Reportage Lellebel

Algemeen

Moderator: Moderators

Niemand
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 17:43

Reportage Lellebel

Bericht door Niemand »

Aangezien ik geen andere plek weet waar ik om meningen kan vragen post ik toch hier maar weer een berichtje.

Ik heb met verbazing zitten kijken naar de man bijt hond reportage over de lellebel.
Zoals zij daar met elkaar en anderen omgaan, zoals "wij" geportreteerd worden en dus zoals het land nu naar "ons" kijkt is wel erg eenzijdig.

Als ik zelf geen travestiet zou zijn en wist dat er mensen zijn die zich echt vrouw voelen en er alle mogelijke moeite voor doen om onopvallend als vrouw door het leven te gaan omdat ze zich zo voelen zou ik denken dat alle travestieten aandachtsgeile idioten waren.

Ik, persoonlijk, vindt het alles behalve "reclame" voor travestieten, transgenders en transsexuelen.

Ik woon in Amsterdam en de lellebel is eigenlijk de enige gelegenheid waar ik van dacht er wel eens heen te kunnen gaan zonder gezeik te krijgen en be/veroordeeld te worden.
Na het zien van de reportage heb ik daar zo mijn twijfels over.

In een aflevering wordt zelfs een meid die er hartstikke leuk uitziet en niet overdreven met een gekleurde pruik op loopt gewoon belachelijk gemaakt!

Dankzij dit denkt nu heel nederland travestiet = dragqueen?
Ik kan wel janken!
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Re: Reportage Lellebel

Bericht door troeteltrans »

Niemand schreef: Dankzij dit denkt nu heel nederland travestiet = dragqueen?
Ik kan wel janken!
Of dramaqueen? :D
Travestie is gewoon showachtig en heeft in veel gevallen een hoog circusgehalte, dat is algemeen bekend toch?
Jij leeft toch zelf onopvallend en wordt niet herkend alszijnde TS, dus wat kan die beeldvorming jou dan schelen? Waarom maak jij je 10 jaar of langer na je SRS nog druk om dit soort dingen. Het programma Man Bijt Hond laat gewoon ook graag excentrieke figuren zien en heeft ook vaak een hoog circusgehalte. Dat is juist het succes van het programma: mensen die afwijken van de norm. En als het je echt dwarszit dan kun je altijd nog overwegen zelf een brief naar MBH te schrijven voor deelname.
Dan kan het MBH publiek eens zien dat er ook normale passabele transen zijn zonder geestelijke problemen.

ps: Wat is er met je foto en je naam gebeurd?
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Tinkerbell schreef:
Travestie is gewoon showachtig en heeft in veel gevallen een hoog circusgehalte, dat is algemeen bekend toch?
Ik wist dat in ieder geval nog niet :-)

Irene
Kleine stapjes
Niemand
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 17:43

Re: Reportage Lellebel

Bericht door Niemand »

tinkerbell_ schreef: Travestie is gewoon showachtig en heeft in veel gevallen een hoog circusgehalte, dat is algemeen bekend toch?

ps: Wat is er met je foto en je naam gebeurd?
Ik ben bang dat je me verward met een van je travestieten bashende trans vriendinnetjes.
Persoonlijk vindt ik dat walgelijker dan alle dragqueens in de wereld bij elkaar.
Dragqueens weten niet beter en doen het voor de lol.
Jullie zijn ook ooit man geweest en schijnen dat vergeten te zijn.
Het lijkt er op dat jullie er voor te leven travestieten af te zeiken omdat ze geen borsten kweken en/of srs ondergaan.

Dat is de reden dat mijn plaatje en naam veranderd zijn.
Travestieten bashende transen op dit forum.
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Niemand schreef:dat alle travestieten aandachtsgeile idioten waren.
Beetje denigrerend over de Lellebel, vind je niet?
Ik vond de reportages die ik gezien heb best mooi, over prachtige mensen.
Zo te lezen kun je trouwens beter eens je licht opsteken in Cafe de Gijs of zo. De tv/tg/ts-wereld is iets te divers om door een enkel plukje mensen vertegenwoordigd te kunnen worden. Dat pretendeert de Lellebel dan ook niet.

Sticky
Vrouw
Gebruikersavatar
anjatheefee
ForumFan
Berichten: 270
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 22:17
Locatie: Flevoland

Re: Reportage Lellebel

Bericht door anjatheefee »

tinkerbell_ schreef:
Niemand schreef: ...
Of dramaqueen? :D
Travestie is gewoon showachtig en heeft in veel gevallen een hoog circusgehalte, dat is algemeen bekend toch?
Jij leeft toch zelf onopvallend en wordt niet herkend alszijnde TS, dus wat kan die beeldvorming jou dan schelen? ....
Poeh poeh, travestie te min voor je? Waar komt die denigrerende toon vandaan? Leg eens uit!
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Zo'n uitzending moet natuurlijke show elementen bevatten, anders kijkt er niemand. Ik volg met belangstelling Bronja en haar vrouw. Petje af trouwens voor de vrouw van Bronja, zoals zij er mee omgaat haar humor hierin. Deze mensen staan dichter bij ( voor mij als partner "van") dan de andere 3. Moedig dat zij hier aan meewerken, groetjes elsa :wink:
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

wat ik vooral bespeur bij de topicstarter is dat zelfacceptatie nog een end va je af ligt

eenmaal jezelf gacepteerd is het volstrelkt onbelangrijk wat voor beeldvorming er waar dan ook onstaat door derden

think about that :wink:
Niemand
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 17:43

Bericht door Niemand »

Joyy schreef:wat ik vooral bespeur bij de topicstarter is dat zelfacceptatie nog een end va je af ligt

eenmaal jezelf gacepteerd is het volstrelkt onbelangrijk wat voor beeldvorming er waar dan ook onstaat door derden

think about that :wink:
Helemaal geaccepteerd.
Welliswaar nog niet lang, maar toch.

Verkeerd bespeurd dus.

Ik had alleen gehoopt op een positieve reportage.
Alleen dat treurige accordion muziekje al dat gebruikt wordt in elke aflevering laat een soort van triestheid bij travesties doen geloven.

De mensen moeten allemaal zelf weten wat ze doen, de reportage laat in mijn ogen alleen een verkeerd en eenzijdig beeld zien.
Dat even voor de duidelijkheid want het blijkt wel weer dat er mensen zijn die denken dat ik "soortgenoten" in de reportage aanval.
Sommige vindt ik inderdaad niet zo aardig maar dat is meer op persoon dan op wat ze doen.
Niemand
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 17:43

Bericht door Niemand »

Elsa schreef:Zo'n uitzending moet natuurlijke show elementen bevatten, anders kijkt er niemand. Ik volg met belangstelling Bronja en haar vrouw. Petje af trouwens voor de vrouw van Bronja, zoals zij er mee omgaat haar humor hierin. Deze mensen staan dichter bij ( voor mij als partner "van") dan de andere 3. Moedig dat zij hier aan meewerken, groetjes elsa :wink:
Is je ook opgevallen dat die vrouw het erg moeilijk had met sommige vragen?
En dat ze die dan keer op keer TOCH weer stellen?
Ik had soms echt te doen met haar.

Maar inderdaad, laten we wat overdreven dragqueens en iemand die serieus pas op 73 jarige leeftijd vrouw wordt eens tonen.
Dat wordt vast lachen. :(
Niemand
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 17:43

Bericht door Niemand »

Sticky schreef:
Niemand schreef:dat alle travestieten aandachtsgeile idioten waren.
De tv/tg/ts-wereld is iets te divers om door een enkel plukje mensen vertegenwoordigd te kunnen worden. Dat pretendeert de Lellebel dan ook niet.

Sticky
Maar die reportage wel, daar ligt dan ook mijn probleem.
Mischien had je iets meer moeten quoten, dan had het niet geleken alsof ik die mensen daar aanval maar de reportage zelf, zoals ik het bedoel.
Toch leuk geprobeert hoor. :roll:
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

misschien moet je eens stilstaan bij het feit dat jou belevingswereld niets zegt over die van een ander en de mensen die meewerken aan de reportage daar vrede mee (kunnen)hebben

je commentaar op het programma is behoorlijk eenzijdig

daarbij denk ik dat je mbt die zelfacceptatie toch nog even bij jezelf te rade zou moeten gaan, anders zou je niet zo negatief uitlaten over de mensen van je 'doelgroep', het zit je duidelijk dwars en dat heeft alleen met jou te maken, met niemand anders

ik vind het iig dapper dat men een kijk in eigen keuken durft te geven
Niemand
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 17:43

Bericht door Niemand »

Joyy schreef:misschien moet je eens stilstaan bij het feit dat jou belevingswereld niets zegt over die van een ander en de mensen die meewerken aan de reportage daar vrede mee (kunnen)hebben

je commentaar op het programma is behoorlijk eenzijdig

daarbij denk ik dat je mbt die zelfacceptatie toch nog even bij jezelf te rade zou moeten gaan, anders zou je niet zo negatief uitlaten over de mensen van je 'doelgroep', het zit je duidelijk dwars en dat heeft alleen met jou te maken, met niemand anders

ik vind het iig dapper dat men een kijk in eigen keuken durft te geven
Inderdaad, commentaar op het programma, niet op de mensen in het programma, die vindt ik erg dapper dat ze zichzelf zo tonen op de tv.
Overigens weer leuk dat je beter weet dan ik zelf of ik het voor mezelf geaccepteerd heb.
Daarom ga ik zeker als vrouw over straat om bij vrienden die ik er over heb geinformeerd en mij daarbij steunen op bezoek te gaan, zware denial!
Je hebt werkelijk geen flauw idee, sorry hoor.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik ben het eens met de vorige spreeksters: hoe sterker jij in je schoenen staat, hoe minder druk je je er om maakt hoe een ander zich op televisie presenteert.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Niemand schreef:
Joyy schreef:misschien moet je eens stilstaan bij het feit dat jou belevingswereld niets zegt over die van een ander en de mensen die meewerken aan de reportage daar vrede mee (kunnen)hebben

je commentaar op het programma is behoorlijk eenzijdig

daarbij denk ik dat je mbt die zelfacceptatie toch nog even bij jezelf te rade zou moeten gaan, anders zou je niet zo negatief uitlaten over de mensen van je 'doelgroep', het zit je duidelijk dwars en dat heeft alleen met jou te maken, met niemand anders

ik vind het iig dapper dat men een kijk in eigen keuken durft te geven
Inderdaad, commentaar op het programma, niet op de mensen in het programma, die vindt ik erg dapper dat ze zichzelf zo tonen op de tv.
Overigens weer leuk dat je beter weet dan ik zelf of ik het voor mezelf geaccepteerd heb.
Daarom ga ik zeker als vrouw over straat om bij vrienden die ik er over heb geinformeerd en mij daarbij steunen op bezoek te gaan, zware denial!
Je hebt werkelijk geen flauw idee, sorry hoor.
zou kunne, maar als vrouw over straat gaan om naar vrienden te gaan zegt helemaal niets over zelfacceptatie

magoed, thats not the point

dus je hebt een probleem met hoe de mensen in mbh worden neergezet,

ik begrijp niet goed hoe dat jouw probleem zou kunnen zijn :roll:

(tenzij je wordt aangevallen op straat door kijkers van mbh die je met een paraplu om de oren slaan omdat jij op de mensen lijkt uit de mbh reportage :wink:
Plaats reactie