"biologische vrouwen" en transgenderisme

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lieve-lilly
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: wo nov 28, 2007 18:01

"biologische vrouwen" en transgenderisme

Bericht door lieve-lilly »

Hoi,
het valt me op dat de meeste transgenderisten allemaal qua lichaam mannen zijn.
er zijn weinig vrouwen. hoe komt dat denken jullie?
alvast bedankt voor de reactie
Lilly
Hertog Jan
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 15:33
Locatie: <10 km onder utrecht

Bericht door Hertog Jan »

misschien heeft dat er wel mee te amken dat biovrouwen in de vorm van man in wording beter geaccepteerd worden in de maatschappij of in ieder geval minder opvallen waardoor dit ook minder bekend wordt.

beetje krom uitgelegt misschien hoop wel duidelijk :oops:
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk dat er procentueel zowieso meer mv's dan vm's zijn. Daarnaast zie je mannen die in een vrouwenlichaam geboren zijn zowieso minder op dit soort forums meeschrijven.

Ik ken 2 mensen die als vrouw geboren zijn en die aangeven ergens tussen de genders in te leven.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
lieve-lilly
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: wo nov 28, 2007 18:01

Bericht door lieve-lilly »

ja misschien komt het ook omdat mannen minder behoefte hebben om over hun gevoelens te praten, en ze zulk soort forums dan "onzin" vinden ofzo.
Of het meer geaccepteerd is...nee dat denk ik niet! Ik ken twee vrouwen die er echt uitzagen als een man (kort haar, mannenkleding, geen make-up, enzovoort) en daar werden toch wel opmerkingen over gemaakt zoals "Ik dacht dat het een vent was" of "wat een pot" of "wat is die persoon?"
Frederique: hebben ze dan wel bepaalde mannelijke kenmerken qua uiterlijk (zoals een baard, kort haar, mannelijke kleding of geen borsten) of zien ze er wel nog vrouwelijk uit?
bedankt voor de reacties!
Hertog Jan
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 15:33
Locatie: <10 km onder utrecht

Bericht door Hertog Jan »

een opmerking ik dacht dat het een vent was hoeft niet erg te zijn wanneer je je ook man voelt.
zo niet is het storend.
soms ga je de ik dacht dat je een vent was voorbij en wordt je gewoon met meneer aangesproken...men twijfeld dan als ware niet meer.

zo ook in mijn geval en ik moet zeggen...het doet me goed.

nu is het eerder omgedraaid...he heb je een vrouwenlichaam nee joh..
dus zo kan het ook :wink:

als je je geen man voelt zijn dit soort opmerkingen natuurlijk wel kwetsent maar het ligt er net aan hoe luchtig je ermee omgaat denk ik.
humor is een mooi goed!
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Ik had ooit een vrouwelijke collega, als vrouw geboren en met een vrouwennaam. Maar qua looks, kledingkeus, kapsel en de rest van haar voorkomen, zeer transgender. Maar wel volkomen geaccepteerd, zonder enig probleem (en dat ook nog in een balie-functie).
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Lilly,

VM-TG's zweven er net als mv-tg's ergens tussenin. Gebruiken bijvoorbeeld wel hormonen, maar dragen soms toch nog een rok. Of vinden het niet zo nodig hun stem voortdurend mannelijk te gebruiken.

Een VM-transseksueel is, na hormoongebruik + logopedie, in z'n algemeenheid volledig passabel als man.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
VvS
ff weer wat posten
Berichten: 25
Lid geworden op: di mei 17, 2005 18:23

Bericht door VvS »

Een vrouw naar man TG/TS heeft gewoon het voordeel dat het veel makkelijker is om er mannelijker uit te zien...ik bedoel; er zijn tal van kleinere mannen en lichaamsbeharing is een zeeeer grote plus om er mannelijker uit te zien...daarom zie ik denk ik ook vrij veel FTM's met gezichtsbeharing, dat hoor toch bij hun man gevoel..en terecht..de meeste zijn daardoor echt adorable en leuke mannen :)

Daardoor vallen ze ook minder op denk ik ^^

En het feit dat het veel geaccepteerder voor vrouwen is om wat mannelijks uit te stralen : je ziet een variatie aan vrouwen op straat...butchy, diva's, er wat tussenin....ik denk zelfs dat er vrouwen zijn die eigenlijk transgender zijn maar nog nooit er van hebben gehoord of iets mee gedaan hebben omdat het niet zon groot issue is

Als man zijnde is het irritant...ondanks dat ik een vrij vrouwelijke toon qua stem en vrouwelijke uistraling heb is het natuurlijk makkelijk te zien dat ik man ben: ik ben lang, mijn schouders zijn breder dan mijn heupen, ik heb een kaaklijn, dikke wenkbrauw-been etc

Maar ja :)
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Kunnen we ophouden met zeggen dat het voor VM's veel makkelijker is? Of met zeggen dat vrouwen wel mannelijk mogen zijn? Dank u.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
VvS
ff weer wat posten
Berichten: 25
Lid geworden op: di mei 17, 2005 18:23

Bericht door VvS »

Niet om te zeuren hoor maar...

..Is dat niet zo dan?
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nee.

Een MV heeft als voordeel dat het geslachtsgedeelte van het lichaam redelijk passabel wordt. Bij een VM is dat nauwelijks zo: de medische wereld staat daar nog in de kinderschoenen. Verder zijn er meerdere operaties nodig om VM voor elkaar te krijgen. Ook qua zwaarte van die operaties is 1 a 2 voor een MV kinderspel...

Qua passabiliteit gaat het bij VM's uiteindelijk vaker goed dan andersom. Maar ook bij hen is het een lange weg om er te komen en is er net zo veel onbegrip als bij MV's. VM komt minder vaak voor en is bij de buitenwereld dan ook minder bekend.

Om maar een paar dingen te noemen...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
VvS
ff weer wat posten
Berichten: 25
Lid geworden op: di mei 17, 2005 18:23

Bericht door VvS »

Ik begrijp best dat het een lange en net zo vervelende weg is voor een VM...maar het feit dat er al minder zijn en het niet zo bekend is geeft me gewoon al sterk het gevoel dat vrouwen eventuele travestie/transgender gevoelens juist makkelijker kunnen toepassen in de maatschapij of gewoon de gevoelens onderdrukken. Ik denk niet dat er in totaal nou veel minder VM dan MV's zijn ..het lijkt alleen zo

Wel vind ik het heel triest, en ik had het daar met een VM vriend(in) over, dat de geslachtoperaties en opties voor hun zo schaars zijn :evil:
VvS
ff weer wat posten
Berichten: 25
Lid geworden op: di mei 17, 2005 18:23

Bericht door VvS »

Hier is een artikel over de werkelijke hoeveelheid VM...ook in het artikel een klein stukje uitleg van Jamison Green, bekende VM uit Amerika

http://www.advocate.com/exclusive_detail_ektid30887.asp
Plaats reactie