de ideale hoogte van de hak
Moderator: Moderators
hallo wat zou een goeie hoogte zijn van een schoen voor buiten te lopen.
ik heb leren lopen op een schoen met een hak van 8 cm een brede hak.
en erna op een schoen met 6 cm hoge naaldhak.
maar met wat ga je op straat?
groetjes
ik heb leren lopen op een schoen met een hak van 8 cm een brede hak.
en erna op een schoen met 6 cm hoge naaldhak.
maar met wat ga je op straat?
groetjes
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
hoi Dragon,
Het maakt voor mij niet zo uit wat ik draag als ik naar buiten ga. Belangrijkste is dat je je er happy mee voelt en dat je er goed op kunt lopen. Er is niks zo zielig als iemand die op hakken loopt en het helemaal niet kan. Als je zo onopvallend mogelijk de staat op wilt dan zou je, zoals Kitty in je vorige forum discussie al zei, voor de trend van vandaag moeten kiezen, dan val je inderdaad het minste op. Lage pumps, instappers, leuke sandalettes of (cowboy)laarzen met platte hak of een met een sleehak.
Succes met je zoektocht en laat even weten waar je voor gekozen hebt en hoe het was.
Liefs, Alexis
Het maakt voor mij niet zo uit wat ik draag als ik naar buiten ga. Belangrijkste is dat je je er happy mee voelt en dat je er goed op kunt lopen. Er is niks zo zielig als iemand die op hakken loopt en het helemaal niet kan. Als je zo onopvallend mogelijk de staat op wilt dan zou je, zoals Kitty in je vorige forum discussie al zei, voor de trend van vandaag moeten kiezen, dan val je inderdaad het minste op. Lage pumps, instappers, leuke sandalettes of (cowboy)laarzen met platte hak of een met een sleehak.
Succes met je zoektocht en laat even weten waar je voor gekozen hebt en hoe het was.
Liefs, Alexis
I'll always try everything at least once!
Hoi, Dragon
Wat de hakhoogte betreft komt er naast het feit of je al dan niet opvalt, ook iets anders om de hoek kijken. Namelijk of je op (hoge) hakken kunt lopen.
Als ik wel eens de markt bezoek, en ik zie een vrouw op hoge hakken, dan schieten de tranen in mijn ogen hoe zij er op loopt (zwalkt is soms een beter woord). Op dat gebied kunnen veel T's het beter.
Wat is "hoog"? Voor de een is dat 12 cm, de ander loopt al te zuchten bij 6 cm. Naald-, of blokhakken? Ook zo'n enorm verschil. Bedenk ook dat, als je al lang bent, je met hoge hakken overal bovenuit torent - en dat valt heel erg op.
Lopen op hoge hakken kun je leren. Ik draag wel eens 10 cm naaldhakken als ik uitga ofzo, maar ik heb dan ook elke dag een halfuurtje op mijn tenen gelopen, zonder schoenen aan. Wanneer ik op hoge haken loop, loop ik weer op mijn tenen. Resultaat is dat ik natuurlijk loop in kleine pasjes, mijn (naald) hakken niet slijten, en geen pijnlijke voeten heb na een lange tijd.
Nou, misschien heb je er wat aan,
Liefs, Kitty.
Wat de hakhoogte betreft komt er naast het feit of je al dan niet opvalt, ook iets anders om de hoek kijken. Namelijk of je op (hoge) hakken kunt lopen.
Als ik wel eens de markt bezoek, en ik zie een vrouw op hoge hakken, dan schieten de tranen in mijn ogen hoe zij er op loopt (zwalkt is soms een beter woord). Op dat gebied kunnen veel T's het beter.
Wat is "hoog"? Voor de een is dat 12 cm, de ander loopt al te zuchten bij 6 cm. Naald-, of blokhakken? Ook zo'n enorm verschil. Bedenk ook dat, als je al lang bent, je met hoge hakken overal bovenuit torent - en dat valt heel erg op.
Lopen op hoge hakken kun je leren. Ik draag wel eens 10 cm naaldhakken als ik uitga ofzo, maar ik heb dan ook elke dag een halfuurtje op mijn tenen gelopen, zonder schoenen aan. Wanneer ik op hoge haken loop, loop ik weer op mijn tenen. Resultaat is dat ik natuurlijk loop in kleine pasjes, mijn (naald) hakken niet slijten, en geen pijnlijke voeten heb na een lange tijd.
Nou, misschien heb je er wat aan,
Liefs, Kitty.
- Tara
- dagelijks aanwezig
De ideale hoogte van de hak
Hoi dragon,
Ideaal is voor iedereen weer anders.
Voor mij zijn de volgende zaken van belang:
Past het bij de gelegenheid en de kleding?
(Op de markt rondlopen op 12 cm. is wel erg opvallend)
Eenvoudige tips:
- let op wat vrouwen gemiddeld doen.
- kijk in de spiegel.
- maak wat foto's van jezelf. (een digitale camera is dan erg handig)
En verder:
Zit het comfortabel?
Is er goed op te lopen?
6 cm vind ik zelf fijn.
Ik kan wel makkelijk op hogere hakken lopen, maar dan voel ik toch eerder mijn voeten en is dat dus meer geschikt voor niet-langdurige gelegenheden.
Voor mijn lengte is het allemaal geen probleem (168 cm).
Tijdens carnaval heb ik wel eens laarzen gedragen met 9 cm.
Daarna heb ik ruim een week een paar verdoofde voeten gehad.
Dat was dus niet erg verstandig en voor die gelegenheid heb ik dan ook wat sportschoentjes met glittereffect gekocht in diverse kleuren.
Groetjes van Tara.
Ideaal is voor iedereen weer anders.
Voor mij zijn de volgende zaken van belang:
Past het bij de gelegenheid en de kleding?
(Op de markt rondlopen op 12 cm. is wel erg opvallend)
Eenvoudige tips:
- let op wat vrouwen gemiddeld doen.
- kijk in de spiegel.
- maak wat foto's van jezelf. (een digitale camera is dan erg handig)
En verder:
Zit het comfortabel?
Is er goed op te lopen?
6 cm vind ik zelf fijn.
Ik kan wel makkelijk op hogere hakken lopen, maar dan voel ik toch eerder mijn voeten en is dat dus meer geschikt voor niet-langdurige gelegenheden.
Voor mijn lengte is het allemaal geen probleem (168 cm).
Tijdens carnaval heb ik wel eens laarzen gedragen met 9 cm.
Daarna heb ik ruim een week een paar verdoofde voeten gehad.
Dat was dus niet erg verstandig en voor die gelegenheid heb ik dan ook wat sportschoentjes met glittereffect gekocht in diverse kleuren.
Groetjes van Tara.
De wereld is toch plat.
Te veel mensen vallen er van af.
Te veel mensen vallen er van af.
- Renate_CD
- ff weer wat posten
- Contacteer:
De hakhoogte wordt helemaal bepaald wat je gaat doen en waar je heen gaat.
Ikzelf kom nooit buiten en draag meestal een 12 cm naaldhak, behalve wannneer ik veel strijkgoed heb, dan draag ik een 6 cm blokhak da's iets beter uit tehouden.
Buiten zou ik het met m'n 1m95 niet in m'n hoofd halen om hakken te dragen.
Ikzelf kom nooit buiten en draag meestal een 12 cm naaldhak, behalve wannneer ik veel strijkgoed heb, dan draag ik een 6 cm blokhak da's iets beter uit tehouden.
Buiten zou ik het met m'n 1m95 niet in m'n hoofd halen om hakken te dragen.
Misschien ben ik een uitzondering,:oops:
ik ben in ieder geval uitzonderlijk
ik ben in ieder geval uitzonderlijk
Het is een groot verschil of je op een blokhak van 8 cm. loopt
of op een naaldhak van 8 cm.
Ikzelf loop graag op 6 cm.Ik heb laarsjes met deze hakhoogte die
ik de hele dag kan dragen.
Ook met winkelen is 6 cm prettig.
Ik heb ook naaldhakken van 8 cm maar die draag ik alleen als ik
uit ga of op visite bij kennissen en dan nog niet altijd.
Het is maar wat jezelf prettig maar vooral praktisch vind.
of op een naaldhak van 8 cm.
Ikzelf loop graag op 6 cm.Ik heb laarsjes met deze hakhoogte die
ik de hele dag kan dragen.
Ook met winkelen is 6 cm prettig.
Ik heb ook naaldhakken van 8 cm maar die draag ik alleen als ik
uit ga of op visite bij kennissen en dan nog niet altijd.
Het is maar wat jezelf prettig maar vooral praktisch vind.
please try to understand
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
- mireille
- Eredivisie
Het ligt er ook een beetje aan welke maat je hebt. bij maatje 37 is 6 centimeter al gauw gelijk aan 8cm bij maat 41. Zelf kan ik (gelukkig! ) maat 41 hebben en met 10 centimeter heb ik geen problemen zolang ik de avondvierdaagse niet hoef te lopen
Verder is het zo dat ook de kwaliteit meetelt. Ik had eens pumps gehaald bij een discounter en de hak was echt waardeloos. Daarom ook maar kwaliteitspumps gehaald een poosje later
Verder is het zo dat ook de kwaliteit meetelt. Ik had eens pumps gehaald bij een discounter en de hak was echt waardeloos. Daarom ook maar kwaliteitspumps gehaald een poosje later
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
-
- dagelijks aanwezig
Zoals al door velen vermeld, de ideale hak hoogte is waar JIJ jezelf prettig op voelt. Evengoed de hakvorm. Blok is lekker stabiel, naaldhak......schijnt een bepaald beeld te scheppen, zeker als die 10 of meer cm's hoog is. Maar het SOORT hak dat het beste bij je past, is afhankelijk van de vorm van de voet, enkel en kuit (ja, alledrie tezamen).
Heb je dikke enkels, zien ze er alleen maar forser uit als je naaldjes draagt, dus in een dergelijk geval (tenzij je een reactie van anderen wenst uit te lokken, op welke wijze dan ook) is het advies meestal een iets bredere hak (en ook die kan 12 cm zijn hoor) te "nemen", zodat het geheel wat eleganter afkleed. Dat geldt dus ook voor de voetbreedte en de kuitdikte. Brede voeten en/of dikke kuiten op naaldjes geven volgens de geleerden niet echt een beeld van elegantie.....
En zoals Mireille al aangeduid heeft; Partyfeet......GEWELDIG!!!!!! Voor degene die ge-interesseerd is; verkrijgbaar bij W-kamp.
Heb je dikke enkels, zien ze er alleen maar forser uit als je naaldjes draagt, dus in een dergelijk geval (tenzij je een reactie van anderen wenst uit te lokken, op welke wijze dan ook) is het advies meestal een iets bredere hak (en ook die kan 12 cm zijn hoor) te "nemen", zodat het geheel wat eleganter afkleed. Dat geldt dus ook voor de voetbreedte en de kuitdikte. Brede voeten en/of dikke kuiten op naaldjes geven volgens de geleerden niet echt een beeld van elegantie.....
En zoals Mireille al aangeduid heeft; Partyfeet......GEWELDIG!!!!!! Voor degene die ge-interesseerd is; verkrijgbaar bij W-kamp.
Live your life, be FREE!!!