Toppop : The golden years

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
WENDY W.
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 13:18
Locatie: ARNHEM

Toppop : The golden years

Bericht door WENDY W. »

Voor de digitale TV kijkers. Vanaf vrijdag 2 maart van 23.00 tot 24.00 op Cultura "Toppop the golden years!

Was destijds zeer inspirerend programma voor mij. De wel/niet vraag rond Amanda Lear was voor mij destijds het eerste besef dat er zoiets bestond als transseksualiteit. En mijn eerste optreden als vrouw (op de lagere school) was als Vanessa. :wink:
WENDY W.
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 13:18
Locatie: ARNHEM

Re: Toppop : The golden years

Bericht door WENDY W. »

Patricia1979 schreef:
WENDY W. schreef:En mijn eerste optreden als vrouw (op de lagere school) was als Vanessa. :wink:
Met de knaller "upside down"? :D
Nee toen durfde ik dat nog niet. Wel bij "Dynamite" ietsje later. Zat in die tijd nog te twijfelen wat ik later zou worden transseksueel of bij Kiss. De laatste mogelijkheid leek me destijds nog de meest realistische optie. Praat ik dus wel over toen ik 10 was hoor. :P
Gebruikersavatar
Nance
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jul 21, 2003 16:26

Bericht door Nance »

A M A N D A L E A R....

Beetje husselen...

REAL A MAN....

of

A REAL MAN....niet echt van toepassing..

Herinnert u zich de volgende nog : Divine, Richenel
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Re: Toppop : The golden years

Bericht door betteke »

WENDY W. schreef:Voor de digitale TV kijkers. Vanaf vrijdag 2 maart van 23.00 tot 24.00 op Cultura "Toppop the golden years!

Was destijds zeer inspirerend programma voor mij. De wel/niet vraag rond Amanda Lear was voor mij destijds het eerste besef dat er zoiets bestond als transseksualiteit. En mijn eerste optreden als vrouw (op de lagere school) was als Vanessa. :wink:
Wat een toeval 8) Amanda was ook voor mij het grote voorbeeld waaraan ik me spiegelde.....al was het maar om uit te leggen wat transseksualitiet inhield.
liefs,
Betteke
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

In dit rijtje mag Yobriath niet ontbreken volgens mij. De koppen schreeuwden toen geen man geen vrouw!

Irene
Kleine stapjes
WENDY W.
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 13:18
Locatie: ARNHEM

Bericht door WENDY W. »

Irene schreef:In dit rijtje mag Yobriath niet ontbreken volgens mij. De koppen schreeuwden toen geen man geen vrouw!

Irene
Vorig jaar is Jobriath eindelijk op CD verschenen. Erg mooie cd getiteld "Lonely planet boy". Met inlaytekstje van Morrissey. Doet erg denken aan Bowie begin jarig zeventig. Jobriath is ook een keertje in toppop geweest trouwens. Hopelijk wordt dit ook nog eens herhaald.
En jullie zijn Boy George nog vergeten en was Sylvester (You make me feel mighty real) ook niet een beetje transgender? Of Grace Jones? en al die glamrockbandjes natuurlijk (Velvet Goldmine!!!! mooie film over deze periode). Dan ook de nog de ietwat androgyne New Romantics (Visage, Soft Cell, Human League, Japan). En volgens mij liep Demis Roussos ook vaak in een jurk. En vergeet Hanoi Rocks en Twisted Sister niet!

Afbeelding
WENDY W.
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 13:18
Locatie: ARNHEM

Bericht door WENDY W. »

O ja en over leuke bandnamen gesproken. Een van mijn favoriete nummers.
Spreek de bandnaam snel uit met Engels accent.
Afbeelding
Plaats reactie