Hoi Esther,
ik draag ook bontjassen in de winter, daar ben ik zo'n 15 jaar geleden mee begonnen, tijdens het hoogtepunt van de anti-bont campagnes. Aanvankelijk uit verzet tegen overdreven politiek correcte opvattingen, want als je tegen het dragen van bont bent, draag dan ook geen leren schoenen, jassen of broeken, was en is mijn credo.
Ik kocht mn op het Waterlooplein de meest waanzinnige 60's/70's bontjassen, die getailleerde jaren 70 jassen, maar ook de A lijn bontjassen uit begin jaren 60. Ik kon zelfs een echte ocelot (soort panter) op de kop tikken tegen een erg zacht prijsje
Momenteel heb ik een korte, getailleerde jaren 70 nerts hangen en een korte poolvos, ook jaren 70, beiden van het Waterlooplein, in verbazingwekkend goede conditie gekocht.
Het is lekker warm om te dragen in de winter, en eerlijk is eerlijk: bont houdt het midden tussen chique en hoerig.......maar ook sjiek en elegant.
Afgelopen winter, tijdens een van de koude dagen had ik eens een hoofddoek elegant rond mijn hoofd en hals gewikkeld, had ik mijn Gucci zonnebril op, (de zon scheen nogal fel ja), droeg ik mijn korte nerts, verder een gewone zwarte broek, kalfsleren laarzen en handschoenen.... en een (ook echte) krokohandtas, tres chique, tres New York like, dacht ik zo, en dat bleek inderdaad toen ik door een hele grote, gespierde suri man met een mond vol gouden tanden en zwaar behangen met dikke, gouden sieraden glimlachend en goedkeurend werd opgenomen, en vervolgens werd begroet met........."Yo! Gangsterwidow!"
Compliment? Of niet? Ik vond het wel heel erg leuk in ieder geval.
Groetjes Mila.