlijk een winterstop.
Nee, ik bedoel zomerstop. Wanneer een travestiet in de zomer zijn kale benen laat zien, zou men dan misschien vragen hebben over het waarom. Mijn vraag is gericht om te weten, of je daarmee rekening houdt of niet.

Lisa
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Lisa ik begrijp wat je bedoelt. HEb dat zelf ook, zodra het kouder begint te worden en ik niet meer met korte broek kan/hoef te lopen dan gaan de beentjes glad.

Scheren, hoe vaak tja. Hangt af van me moods maar in de regel wel 2 keer per week.

Wel moet je vaak rekening houden met tussendoor vakanties das wel is balen. We gaan bv in maart naar Centerparcs met ouders en andere familieleden en dan moet ik dat in calculeren.

Groetjes,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Lisa met een S schreef: Behoor je wel tot de doelgroep van mijn vraag? Probeer je wel in het dagelijkse leven als man (en niet androgyn of vrouw of iets tussenin) te verschijnen?
Uhm, nou ja, ik weet niet of ik tot de doelgroep behoor van jouw vraag. Ik profileer mezelf nog steeds wel als een man in de maatschappij, maarja, het kan mij niet zoveel schelen als mensen raar opkijken als ik in de zomer in de tram zit met onthaarde benen. Ik heb trouwens nog nooit rare reacties gehad eerlijk gezegd. Ik heb namelijk ook geen haar meer op mijn gezicht dus ik neem aan dat mensen denken dat ik gewoon weinig behaard ben.
Lisa met een S schreef: Nee, ik bedoel zomerstop. Wanneer een travestiet in de zomer zijn kale benen laat zien, zou men dan misschien vragen hebben over het waarom. Mijn vraag is gericht om te weten, of je daarmee rekening houdt of niet.

Lisa
Okay... Ja sorry.. Zo had ik het nog niet bekeken.. Dat slaat inderdaad totaal niet op mij. Sorry!! Dan heb ik je vraag verkeerd begrepen..

xxx
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Pamela- schreef:We gaan bv in maart naar Centerparcs met ouders en andere familieleden en dan moet ik dat in calculeren.
[off-topic]Dan weten wij in ieder geval in welke week de volgende feest NIET is[/off-topic]

Lisa ;-)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa,

Voor wat het waard is: ik scheer op dit moment niet mijn armen en benen. Heb dit in de zomer wel een paar keer gedaan (met name omdat ik naar het werk altijd een trui aan heb, ook als het buiten 25 graden of warmer is, ofschoon het wel even peentjes zweten was of men dat ook zou zien). De reden om dat toen wel te doen was vooral omdat ik een huid met haar totaal niet vond lijken bij een bikini. Ik heb het toen geschoren met mijn scheerapparaat.

Ik had er wat negatieve ervaringen mee (kreeg jeuk van de extra pukkeltjes), omdat het sindsdien kouder werd en ik dus ook als vrouw altijd lange mouwen draag zie je die beharing toch minder en vind ik de moeite en de pukkeltjes niet opwegen tegen het mooiere van "zonder haar".

Hoe ik dit in 2005 op ga pakken weet ik nog niet, er verandert best veel in mijn leven en ik merk dat ik veel keuzes na verloop van tijd toch anders maak dan een tijdje geleden.

Groetjes,

Frederique
Deedee
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Deedee »

Gelukkig ben ik altijd weinig behaard geweest :D , en dat kleine beetje scheer ik zowel zomer als winter weg met het scheermes.
De mensen kijken wel eens raar als je onbehaarde benen hebt, maar als je zorgt dat ze een beetje verkleurd zijn 8) en dat je niet van die witte melkflessen hebt dan valt het niet zo op. Ook op mijn armen hou ik het gewoon bij, gelukkig heb ik nooit geen iritatie er van. :)

Groetjes

Deedee
Denise
dagelijks aanwezig

Bericht door Denise »

Ik epileer (met Epilady) mijn benen elk weekend vóór de T&T avond in Groningen; daardoor heb ik het hele jaar zo goed als gladde benen. Armen of oksels onthaar ik niet, Elsa heeft duidelijk gemaakt dat ze mijn armbeharing niet wil missen, dit is onze "give and take": zo kan ik een rok dragen en een blouse met lange mouwen. In de zomer lijken de behaarde armen en de kale benen niet te sporen, ik heb er nog geen opmerking over gehad.

Denise.
Er is altijd wel een goed moment
Richelle_
daar ben ik weer

Re: Benen

Bericht door Richelle_ »

Lisa met een S schreef:Hoe vaak scheer je (of epileer of met een creme) je benen en oksels (en hoe doe je dat)? Hou je ze altijd glad, of doe je dat alleen als je uitga? Hou je een zomerstop?
Lisa
Het hangt van mijn bui af, maar in de regel houd ik mijn benen het hele jaar door lekker glad (gewoon met een scheermes; wel uitkijken bij mijn knokige knieën), omdat ik mij daar het meest prettig bij voel. Het jaargetijde speelt geen enkele rol. Dus ook in de zomer lekker glad. Ik moet er wel bij zeggen dat ik aan atletiek (lange afstanden) en fietsen (mountainbike) doe, zodat ik wel een 'excuus' heb om er zo bij te lopen. Veel collega hardlopers en fietsers, waarvan ik vermoed (?) dat zij niet (allen) deel uitmaken van onze T* doelgroep, lopen er immers ook zo bij. Als mensen uit mijn omgeving raar vreemd opkijken en vragen stellen, dan vertel ik altijd dat masseren van hamstring en kuitspieren zo lastig is met al die haren. Ik weet het: een leugentje (om bestwil), maar het werkt wel.
Mijn oksels onthaar ik overigens veel minder frequent; eigenlijk alleen als het nodig is, bijvoorbeeld bij een jurkje zonder mouwen. Gladde oksels zijn ook wat moeilijker uit te leggen aan de omgeving. Dan had ik maar een Pieter van den Hoogenband moeten worden; zwemmers ontharen echt alles! Maar goed, als het nodig is, dan gebruik ik voor mijn oksels ontharingscrème, ofschoon dat wel eens met lichte irritatie gepaard gaat. Maar goed, wie mooi wil zijn, moet pijn lijden.

Groetjes,
Richelle
Je leeft maar één keer; doe het goed!
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Gladde mannenbenen zijn erg mooi vind ik en ik kijk er ook helemaal niet raar van op een man met gladde benen te zien. Denk dan eerder aan een sporter dan aan een TV.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Ik onthaar mijn benen met epileerapparaatje, mijn bikinilijn, armen, oksels en schaamhaar met hars. (SugaringWax die ik zelf maak..)
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Receptje graag
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Joanne schreef:Receptje graag
Benodigheden:

1. Magnetron-bestendig afsluitbaar kunstof bakje. (Van tupperware ofzo, of een oud, leeg Veet potje is natuurlijk helemaal top..) 2. Pan.
3. 1 kilo suiker
4. 2 citroenen
5. 2 eetlepels zout.

Bereidings instructie hars:
Pers de citroenen uit en doe het sap in de pan en voeg ook de suiker en het zout toe. Laat het geheel langzaam tot een donkerbruine, dikke massa koken. Laat de hars een beetje afkoelen en giet het dan over in het plastic bakje en laat het volledig afkoelen. (Hars wordt hard in het bakje..) De hars is zeer lang houdbaar. (jaren)

Gebruik hars:
Verwarm de hars in de magnetron tot het een dikke, lobbige structuur heeft.
Roer het geheel om met bijvoorbeeld de achterkant van een lepel of een spateltje.
Smeer de hars dun uit over het te ontharen stuk huid in de richting van de haargroei.
Leg een stukje katoen op de hars. (Knip bv een oud t-shirt in lapjes of koop kant en klare ontharingslapjes bij de bodyshop)
Trek het lapje er in 1 snelle beweging vanaf, tegen de haargroei in.
Resultaat: (tenminste, het gewenste resultaat..) een haarloze, gladde huid die wekenlang glad blijft.
Restanten hars kun je verwijderen met water.
Als de hars zeer vloeibaar is, betekent het dat hij heel erg heet is. NOOIT op je huid smeren (gevaar voor verbranding.)

Nog een tip: Om rode plekjes, ingegroeide haren en een geirriteerde huid te voorkomen is het belangrijk dat je VOOR het ontharen doucht.(haartjes laten gemakkelijker los) en de huid het liefst 24 uur daarna niet wast. (Haarzakjes raken geirriteerd en geprikkeld.) Ook geen lotion, creme ed. smeren: je huid is te geprikkeld om deze producten goed te kunnen verdragen na het ontharen. Liefst voor het naar bed gaan ontharen zodat je huid kan kalmeren gedurende de nacht.
Laatst gewijzigd door Jaimee op ma jan 10, 2005 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Het is een hele gedoe om die hars te maken.
In de Turkse winkeltjes kan je kant en klaren hars potjes kopen.
Ze zijn niet eens heel erg duur. ongeveer 1,50 euro.
Je stopt het potje heel even in de magnetron, zo is het neit zo hart meer en kan je het goed gebruiken.
Derya
Plaats reactie