Reincarnatie en T*

Algemeen

Moderator: Moderators

Geloof jij in (vormen van) reincarnatie?

Ja, ik geloof hier absoluut in
7
29%
Misschien, ik weet het niet zeker
10
42%
Ik geloof er niets van!
7
29%
Ik geloof iets anders, namelijk ....
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 24

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Reincarnatie en T*

Bericht door Frederique_ »

Naar aanleiding van de verwijzing van Chantal in het partnerforum heb ik de site van de werkgroep transseksualiteit van Humanitas nogmaals gelezen. Ik kwam daarbij onder on-line naslagwerken>symposium 1994 de volgende tekst tegen (die geschreven is door een moeder van een v/m-transseksueel):
Geboeid als ik was en ben door die transseksualiteit, bleef ik zoeken naar een verklaring. Als men die voor zichzelf heeft gevonden, zegt dat een ander misschien nog helemaal niets of niet alles. Ik vraag u toch naar mijn verklaring van wat ik nu denk dat transseksualiteit is te luisteren.

Ik vraag u zo nodig even al uw eigen gedachtenpatronen los te laten.

Mijn eerste spontane verklaring van de transseksualiteit van ons kind aan vragenstellers luidde: je moet het zien als een mannelijke ziel in een vrouwelijk lichaam. Het gevoelsleven; het denken en beleven is mannelijk, maar leeft in het lichaam van een vrouw. En aangezien het geestelijke het stoffelijke overstijgt en overleeft dat is mijn overtuiging -, mag een transsexueel een geslachtsaanpassende operatie laten verrichten, als het leven anders niet vol te houden is; men zelfs tot zelfdoding in staat is.

En ik dacht: als het nu toch eens waar is, dat wat je wel eens hoort of leest, maar weer van je afzet. Als je nu toch eens vaker dan eenmaal zou leven; als je zou reïncarneren, zoals dat heet, zou je dan misschien in een enkel geval nog zo vol kunnen zijn van je gevoelsleven in je vorig leven, dat aanpassing in het nieuwe lijf gewoon niet lukt?

Ik zocht en vond boeken, die mijn gevoelsmatige visie onderbouwden. Als een goddelijke vonk evolueren wij door de vele, vele levens te leven en ons liefde, wijsheid en kracht eigen te maken en zo tot het goddelijke bewustzijn uit te groeien.

De mens leeft zeer vele levens als man en ook zeer vele levens als vrouw. Door leven te scheppen en te baren geven we andere zielen; andere persoonlijkheden de kans zich te evolueren. Een nieuwgeboren kind is dus niet blanco; kan heel goed verder in evolutie zijn dan zijn ouders. Het vaderschap en het moederschap zijn de stuwende kracht in de gehele kosmos. In de overgang van het zogenoemde vaderschap naar het moederschap of omgekeerd komen voor elke mens enkele levens voor, waarin men het zogenoemde onbewuste vaderschap of het onbewuste moederschap beleeft. In deze levens krijgt elke mens te maken met de homosexualiteit; hetgeen daarom een kosmisch natuurlijk verschijnsel is.

Wanneer nu een persoonlijkheid verscheidene levens als man heeft geleefd; en zeer intens heeft beleefd; en dan geboren wordt in een vrouwelijk lichaam, kan het mannelijk gevoelsleven het enige zijn dat bewust wordt beleefd. Het leven of de ziel bezit dus een vrouwelijk lichaam, maar voelt zich mannelijk. U kunt zich voorstellen wat ik voelde toen ik dit las. Ik vond mijn gevoelsmatige verklaring onderbouwd. Ik kon de transseksualiteit van mijn kind een plaats geven en accepteren.
Ik vond het wel een mooie verklaring (die ook zou verklaren waarom ik zo graag in een lange rok in oude gebouwen en musea rond wil lopen).

Geloof jij in (vormen van) reincarnatie?

Groetjes,

Frederique
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Na er nog een middagje op -ehm- gevoeld te hebben:

Er zijn andere gevoelens die hier tegenin gaan. Als dit waar zou zijn, dan zou dit betekenen dat ik mijzelf in de weg zit als ik zou besluiten om acties te nemen om mijn lichaam te vervrouwelijken. Sterker nog: dan zou ik mij nu al in de weg zitten om in vrouwenkleren dit te typen: als mijn geest bezig is van vrouw naar man te migreren, waarom probeer ik dan mijn lichaam van man naar vrouw te migreren?

Het zou ook niet verklaren waarom ik in mijn pubertijd zoveel jaren zo graag in een rok zou willen lopen: mijn beweegreden was dat ik niet wist (en wel heel graag zou willen weten) hoe dat nu voelt om in een rok te lopen. Zou ik vanuit vorige levens vrouw geweest zijn en nu als man gereincarneerd zijn, dan zou ik die kennis, dat gevoel al kennen - en zou ik er geen jaloezie meer op hebben. Het zou precies de omgekeerde richting moeten zijn: ik zou de "macho-kant" van het man-zijn moeten willen uitproberen omdat ik als man nu kan wat ik als vrouw zoveel levens lang niet mocht!

Toch blijft er dat gevoel van "waarom ben ik dan zo geinteresseerd in oude gebouwen, in oude schilderkunst, waarom wens ik mijzelf toe dat ik in een vroegere tijd in mooie baljurken rond zou lopen?". Het voelt alsof er toch wel iets van die reincarnatie waar is...

In bovenstaand artikel gaat de schrijfster er vanuit dat het lichaam eerder geevolueerd is dan de geest: in haar zoon zijn situatie betekent dat dat het lichaam al vrouwelijk is terwijl de geest nog mannelijk is. Zou het bij mij misschien ook andersom kunnen zijn? Zou ik in vroegere tijden toch man geweest zijn, waarbij mijn geest nu eerder aan het evolueren is dan mijn lichaam? Waarbij mijn geest toen al gehunkerd heeft om vrouw te zijn en dat het die hunkering is die ik nu nog steeds voel? Eigenlijk past deze theorie beter bij wat ik nu meemaak....

Groetjes,

Frederique
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Ik geloof absoluut in reincarnatie. Ik zie alleen de link met T* niet... Dat staat los van elkaar denk ik.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique, hoe oud denk je dat er broeken zijn, en wat denk je, hoelang deze als typische mannenkleren doorgaan, vroeger had je geen 501, nee daar werd ook door de heren rokken gedragen......en weer zie ik dat je rokken weer met vrouwelijkheit assosieerd, je doet dit te vaak vind ik, uit zich jou vrouwelijkheit enkel met het dragen van deze kledingstukken, zal vreemd zijn, want dan snap ik het transgender bij jou niet, maargoed........had je elders al gevraagt omdat je de rok altijd weer aanhaald, valt gewoon op, meer niet eigenlijk.......en ja vrouw zijn is meer als het dragen van rokjes, vandaar :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara schreef:Frederique, hoe oud denk je dat er broeken zijn, en wat denk je, hoelang deze als typische mannenkleren doorgaan, vroeger had je geen 501, nee daar werd ook door de heren rokken gedragen......
De stoffen en kleuren van de rokken die destijds door heren gedragen werden was duidelijk anders dan die van de dames. Vrouwenkleren zijn altijd verfijnder, kleuriger, opvallender, gladder geweest dan die van de mannen. Vrouwenkleren hebben ook eeuwenlang de functie gehad om mannen te verleiden.
Mara schreef:en weer zie ik dat je rokken weer met vrouwelijkheit assosieerd, je doet dit te vaak vind ik, uit zich jou vrouwelijkheit enkel met het dragen van deze kledingstukken, zal vreemd zijn, want dan snap ik het transgender bij jou niet, maargoed........had je elders al gevraagt omdat je de rok altijd weer aanhaald, valt gewoon op, meer niet eigenlijk.......en ja vrouw zijn is meer als het dragen van rokjes, vandaar :roll:
Zie hier en hier voor mijn laatste inhoudelijke reacties over dit onderwerp, ik heb geen zin in een continue herhaling van argumenten. Het is ook niet het topic van deze thread.

Terugkerend naar het topic: hoe denk jij over reincarnatie, al-dan-niet in combinatie met T*?

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Terugkerend naar het topic: hoe denk jij over reincarnatie, al-dan-niet in combinatie met T*?
Hmmmmm, wil eraan geloven omdat dit gaaf lijkt, maar mij ontbreekt duidelijk iets wat het kan bewijzen.......... :roll:
Frederique_ schreef:Vrouwenkleren hebben ook eeuwenlang de functie gehad om mannen te verleiden.
.......is dit ook je doel........sorry, maar hier komt dan deze vraag in me op :oops:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara schreef:
Frederique_ schreef:Vrouwenkleren hebben ook eeuwenlang de functie gehad om mannen te verleiden.
.......is dit ook je doel........sorry, maar hier komt dan deze vraag in me op :oops:
Nee, dat is niet mijn doel. Lees hier voor wat wel mijn doel is.

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Nee, dat is niet mijn doel. Lees hier voor wat wel mijn doel is.
Nee is duidelijk, uns ben je transseksueel :wink:

succes :P
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara schreef:
Frederique_ schreef:Lees hier voor wat wel mijn doel is.
Nee is duidelijk, uns ben je transseksueel :wink:
succes :P
Je leest weer erg selectief...

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nee joh, ik lees wel goed en ik lees ook al een hele tijd mee, je zegt toch altijd dat je schuift, vreemd is alleen dat je voor dit schuiven al un richting voorgeeft :roll:

Nu te vertellen dat als je al vrouw was in een vorige leven, jij dan zal weten hoe het is met een rok te lopen, is best komisch, maar je bedoelt dit serieus, en dat is weer vreemd........snap nou de mannen :roll: komt in me op, want dat voel je je ook :o

Frederique, het is niet zo dat ik je niet wil snappen, ik bemoei me echt en ik haal maar de dingen aan die het me dus moeilijk maken, jou te volgen en geloof me, ach dat weet je ook, met hoeveel twijfelgeslachten ik te maken heb...

Neem me niet kwalijk hoor :roll:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara schreef:Nee joh, ik lees wel goed en ik lees ook al een hele tijd mee, je zegt toch altijd dat je schuift, vreemd is alleen dat je voor dit schuiven al un richting voorgeeft :roll:
Ook dit is een herhaling van zetten: zie hier.

Groetjes,

Frederique
Jawel,Esther
ff weer wat posten

Bericht door Jawel,Esther »

Ik geloof absoluut niet in (vormen van) reincarnatie. Keuze 3 dus.

Geloven in reincarnatie is m.i. het bewijs van het ongelukkig voelen in je huidige bestaan en het hopen op een ander (beter?) leven later.
Je leeft nu, en nu moet je het doen, later telt niet!

Bij Frederique voel ik iets van ontevredenheid met het huidige bestaan en onmacht om er iets aan te veranderen. Een vage hoop van"misschien gaat het in een volgend leven beter en vooral gemakkelijker".

Of zie ik het nu verkeerd?

Groetjes,
Zus
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Zus,

Je ziet 't verkeerd: ik heb er alle vertrouwen in dat ik in mijn huidige leven nog tevreden zal kunnen zijn met hoe ik er uitzie en hoe ik dan leef.

Wel lees ik af-en-toe verklaringen (in dit geval: vanuit de reincarnatie) die soms kloppen met hoe zelf dingen ervaar. Ik match dan mijn (o.m. T*-)gevoel met de theorie en krijg dan het gevoel dat dat met elkaar klopt.

Hoe het na dit leven zal zijn weet ik niet. Ik ben het in principe met je eens dat je het nu zult moeten maken, maar aan de andere kant zou het ook zo kunnen zijn dat een deel van de "spijtoptanten" van permanente lichaamswijzigingen verklaard zou kunnen worden uit het "de verkeerde richting ingaan" vanuit de theorie van reincarnatie. Daarom vind ik het wel goed om hier iets langer over na te denken...

Groetjes,

Frederique
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Frederique,

Reïncarnatie is de grootst mogelijke flauwekul die er bestaat. Het concept is uitgevonden door de hindoe's om de onderklasse onder de duim te houden met de smoes dat als je je nu voorbeeldig gedraagt het je in een volgend leven beter zal vergaan. In het hedendaagse India kan je de praktijk van die doctrine in levende lijve aanschouwen: hemeltergend arme mensen die toch tevreden zijn met hun lot omdat ze is beloofd dat ze in een volgend leven in een hogere kaste terecht komen. De rijken hebben door die gedachtengang ook niet de plicht om de armen te onderhouden, want zij hebben tenslotte zogenaamd ook tien keer moeten reïncarneren om er uiteindelijk eens warmpjes bij te zitten. Dat heeft dus niets te maken met je ziel of van man naar vrouw migreren of andere onzin, dat heeft te maken met een cynisch systeem dat een religie uitvindt om sociale onrust te voorkomen.

Dat er mensen zijn die het soort theorettes als de door jou aangehaalde nodig hebben om de transseksualiteit van hun kind een plaats te kunnen geven in hun leven is op zich prima, iedereen moet z'n zingeving en gemoedsrust ergens vandaan halen, maar laten we alsjeblieft niet serieus gaan doen alsof reïncarnatie echt bestaat.

groetjes,

Monica
Jawel,Esther
ff weer wat posten

Bericht door Jawel,Esther »

Frederique_ schreef:Zus,

Je ziet 't verkeerd:
Ok, goed hoor, ik hou wel van duidelijkheid.
Verdere discussie is hiermee overbodig.

Welterusten.
Zus
Plaats reactie