Test hoe mannelijk of vrouwelijk jouw hersenen zijn!

Algemeen

Moderator: Moderators

Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Mijn score is nul (!)

Hersenen die voor voornamelijk mannelijk denken zijn "geschakeld" halen meestal een score van onder de 150. Hoe dichter ze bij de 0 zitten, hoe mannelijker ze zijn en hoe hoger het testoteronniveau waarschijnlijk is. Deze mensen vertonen sterke logische, analystische en verbale vaardigheden en hebben de neiging zeer gedisciplineerd en goed georganiseerd te zijn. Hoe dichter ze bij de 0 scoren, hoe beter ze zijn in het beramen van kosten en het plannen van uitkomsten voor statistische gegevens, waarbij ze nauwelijks door hun emoties worden beinvloed. Scores in de lagere regionen zijn hoge mannelijke scores. Deze scores laten zien dat er grote hoeveelheden testoteron aanwezig waren in de beginfase van de ontwikkeling van de foetus.

Heel herkenbaar. :wink:
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Jouw aantal punten: 280

Klik hier voor het boek "Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen".
Minder dan 150 punten: Mannelijk

Hersenen die voor voornamelijk mannelijk denken zijn 'geschakeld' halen meestal een score van onder de 150. Hoe dichter ze bij de 0 zitten, hoe mannelijker ze zijn en hoe hoger het testoteronniveau waarschijnlijk is. Deze mensen vertonen sterke logische, analystische en verbale vaardigheden en hebben de neiging zeer gedisciplineerd en goed georganiseerd te zijn. Hoe dichter ze bij de 0 scoren, hoe beter ze zijn in het beramen van kosten en het plannen van uitkomsten voor statistische gegevens, waarbij ze nauwelijks door hun emoties worden beinvloed. Scores in de lagere regionen zijn hoge mannelijke scores. Deze scores laten zien dat er grote hoeveelheden testoteron aanwezig waren in de beginfase van de ontwikkeling van de foetus.
Meer dan 180 punten: Vrouwelijk

Hersenen die voornamelijk zijn geschakeld voor vrouwelijk denken zullen hoger scoren dan 180. Hoe hoger het aantal punten, hoe vrouwelijker de hersenen zullen zijn en hoe waarschijnlijker dat de persoon in kwestie opvallende creatieve, artistieke en muziekale talenten vertoont. Deze mensen nemen beslissingen meer op grond van intuitie en instinct en zijn goed in het herkennen van problemen, zonder dat ze daarbij veel gegevens nodig hebben. Ze zijn ook goed in het oplossen van problemen door middel van creativiteit en inzicht.
Tussen de 150 en 180 punten: De overlap

Scores tussen de 150 en 180 geven een overeenkomst weer in gedachten van beide geslachten, of ze staan met een voet zowel in het ene als in het andere seksuele kamp. Deze mensen laten geen voorkeur zien voor mannelijk of vrouwelijk denken en vertonen gewoonlijk een flexibiliteit in denken dat van groot nut kan zijn voor elke groep die een probleemoplossend proces doormaakt. Ze sluiten vaak vrienschappen met zowel mannen als vrouwen.
Opmerkelijk:
# Hoe verder de score voor een man boven de 180 ligt, hoe groter de kans is dat hij homoseksueel zal zijn.
# Hoe lager de score voor een vrouw, des te waarschijnlijker dat ze lesbische neigingen heeft.
# Mannen die en score onder de 0 halen en vrouwen die een score van boven de 300 halen, hebben hersenen die zo tegengesteld zijn geschakeld dat ze waarschijnlijk alleen gemeen hebben dat ze op dezelfde planeet leven!
En ja dat boek heb ik ook, hahahahaha

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Mijn score is ook 200......maar sommige vragen zijn wel erg voor de hand liggend mannelijk of vrouwelijk, dat wel.

Maar goed, naar alle eerlijkheid beantwoordde vragen hoor.

Mila.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik had zo iets al eens vaker gedaan en was dan ook niet verbaasd dat ik ruim boven de 150 uitkwam.

Irene
Kleine stapjes
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Hmmm , leuke test.

210 is mijn score.
Lijkt me redelijk realistisch.

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Volgens mij komen al die vragen ook in de COGIATI test voor. Toen ik die 3 jaar geleden deed was ik "mogelijk transseksueel". Hier houden ze duidelijk geen rekening met die mogelijkheid en heb ik dus een grote kans om homoseksueel te zijn, als ik uitga van mijn geboortegeslacht. Dezelfde vooroordelen waar dat hele gedoe van Bailey op gebaseerd is, dus.

Mijn score: 200.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef:Ik snap alleen niet wat die test met openbaar vervoer en treinreizigers heeft te maken :P

Kaartlezen doe je in de auto :)
In de trein heb je niks te doen?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

Mila, eat your heart out ;-)
hier is mijn score:
Jouw aantal punten: 290

<knip>
Meer dan 180 punten: Vrouwelijk

Hersenen die voornamelijk zijn geschakeld voor vrouwelijk denken zullen hoger scoren dan 180. Hoe hoger het aantal punten, hoe vrouwelijker de hersenen zullen zijn en hoe waarschijnlijker dat de persoon in kwestie opvallende creatieve, artistieke en muziekale talenten vertoont. Deze mensen nemen beslissingen meer op grond van intuitie en instinct en zijn goed in het herkennen van problemen, zonder dat ze daarbij veel gegevens nodig hebben. Ze zijn ook goed in het oplossen van problemen door middel van creativiteit en inzicht.
groetjes, Fenna
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

ikke 220.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

ik kwam uit op een score van 330...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef:Hoi hoi,

ik kwam uit op een score van 330...

Groetjes en liefs,

Babette.
Maar jij bent dan ook een mensje van een andere planeet :wink: .

Er was trouwens vroeger een veel leukere gendertest, die zichzelf bovendien corrigeerde en niet bol stond van de stereotype vragen. Als je de uitslag zag, was je een stipje in een wolk. Een roze wolk voor vrouwen, een blauwe wolk voor mannen. Het beeld wat daaruit kwam na duizenden tests, was een diffuse roze wolk die over het hele veld uitwaaierde en een veel dichtere blauwe wolk in de linker benedenhoek. Waar de eerste de beste kouwegrondpsycholoog uit op kan maken dat mannen onbewust (want de vragen waren niet te doordenken) veel conformistischer zijn dan vrouwen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Patricia1979 schreef:Ik snap alleen niet wat die test met openbaar vervoer en treinreizigers heeft te maken :P

Kaartlezen doe je in de auto :)
Heb je al uns un treinkaart gekocht......??? :roll:

Du-hus :D
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef:Maar jij bent dan ook een mensje van een andere planeet :wink: .

Er was trouwens vroeger een veel leukere gendertest, die zichzelf bovendien corrigeerde en niet bol stond van de stereotype vragen. Als je de uitslag zag, was je een stipje in een wolk. Een roze wolk voor vrouwen, een blauwe wolk voor mannen. Het beeld wat daaruit kwam na duizenden tests, was een diffuse roze wolk die over het hele veld uitwaaierde en een veel dichtere blauwe wolk in de linker benedenhoek. Waar de eerste de beste kouwegrondpsycholoog uit op kan maken dat mannen onbewust (want de vragen waren niet te doordenken) veel conformistischer zijn dan vrouwen.
vandaar dat ik met enige regelmaat verbijsterd naar deze wereld zit te kijken... :-?

En van al die stereotypetjes word je toch wel een beetje moe. Ik ben het wel met die test van je eens dat mannen in de regel een stuk conformistischer zijn dan vrouwen.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef:Ik ben het wel met die test van je eens dat mannen in de regel een stuk conformistischer zijn dan vrouwen.
Je wordt er als man ook wel wat eerder en hardhandiger op afgerekend als je de perken te buiten gaat, dus geef ze eens ongelijk. Allemaal tegelijk ophouden met zoiets behoort helaas niet tot de menselijke mogelikjheden. Anders hadden we tegen oorlogen en geweld ook wel iets gevonden, want dat wilimmers ook niemand?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef: Allemaal tegelijk ophouden met zoiets behoort helaas niet tot de menselijke mogelijkheden.
je zou je kunnen afvragen of allemaal tegelijk ophouden eigenlijk niet hetzelfde is als allemaal tegelijk doorgaan.... Maar wellicht is dat te utopisch gedacht... ( andere planeet, hè? :wink: )

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Plaats reactie