Ik zal het dan ook nog proberen 1 maal uit te leggen, en ik weet dat ik daarbij in herhaling val, want veel is al geschreven (al dan niet door anderen).
Iemand meldt zich aan voor het TS forum (het gesloten deel dus).
Deze persoon krijgt dan een verzoek om een (kleine) motivatie te sturen.
Hallo xxxxxxxxxxxxx,
Je hebt toegang verzocht tot het TS forum.
Op verzoek van de leden van het forum, vragen wij jou een (kleine) motivatie naar ons te sturen waarom je toegang wenst, waarom je denkt tot de doelgroep te behoren.
Jouw motivatie wordt uiteraard vertrouwelijk behandeld.
Vergeet ook niet om jouw forumnaam te vermelden bij jouw antwoord.
Travestie.org.
Deze 'motivatie' moet uiteraard uit iets meer bestaan dan " hallo, ik ben xxxx en ik ben TS"
(geloof me, zo komen ze soms binnen...mogelijk niet letterlijk, maar in essentie zo kort).
Als dan deze motivatie ontvangen is gaat ie naar de commissieleden die ieder voor zich een ja, nee of een verzoek om meer info geven.
Bij een dergelijk korte motivatie als boven geschetst, wordt uiteraard om meer info gevraagd en blijft de aanvraag open staan.
Hallo xxxxxxxxxxxxx,
Naar aanleiding van jouw aanvraag voor toelating tot het TS Forum het volgende.
De beoordelingscommissie heeft in jouw motivatie te weinig informatie gevonden om een goed oordeel te kunnen geven.
Hierbij dan ook het verzoek om je motivatie iets uitgebreider te geven zodat de commissie een beter beeld kan krijgen.
Namens Travestie.org,
Meerderheid van stemmen geldt, dus 2x ja (of nee, of meer info) wordt iemand toegelaten (of afgewezen cq wordt meer info gevraagd)
Wordt iemand toegelaten krijgt deze daar verder geen bericht van, maar heeft gewoon toegang.
Wordt iemand afgewezen krijgt deze daar bericht van.
Hallo xxxxxxxxxxxxx,
Tot onze spijt moet ik je mededelen dat wij hebben besloten om jouw aanvraag tot toegang tot het TS forum af te wijzen.
In overleg met de leden van het TS forum hebben wij besloten slechts die mensen welke een duidelijke binding met de TS groep hebben, toe te laten.
In jouw motivatie is onvoldoende aansluiting gevonden met betrekking tot dit besluit. Wel ben je welkom in de andere forums van Travestie.org.
Ook mag je later altijd nogmaals voor het TS forum een aanmelding indienen, als je denkt dat je tot de TS groep behoort en waardoor voor jou toegang tot het TS forum wenselijk is.
Travestie.org,
Uiteraard mag iemand het oneens zijn met een afwijzing.
Het staat ook ieder vrij om (direct?) weer een aanvraag in te dienen en dan gaat het hele traject van voren af aan.
(en die hebben we in het verleden al gehad die na een afwijzing dezelfde dag nog opnieuw een aanvraag indiende.......en dat kan/mag)
Ook komt het wel voor dat wij onze twijfels hebben om iemand toe te laten tot het TS forum, maar dat wij wel aangeven cq aanraden in het TG forum een aanvraag in te dienen.
Nu claimen Renate, Babette noch ikzelf de wijsheid in pacht te hebben en vanuit die optiek zullen er best wel een 'fouten' gemaakt worden waardoor iemand ten onrechte wordt afgewezen cq toegelaten.
Dit is dan geen boze opzet, maar simpel een inschatting van ons (ieder voor zich) op basis van de toegezonden motivatie.
Ik houd in een exel bestand bij op welke datum ik iemand het verzoek tot motivatie stuur.
Ook houdt ik bij wie wat stemt (ja, nee of meer info)
In het geval er meer info gevraagd wordt noteer ik ook die datum waarop dat verzoek gedaan wordt in dat bestand.
Tevens houdt ik bij wie op welke datum toegang heeft verkregen, op welke datum is afgewezen of op welke datum verwijderd is uit de aanvraaglijst.
Eens in de zoveel tijd schoon ik de aanvraag lijst op.
Dit houdt in dat ik ieder uit de aanvraag lijst verwijder waarvan we zo'n 3 tot 4 maanden geen antwoord van hebben gehad.
Uiteraard zijn dit geen openbare gegevens en krijgt verder niemand die te zien, maar ik kan dus wel dingen nakijken.
Ik hoop hiermee nu heel duidelijk gemaakt te hebben hoe e.e.a. werkt voor het verkrijgen van toegang tot het (besloten) TS forum.