Hoezo, kortzichtigheid of egoisme?Irene schreef:Is dit gebaseerd op kortzichtigheid of op egoïsme?Eigenlijk interesseert het me ook niet of het wel-of-niet erfelijk is. Ik heb liever dat men hun energie steekt in kwalitatief betere operaties (zoals een goed werkende penis voor vm's - en ik denk dat veel mv's het krijgen van een echte baarmoeder bijzonder zouden waarderen) dan in dit soort onderzoekjes. 't Gaat uiteindelijk toch om JOUW gevoel dat afwijkt van JOUW lichaam (en wat je familie voelt is hun probleem - of niet)...
Er bestaan ook nog T's met kinderen!
Ik ken mensen die een erfelijke ziekte hebben en die toch aan kinderen beginnen. Onder het motto: "ondanks mijn ziekte vind ik het leven dermate mooi dat ik dat ook aan mijn kinderen gun". Ik ben van mening dat je de wereld mooier moet achterlaten dan je hem gevonden hebt. Vandaar ook mijn "strijd" om meer acceptatie te krijgen voor ALLE genderdysfore mensen. Stel dat je dan genderdysfore kinderen krijgt, dan komen ze in een prachtige, begripvolle wereld terecht waar alle hulp die ze eventueel nodig hebben voor ze klaar staat!
Maar nogmaals: dit doe ik onafhankelijk van de vraag of GID wel-of-niet erfelijk is. Want ook als GID niet erfelijk is is er aan de wereld best veel te verbeteren.
Oh ja, mocht je bedoelen dat het A-sociaal is naar je kinderen toe om aan een GID-proces te beginnen, lees dan eens de verhalen van mensen die GID hebben met kinderen. Die zijn regelmatig van mening dat hun kinderen beter af zijn met een vader-die-trans-is dan met een vader-die-haar-vrouwzijn-onderdrukt. Die laatste vader is namelijk in z'n algemeenheid depressief, heeft geen aandacht meer voor de omgeving, etc. Het is zeker niet per definitie "in het belang van de kinderen" om niet aan een transitie te beginnen, sterker nog, het zou me niet verbazen als het omgekeerde (als regel) wel het geval is. En nu we het toch over onderzoek hebben: naar dit soort zaken onderzoek doen en kijken hoe we de beeldvorming over het normaal vinden van een transitie kunnen verbeteren - daar heb ik veel liever geld voor over dan voor erfelijkheidsonderzoek.
Groetjes,
Frederique