"Bedankt man", "Alstublieft mevrouw"
Moderator: Moderators
"Bedankt man", "Alstublieft mevrouw"
Ik ga net naar de super om boodschappen te doen.
Bij de kassa merk ik dat er een jongeman achter me staat met 1 blikje.
Ik zeg dat hij wel voor mag en krijg een "bedankt man".
Fair enough, ik ben gisteren voor ipl geweest, zie er uit als een zebra en buiten een beetje poeder, om de ergste baard/snor weg te werken, geen makeup.
Qua kleding dan toch, dames spijkerbroek, damesgympen, damesjas, hard roze nagellak, haar in een staart met plukjes en een joekel van een zonnebril als "diadeem", 4 oorbellen...
Tien minuten later loop ik het kruidvat uit en gaat het alarm.
Ik loop terug, de man achter de kassa neemt mijn tasje terug en "ontveiligd" mijn artikelen.
We wisselen een aantal woorden (nu lette ik wel op mijn stem), over dat je nooit weet waar zo'n stripje inzit, etc en bij het overhandigen van mijn tasje artikelen krijg ik een "alstublieft mevrouw"
Soms snap ik er zelf niks meer van...
Ik vraag me wel meteen af waar het nou aan ligt...
Bij de kassa merk ik dat er een jongeman achter me staat met 1 blikje.
Ik zeg dat hij wel voor mag en krijg een "bedankt man".
Fair enough, ik ben gisteren voor ipl geweest, zie er uit als een zebra en buiten een beetje poeder, om de ergste baard/snor weg te werken, geen makeup.
Qua kleding dan toch, dames spijkerbroek, damesgympen, damesjas, hard roze nagellak, haar in een staart met plukjes en een joekel van een zonnebril als "diadeem", 4 oorbellen...
Tien minuten later loop ik het kruidvat uit en gaat het alarm.
Ik loop terug, de man achter de kassa neemt mijn tasje terug en "ontveiligd" mijn artikelen.
We wisselen een aantal woorden (nu lette ik wel op mijn stem), over dat je nooit weet waar zo'n stripje inzit, etc en bij het overhandigen van mijn tasje artikelen krijg ik een "alstublieft mevrouw"
Soms snap ik er zelf niks meer van...
Ik vraag me wel meteen af waar het nou aan ligt...
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
ach meid, ik denk dat het gewoon bij de persoon die tegenover je staat ligt en ook omdat de meeste mensen zo hard met zichzelf bezig zijn dat ze er verder geen aandacht aan schenken.
Het is natuurlijk niet leuk dat, wanneer je je best doet om er vrouwelijk uit te zien, je zulke reacties krijgt als 'geen probleem jongeman' oid.
Da's echt wel heel teleurstellend maar toch beter zo dan dat ze je vierkant uitlachen in het bijzijn van andere personen, toch?
Liefs,
Kirsten
Het is natuurlijk niet leuk dat, wanneer je je best doet om er vrouwelijk uit te zien, je zulke reacties krijgt als 'geen probleem jongeman' oid.
Da's echt wel heel teleurstellend maar toch beter zo dan dat ze je vierkant uitlachen in het bijzijn van andere personen, toch?
Liefs,
Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Tjsa, ik dacht ook altijd tot het zo zat. Tot ik van iemand hoorde dat die mij als vrouw zag - totdat ze van een ander hoorde hoe het werkelijk in elkaar zat. Soms ben je passabeler dan je denkt...
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Over het algemeen wordt ik ook met mevrouw aangesproken maar als ik niet op mijn stem let gaat het wel eens fout, zoals in de super dus...Frederique_ schreef: Soms ben je passabeler dan je denkt...
Eigenlijk had ik zelf al het antwoord gegeven.
Stem is blijkbaar belangrijker dan uiterlijk.
Men run on testosterone, women on toblerone.
Jo Brand
Jo Brand
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Nee hoor... 't Is de combinatie: 't is net wat iemand het eerste opvalt...
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- KirstenHershe
- ForumFan
- Contacteer:
Klopt niet helemaal, ik ken heel wat bio-vrouwen die een ruwe mannenstem hebben.Saartje schreef:Stem is blijkbaar belangrijker dan uiterlijk.
Ik spreek hen daarom ook niet met mijnheer aan hoor.
Liefs,
Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
SeventiesPhotography
SeventiesPhotography
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Joy toch.....tse-tse-tse.....hoe zal je een transman niet noemen...???Joyy schreef:en zo kwam ik een hele stoere v/m tegen
alles enorm macho en mannelijk, behalve haar stem, die verraadde alles
groetjes
Mara, bij wie zich nu op eens veel minder mensen vergissen....mun stem past bij het uiterlijk en de passabiliteit....ergens ben ik er rete trots op
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- anjatheefee
- ForumFan
waarmee ik wilde aangeven dat hij voor mij een haar bleef vanwege haar stemMara schreef:Joy toch.....tse-tse-tse.....hoe zal je een transman niet noemen...???Joyy schreef:en zo kwam ik een hele stoere v/m tegen
alles enorm macho en mannelijk, behalve haar stem, die verraadde alles
groetjes
Mara, bij wie zich nu op eens veel minder mensen vergissen....mun stem past bij het uiterlijk en de passabiliteit....ergens ben ik er rete trots op
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik heb ooit jou stem gehoort Joy.....maarja...ik ben het eigenlijk alweer vergeten meidJoyy schreef:waarmee ik wilde aangeven dat hij voor mij een haar bleef vanwege haar stem
liefs
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--