Drempels van man naar vrouw
Moderator: Moderators
- anjatheefee
- ForumFan
Drempels van man naar vrouw
Naar aanleiding van een opmerking in een andere rubriek, en niet gekeken of het onderwerp al bestond (ja inderdaad, luie internetster). Wat waren de drempels die jullie moesten overwinnen tot waar je nu staat?
Bij mij waren dat grofweg (maar wel in de gevolgde stappenvolgorde):
1 bestellen bij postorder
2 voor dameswinkel heen en weer lopen tot ik naar binnen durfde
3 dameskleding kopen in rustige winkel zonder andere bezoekers
4 dameskleding in drukke winkel kopen
5 dameskleding passen in de winkel
6 als vrouw over straat (niet vanuit huis) en dus ook meteen shoppen natuurlijk
7 als vrouw over straat (wel vanuit huis)
8 als vrouw het huis verlaten en onverschillig of de buren het zien
Ik zit nu in deze laatste fase, soms durf ik wel dan weer niet.
Tussen deze stappen zit vaak een hele tijd, tussen 1 en 2 bijvoorbeeld een paar jaar en tussen 6 en 7 wel meer dan 10 jaar.
Bij mij waren dat grofweg (maar wel in de gevolgde stappenvolgorde):
Ik zit nu in deze laatste fase, soms durf ik wel dan weer niet.
Tussen deze stappen zit vaak een hele tijd, tussen 1 en 2 bijvoorbeeld een paar jaar en tussen 6 en 7 wel meer dan 10 jaar.
1: Nooit gedaan, of je doet het (winkel) of niet vond ik.
2: En dan soms nog onverichterzake naar huis.
3: Als ik naar binnen ging, maakte druk dan ook niet meer uit.
4: zie 3
5: Ik weet mijn m(a)at(en), passen doe ik eigenlijk nooit.
6: Meteen vanuit huis.
7: zie 6
8: Zie 6, hoewel de eerste paar keer wel een beetje angstig.
1 t/m 3 jarenlang.
(4 echt druk en heel veel winkels in en uit, januari 2008 met vriendin de stad in en merken dat het echt geen reet uit maakt, toen was de beer los )
6, 7 en 8 vanaf eind 2007 t/m nu.
9: half 2008 t/m nu, elke dag in dameskleding, meestal wel in een broek, al dan niet met make up naar buiten.
Naar de supermarkt, etc.
Verder weg op de fiets, 2 weken geleden voor het eerst met openbaar vervoer. (En natuurlijk een volle bus en tram... )
2: En dan soms nog onverichterzake naar huis.
3: Als ik naar binnen ging, maakte druk dan ook niet meer uit.
4: zie 3
5: Ik weet mijn m(a)at(en), passen doe ik eigenlijk nooit.
6: Meteen vanuit huis.
7: zie 6
8: Zie 6, hoewel de eerste paar keer wel een beetje angstig.
1 t/m 3 jarenlang.
(4 echt druk en heel veel winkels in en uit, januari 2008 met vriendin de stad in en merken dat het echt geen reet uit maakt, toen was de beer los )
6, 7 en 8 vanaf eind 2007 t/m nu.
9: half 2008 t/m nu, elke dag in dameskleding, meestal wel in een broek, al dan niet met make up naar buiten.
Naar de supermarkt, etc.
Verder weg op de fiets, 2 weken geleden voor het eerst met openbaar vervoer. (En natuurlijk een volle bus en tram... )
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
1. Ooit wel gedaan heel lang geleden
2. Windowshopping doe ik nog steeds wel eens, als ik gehaast ben en ik zeker wil weten of naar binnen gaan de moeite loont
3. Altijd liever meer bezoekers gehad, dan wordt je niet zo in de gaten gehouden en kan je gewoon je ding doen
4. zie 3
5. Passen doe ik tegenwoordig altijd, ik wil niet alleen weten of het past, maar ook zien hoe het me staat
6. Heel regelmatig
7. vroeger wel gedaan, nu niet meer in verband met afspraken daarover
8. zie 7
Irene
2. Windowshopping doe ik nog steeds wel eens, als ik gehaast ben en ik zeker wil weten of naar binnen gaan de moeite loont
3. Altijd liever meer bezoekers gehad, dan wordt je niet zo in de gaten gehouden en kan je gewoon je ding doen
4. zie 3
5. Passen doe ik tegenwoordig altijd, ik wil niet alleen weten of het past, maar ook zien hoe het me staat
6. Heel regelmatig
7. vroeger wel gedaan, nu niet meer in verband met afspraken daarover
8. zie 7
Irene
Kleine stapjes
Als ik het echt leuk vind, staat het me ook... =)Irene schreef: 5. Passen doe ik tegenwoordig altijd, ik wil niet alleen weten of het past, maar ook zien hoe het me staat
Irene
En er is niet zoveel dat ik echt leuk vind.
Trouwens, ik struin vaak de markt af met een vriendin, kost geen drol dus dan kan je wel eens iets op de gok kopen.
Schoenen passen hoeft niet, 41 is 41 en tot nu toe passen alle 20+ paar schoenen prima.
Jassen moet je wel passen vind ik ook, zoals gezegd in het make-up/etc forum.
Dit is toch geloof ik wel mijn favoriete onderwerp..., winkelen!
Jo Brand
Jo Brand
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Saartje schreef:
Saartje schreef ook:
Ik heb ooit ook een paar ongepast gekocht, en die zitten zo strak dat mijn voeten afklemmen, dus die heb ik zelden aan gehad.
Irene
Herkenbaar, maar misschien vind ik het stiekem ook wel leukAls ik het echt leuk vind, staat het me ook... =)
Saartje schreef ook:
Daar heb ik toch andere ervaringen mee, ik zag laatst nog een paar hartstikke leuke schoenen, maar ze waren me echt te groot, en in 39 hadden ze ze niet, die zouden dan misschien ook te klein geweest zijn.Schoenen passen hoeft niet, 41 is 41 en tot nu toe passen alle 20+ paar schoenen prima.
Ik heb ooit ook een paar ongepast gekocht, en die zitten zo strak dat mijn voeten afklemmen, dus die heb ik zelden aan gehad.
Irene
Kleine stapjes
Aapie, mouwtje...Irene schreef: Herkenbaar, maar misschien vind ik het stiekem ook wel leuk
Sja, daar heb ik, gelukkig, nog geen last van gehad.Irene schreef: Ik heb ooit ook een paar ongepast gekocht, en die zitten zo strak dat mijn voeten afklemmen, dus die heb ik zelden aan gehad.
Irene
Wel een paar keer door domme acties blaren gehad.
Blote voeten in enkellaarsjes, en dan snel bij de hema toch even sokjes kopen en die uitgebreid op een terrasje aan doen.
Het puntje van de naad van een maillot op een teen terechtgekomen tijdens het lopen op laarzen, wat een behoorlijke blaar tot gevolg had.
Jo Brand
Jo Brand
Re: Drempels van man naar vrouw
Dat heb ik onlangs pas voor het eerst gedaan. Simpelweg omdat het vestje hrtstikke leuk is maar nergens anders te vinden was
Nooit echt last van gehad. Deed altijd alsof t voor n ander was.
zie 3
zie 3
Logisch gevolg van stap3, 4 en 5. Nooit echt veel last van gehad, was voor mij iets "natuurlijks"
Sinds ik als vrouw over straat ga, doe ik dat vanuit huis
Zie 7, aanvulling: vanavond kwm ik een collega tegen terwijl ik en femme bij de media mrkt was...[/i]
Dat heb ik onlangs pas voor het eerst gedaan. Simpelweg omdat het vestje hrtstikke leuk is maar nergens anders te vinden was
Nooit echt last van gehad. Deed altijd alsof t voor n ander was.
zie 3
zie 3
Logisch gevolg van stap3, 4 en 5. Nooit echt veel last van gehad, was voor mij iets "natuurlijks"
Sinds ik als vrouw over straat ga, doe ik dat vanuit huis
Zie 7, aanvulling: vanavond kwm ik een collega tegen terwijl ik en femme bij de media mrkt was...[/i]
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
- anjatheefee
- ForumFan
-
- Forumdiva
Voor mij was de moeilijkste stap het als vrouw naar buiten gaan. Die andere stappen niet zoveel problemen mee gehad, waarschijnlijk ook omdat mijn ex me wel goed kon steunen nog in dat deel van het proces.
Het andere wat ik ook moeilijk vond (maar dat is een sta verder nog) is het aanmelden bij het VU. Paar keer gebeld voor ik iets durfde te zeggen.
Het andere wat ik ook moeilijk vond (maar dat is een sta verder nog) is het aanmelden bij het VU. Paar keer gebeld voor ik iets durfde te zeggen.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik heb nooit iets per postorder gekocht, ben direkt in de winkel begonnen. Eerst in een groot warenhuis (vanuit de verkeerde aanname dat daar mannen en vrouwenkleren wel door elkaar zouden hangen). Was reete eng...
Zie ook knopje WWW hieronder voor een beschrijving van de rest van mijn proces. 't Is niet gemakkelijk, maar als je de tijd neemt zodat je niet met VEEL te veel stress een stap zet (beetje stress mag) dan kom je er wel...
Groetjes,
Frederique
Zie ook knopje WWW hieronder voor een beschrijving van de rest van mijn proces. 't Is niet gemakkelijk, maar als je de tijd neemt zodat je niet met VEEL te veel stress een stap zet (beetje stress mag) dan kom je er wel...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Eredivisie
1 voor het eerst meisjeskleren aantrekken (toen ik 8 jaar oud was)
2 bestellen bij postorder (toen ik 34,5 jaar oud was)
3 het VU bellen om naar een gendertherapeut te vragen (half jaar later)
4 als vrouw 's nachts blokje om gelopen (paar maanden later)
Stap 3 was moeilijker dan stap 4. Had de hele dag moed zitten verzamelen totdat ik eindelijk durfde te bellen en Jos aan de lijn kreeg. Ik kon nog amper iets zeggen, zo zenuwachtig was ik.
Ben benieuwd wat stap 5 gaat worden
2 bestellen bij postorder (toen ik 34,5 jaar oud was)
3 het VU bellen om naar een gendertherapeut te vragen (half jaar later)
4 als vrouw 's nachts blokje om gelopen (paar maanden later)
Stap 3 was moeilijker dan stap 4. Had de hele dag moed zitten verzamelen totdat ik eindelijk durfde te bellen en Jos aan de lijn kreeg. Ik kon nog amper iets zeggen, zo zenuwachtig was ik.
Ben benieuwd wat stap 5 gaat worden
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.