teruglopende kracht en vervrouwelijking zonder hormonen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

teruglopende kracht en vervrouwelijking zonder hormonen

Bericht door tijgertje »

Sins zo 2,5 jaar is bij mij mijn kracht terug het lopen zonder duidelijke reden.

Afgelopen weken werd dat heel erg duidelijk. Op een vakantiebaantje was het tillen van dozen van 12 kilo urenlang fisiek te zwaar.
Ook kreeg ik de zwaarste karretjes niet weggetrokken.
Terwijl ik dit werk 2 jaar geleden fluitend deed :o

Ook merk ik dat ik geestelijk flink het veranderen ben. Volgens mijn moeder ben ik het puberen en ondertussen erger dan mijn zusje van 13,5.

Het rare hieraan vind ik dat ik nog geen blokkers en hormonen krijg :-?

Het is niet zo dat ik niet meer train. Mijn conditie is prima. Moet ook wel als je telkens moet rennen voor de bus :oops:

Gebeurd dit vaker bij transjes of is er lichamelijk iets met mij aan de hand ?
Gebruikersavatar
paula25
dagelijks aanwezig
Berichten: 179
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 22:04

Bericht door paula25 »

Het is normaal. zowieso wat jij momenteel allemaal meemaakt kan psychologisch vermoeiend voor je zijn, ook al heb je dat misschien niet in de gaten

verder:
Eet je wel gezond; voldoende vitamine c?
Heb je voldoende nachtrust, slaap je goed?
Doe je aan een sport? :) alleen een sprintje trekken naar de bus is namelijk niet voldoende
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Of het normaal is weet ik niet, maar ik heb van mezelf de indruk dat de laatste tijd mijn testosteron spiegel aan het afnemen is. Ik wijt dat als een 'normale' leeftijdgebonden teruggang, een soort overgang.

Geloof niet dat er enig wetenschappelijk bewijs voor bestaat.

Irene
Kleine stapjes
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

paula22 schreef:Verder:
Eet je wel gezond; voldoende vitamine c?
Heb je voldoende nachtrust, slaap je goed?
Doe je aan een sport? :) alleen een sprintje trekken naar de bus is namelijk niet voldoende
Het eten gaat wel. Zo gezond eet ik niet :oops: :oops:

En slapen......... Tjah ik ben een studente he.
Het is niet vermoeidheid, maar puur dat mijn spieren het gewicht niet aankunnen. Is pure kracht dus

Het is wel meer een sprintje
ik heb de neiging te laat thuis weg te gaan en dan kan ik 500/600 meter gaan rennen. En dat bijna elke morgen :oops:

Op mijn fiets kan ik 40 a 45 km per uur zo 10 minuten volhouden op vlakke weg. Met mijn conditie is dus niks mis.
Irene schreef:Of het normaal is weet ik niet, maar ik heb van mezelf de indruk dat de laatste tijd mijn testosteron spiegel aan het afnemen is. Ik wijt dat als een 'normale' leeftijdgebonden teruggang, een soort overgang.
Irene


hihihi lijkt me niet dat dat voor mij geld.
Ik ben pas 19.
Ik heb wel al een aa/a-cup van mezelf sins het begin van de puberteit
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

tijgertje schreef:Ik ben pas 19.
Ik heb wel al een aa/a-cup van mezelf sins het begin van de puberteit
Wacht even.... even een gedachtenspinsel.... als jij zonder HRT al AA/A hebt, hoe zit het met jouw eigen hormoonspiegel? Is die misschien afwijkend? Is bij jou de testostoot die elke jongen in de pubertijd krijgt er niet geweest, zodat je eigen oestrogeen meer invloed heeft? Misschien interessant om eens een bloedtestje te laten doen...

Kitty.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Kitty Mermaid schreef:Wacht even.... even een gedachtenspinsel.... als jij zonder HRT al AA/A hebt, hoe zit het met jouw eigen hormoonspiegel? Is die misschien afwijkend? Is bij jou de testostoot die elke jongen in de pubertijd krijgt er niet geweest, zodat je eigen oestrogeen meer invloed heeft? Misschien interessant om eens een bloedtestje te laten doen...
Ik zat ook al in die richting te denken.
Maar als er een behandeling gestart wordt begint dat altijd met een bloedproef VOORDAT je met medicijnen begint. Dus wordt dat toch al gedaan.
Cyn.
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Kitty Mermaid schreef:Wacht even.... even een gedachtenspinsel.... als jij zonder HRT al AA/A hebt, hoe zit het met jouw eigen hormoonspiegel? Is die misschien afwijkend? Is bij jou de testostoot die elke jongen in de pubertijd krijgt er niet geweest, zodat je eigen oestrogeen meer invloed heeft? Misschien interessant om eens een bloedtestje te laten doen...

Kitty.
Ik weet het niet
Het enigste wat ik wel weet dat ik gewoon in de puberteit ben gekomen (helaas :( ). Heb dus een redelijk diepe stem en lichaamsbeharing.

Maar daartegen heb ik wel die kleine borsten (jongens vinden ze heel interressant :wink: ) en op zich moet ik echt flink trainen om een beetje spierkracht te krijgen
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

tijgertje schreef:Maar daartegen heb ik wel die kleine borsten (jongens vinden ze heel interressant :wink: ) en op zich moet ik echt flink trainen om een beetje spierkracht te krijgen
Heb je overgewicht?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

tijgertje schreef:
Kitty Mermaid schreef:Wacht even.... even een gedachtenspinsel.... als jij zonder HRT al AA/A hebt, hoe zit het met jouw eigen hormoonspiegel? Is die misschien afwijkend? Is bij jou de testostoot die elke jongen in de pubertijd krijgt er niet geweest, zodat je eigen oestrogeen meer invloed heeft? Misschien interessant om eens een bloedtestje te laten doen...

Kitty.
Ik weet het niet
Het enigste wat ik wel weet dat ik gewoon in de puberteit ben gekomen (helaas :( ). Heb dus een redelijk diepe stem en lichaamsbeharing.

Maar daartegen heb ik wel die kleine borsten (jongens vinden ze heel interressant :wink: ) en op zich moet ik echt flink trainen om een beetje spierkracht te krijgen
Hopelijk een niet al te persoonlijke vraag:
Maar lijkt jouw borstomvang ongeveer hierop (is van een amerikaan, vóór zijn borstverkleining):
Afbeelding
Of zijn ze toch duidelijk groter dan 10 cm of met een meer vrouwelijke vorm?
De verschillende studies over de oorzaken lijken overigens elkaar tegen te spreken. In veel gevallen schijnt de oorzaak niet te vinden te zijn. Wel heb ik begrepen dat als de oorzaak hormonaal is, dat er wel een vergrote kans op borstkanker is (en dat klinkt niet heel fijn, maar helaas wel iets om rekening mee te houden)
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Kim_E schreef: Hopelijk een niet al te persoonlijke vraag:
Maar lijkt jouw borstomvang ongeveer hierop (is van een amerikaan, vóór zijn borstverkleining):
Afbeelding
Of zijn ze toch duidelijk groter dan 10 cm of met een meer vrouwelijke vorm?
Meer vrouwenlijk volgens mij
dit zal het duidelijker maken : *schaam*

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

tijgertje schreef: dit zal het duidelijker maken : *schaam*

http://i43.photobucket.com/albums/e357/ ... orsten.jpg
Toch moeilijk om goed te zien onder deze hoek, maar je kan hier vast een leuk decolleté mee maken.
tijgertje schreef: En slapen......... Tjah ik ben een studente he.

Toch niet ook bier zuipen :wink:

Nee, serieus, zit je wel een beetje OK qua BMI?
Niet dat dat zo heel veel zegt, maar het is wel een indicatie voor de hoeveelheid vetweefsel dat je hebt. En als dat meevalt, dan is het wel waarschijnlijk dat je wat meer borstklierweefsel hebt dan de gemiddelde jongen. Wellicht dat dat eerder genoemde bloedtestje nog wel aangeeft of de oorzaak hormonaal is. Ik heb trouwens geen idee hoe groot ze uiteindelijk kunnen worden als je wel hormonen gaat gebruiken en hoeveel voordeel je van je eigen aanleg daarin hebt. Of interesseert je dat niet zo heel erg?
tijgertje schreef:Maar daartegen heb ik wel die kleine borsten (jongens vinden ze heel interressant :wink: )
Zo, zo :wink:
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Het eten gaat wel. Zo gezond eet ik niet :oops: :oops:
Ik denk dat dit een beetje de oorzaak is :wink:
liefs,
Betteke
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Kim_E schreef: Toch moeilijk om goed te zien onder deze hoek, maar je kan hier vast een leuk decolleté mee maken.
Heel goed. Mijn (aanstaande) vriend vind ze er echt uitzien en die heeft er heel kritisch naar gekeken :oops:
Kim_E schreef: Toch niet ook bier zuipen :wink:
Nee drink echt zelden. Alleen bij feestjes en als ik uitga (wat ook zelden is)
Kim_E schreef: Nee, serieus, zit je wel een beetje OK qua BMI?
Mijn BMI zit rond 23 a 25. Ik weeg zo 70 a 75 (weet het niet precies) bij 1.71
Kim_E schreef:Ik heb trouwens geen idee hoe groot ze uiteindelijk kunnen worden als je wel hormonen gaat gebruiken en hoeveel voordeel je van je eigen aanleg daarin hebt. Of interesseert je dat niet zo heel erg?
Ik hoop uiteindelijk op een B/C uit te komen. Dat gaat me wel lukken lijkt me aangezien ik al een kleine A heb. Als het een D zou worden gaat het nog. Groter hoop ik echt niet
betteke schreef:
Het eten gaat wel. Zo gezond eet ik niet :oops: :oops:
Ik denk dat dit een beetje de oorzaak is :wink:
Nou dat valt wel mee. Ik eet wat weinig nu omdat ik niet helemaal lekker ben en zo. Maar krijg genoeg vitamines en zo binnen.
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

[offtopic]
Vandaag introductie gehad van mijn nieuwe opleiding en de stoute schoenen aangetrokken. Mijn klasgenoten kennen me nu als Ramona!!!!! :D :D :D :D

Mijn real life test begint wel een heel stuk eerder dan het moet van het genderteam (A) :P

[/offtopic]
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Gefeliciteerd Ramona,

en hoe ging het?

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie