Heeft iemand al iets van Chantal vernomen?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

antoinette41
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 2:25
Locatie: heemstede

Heeft iemand al iets van Chantal vernomen?

Bericht door antoinette41 »

Heeft iemand hier, al iets van Chantal vernomen?
Ook in Heemstede leven we met haar mee.
Ik hoor het wel
antoinette
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Voor zover ik weet is ze afgelopen maandag opgenomen, en woensdag heeft de transitie plaatsgevonden!
Ze heeft me in de loop van woensdagmiddag een mailtje gestuurd dat het gebeurd was.
A.s. zondag ga ik haar bezoeken in het OLVG in A'dam.
liefs,
Betteke
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Even live vanuit het OLVG: alles gaat goed. Vandaag is het infuus verwijderd en de drains. Maandag de rest (katheder e.d.)

Volgens de verpleging wel veel bloed verloren tijdens de operatie. Bloeddruk was wat aan de lage kant. Vandaag ging dat weer de goeie kant op.

Later meer... Heb inmiddels al vele A4'tjes volgekrabbeld... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Mag jij uit bed?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Morbide schreef:Mag jij uit bed?
Nee... er is iemand in A'dam zo vrij om zijn/haar internet met de mensheid te delen... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
antoinette41
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 2:25
Locatie: heemstede

lieve Chantal

Bericht door antoinette41 »

Ik ben blij te horen dat het goed gaat, ja pijnlijk is zeker wel, daar heb ik al een hoop van gehoord, nog een maand of 11 en ik ben ook zover.
Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen en alvast een fijn weekend
gr van antoinette uit Heemstede
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Pijn vind ik erg meevallen... Heb er geen last van...

Hieronder vast een voorproefje van wat nog komen gaat:

Maandag, 5 november 2007

Ik heb afgelopen nacht slecht geslapen. Een aantal keer midden in de nacht wakker geweest. Echt zenuwachtig ben ik niet. Althans niet bewust. Uiteindelijk om bijna 6 uur ga ik er maar uit. Koffietijd. De katten zeuren om eten. Ik zal ze gaan missen de komende dagen. Zij mij ook? Geen idee. Katten hechten zich niet aan hun baasjes zeggen ze, maar aan hun omgeving.

Om 9 uur ga ik onderweg naar mijn mammie. Zij brengt me naar het ziekenhuis toe vandaag. We zijn veel te vroeg. Mammie moet eerder weg vandaar. Om 13 uur zit de “opname” er al op. Ik loop met mijn mammie mee naar beneden. Zij naar huis, ik naar de bloedafname om (hoe verrassend) bloed af te laten nemen.

Niet veel later ben ik weer op de afdeling. Een verpleegster komt langs met het “drankorgel”. Althans zo noem ik het maar. Een kar vol drankjes. Ik kies een kop thee. Ik krijg een mok. Beter!

Daar hang je dan in het ziekenhuis. Ik voel me net een hangjongere. Niks te beleven. Uitzicht over Amsterdam (van 7 hoog kan je wel ver kijken) wat na 15 minuten ook wel verveeld. Ik loop de gang maar eens op en neer. De verpleging is druk met van alles en nog wat. Geen tijd om een praatje te maken. Ik bel een vriendin maar even. Ook zij is bekend met deze kamer. “Je toilet/douche stinkt!”, wrijft ze er nog eens lekker in. Ja duhhh dat is mij ook al verteld.

“Ing”, de verpleegster die mijn opname deed, komt langs. Leuk mens is dat. Ik mag vanaf nu alleen nog “doorzichtig vloeibaar” drinken. “Ik heb tussen de middag nog een saucijzenbroodje gegeten”, voeg ik er enthousiast aan toe. Af en toe ben ik een ondeugende hoor.

Inmiddels is het bijna 18 uur. Ik verveel me te pletter. Gelukkig heb ik mijn laptop bij me, zodat ik nog wat van me af kan typen. Helaas geen internet. Af en toe loop ik de gang op. 40m lang ongeveer. In 70 seconden loop je die op en neer.

Een half uurtje geleden kwam de arts-assistent langs. Hij gaat assisteren bij de operatie woensdag. Dinsdag komt dokter Kanhai nog even langs. Vanavond al beginnen met een beetje “Lacdinges” (Ben de naam kwijt). Om je ontlasting op gang te brengen. Morgen 4 liter van dat spul erin gieten (Klean Prep). “Amai”, zoals ze dat in België zo leuk kunnen zeggen.

Half 10. Zojuist de “kurk” eruit geprobeerd te halen. Stop er wat Microlax in en er komt een kurk uit. Zegt men. Na 8 minuten een ontzettende aandrang, vervolgens niks. Een hoop lucht en daar blijft het bij. Nu lig ik weer op mijn bed. Nog even wat televisie kijken en dan gaat het licht uit. Proberen wat te slapen.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Chantal C. schreef:
Nee... er is iemand in A'dam zo vrij om zijn/haar internet met de mensheid te delen... :wink:
Ah, jammer. Ik hoopte dat ze een beetje bijgedraaid waren nadat ik er met m'n catheter onder de arm ben gaan rondwandelen. De verplichte bedrust en het helder vloeibaar dieet vond ik echt een ramp. Hongerstaking helpt trouwens. Ik hoefde het nog geen dag vol te houden om echt eten te krijgen. Koffie vonden ze te ver gaan, maar een boterham mocht wel.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Morbide schreef:
Chantal C. schreef:
Nee... er is iemand in A'dam zo vrij om zijn/haar internet met de mensheid te delen... :wink:
Ah, jammer. Ik hoopte dat ze een beetje bijgedraaid waren nadat ik er met m'n catheter onder de arm ben gaan rondwandelen. De verplichte bedrust en het helder vloeibaar dieet vond ik echt een ramp. Hongerstaking helpt trouwens. Ik hoefde het nog geen dag vol te houden om echt eten te krijgen. Koffie vonden ze te ver gaan, maar een boterham mocht wel.
Ik had gehoopt vandaag mijn bed uit te mogen. De arts-assistent maakt vrienden zo... Nee, zei hij resoluut. Morgen dus. Helaas houden ze stipt vast aan die 5 dagen, omdat ze in het verleden iemand te vroeg naar huis hebben gestuurd en die een bloeding kreeg.

Op dit moment trek ik het op thee en appelsap. Die Clinutren-troep wil ik niet meer. Die laat ik dan ook demonstratief staan.

Maargoed ik heb vandaag een lieve verpleegster, Tanja, en die heeft net de halve kamer verbouwd om mijn haar te kunnen wassen... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

"heerlijk" die flesjes ;-) .. voor mij waren er per dag 2 extra bovenop het reguliere dieet (je zult maar last hebben van afvallen)

anyway Chantal, Veel sterkte en succes met het verdere herstel :)
doe de eerste weken gerust een stapje minder en langzamer ;-)

groetjes, fenna
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Hopelijk ben je snel weer letterlijk op de been, en ik wens je een voorspoedige snelle genezing!
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik ben maandagmiddag op bezoek geweest bij Chantal (moest op controle bij dr. Karim). Alles ging goed met haar, ging al uit bed etc, en ging vandaag of morgen waarschijnlijk naar huis.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Nannette schreef:Ik ben maandagmiddag op bezoek geweest bij Chantal (moest op controle bij dr. Karim). Alles ging goed met haar, ging al uit bed etc, en ging vandaag of morgen waarschijnlijk naar huis.
Ben al thuis... :P
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Heyy! Gefeliciteerd! Lekker van je herstel en je thuis-zijn genieten, OK? :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Chantal C. schreef:
Nannette schreef:Ik ben maandagmiddag op bezoek geweest bij Chantal (moest op controle bij dr. Karim). Alles ging goed met haar, ging al uit bed etc, en ging vandaag of morgen waarschijnlijk naar huis.
Ben al thuis... :P
Fijn dat je toch al naar huis mocht, want volgens mij had je het maandag onderhand wel gehad in het ziekenhuis :lol:

Beterschap verder, en wie weet waar we elkaar weer tegenkomen. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust, ik ben een oude rot, en doe nu voor de 2x keer het hele ritueel van na de SRS vanwege de reconstructie in augustus.
Neem in ieder geval tijd voor jezelf, zeker de eerste weken, als het kan laat je dan lekker thuis verwennen !
Plaats reactie