Vandaag ben ik voor het eerst enfemme naar buiten gegaan en droeg ik niets anders dan dameskleding. Afgezien van de zomerjas, dat was nog een mannenjas

Het was koopzondag en ik zag een paar zwarte Mexxlaarzen. Ze waren maat 39 maar ik paste erin. Alleen ik twijfelde heel erg. Uiteindelijk, het was het laatste paar en de beslissing was snel gemaakt. Ik had ook oog op andere maar ik dacht, even geen hakken en even wat meer androgyne laarzen. Hakje 5 cm, maar onder een broek zijn ze niet zo vrouwelijk. Rijlaars model met binnenrits, desondankts nog elegant omdat je voeten er kleiner in lijken. Je hebt wel panty's of pantykousjes of het hier niet zo populaire kniekousjes voor nodig voor draagcomfort.
Ondanks de drukte werden er door niemand opmerkingen gemaakt. Wel was mijn strekking, trots en met de kop in de wind gaan lopen. In vlot tempo. Geen onzekerheden uitstralen. Vervolgens was ik de drukte beu en was er voor mij maar één bestemming: de bibliotheek. Een heerlijke plek om ook enfemme in de boeken te neuzen. Technische, auto- en treinenboeken doorgelezen. Kwam er nog achter dat de eerste geslachtsaanpassende operatie in Amerika plaatsvond in 1952, een M->V TS die ooit militair was kreeg in dat jaar haar SRS. Laat in de middag was het tijd om naar huis te gaan. Afgezien van wat gegiechel kwam ik niet eens iemand tegen in de flat. Ik vond het wel best.
Maar nogmaals: dit gaat vaker gebeuren.