Als er een steekje los zit, betekent dat nog niet dat je gek bent. Aan sommige ziektes ga je dood, met andere moet je maar zien te leven. Hoe je dat doet? Dat zie je in Je Zal Het Maar Hebben! Op dinsdag 26 mei vertelt Mick hoe het is om in het verkeerde lichaam te zitten.
Op 17 maart 2009 begon weer een nieuw seizoen van het BNN-programma Je Zal Het Maar Hebben. In de 6e aflevering gaat Valerio Zeno op pad met Anouschka (23) en Mick (15).
Marcella kreeg vier jaar geleden haar eerste clusterhoofdpijnaanval. Ze heeft hevige hoofdpijnaanvallen, die voelen alsof haar oog van achter met messteken wordt bewerkt.
Mick is een zogenaamde genderdysfoor: hij is een jongen, geboren in het lichaam van een meisje. Mick werd als Sara geboren, maar al snel bleek dat zijn voorkeur niet uitging naar barbies, jurkjes en vriendinnetjes.
Over Je Zal Het Maar Hebben
Als je een dwarslaesie hebt, wil dat nog niet zeggen dat je nergens meer naartoe kunt. Sommige mensen worden slachtoffer van hun eigen afweersysteem, terwijl anderen twintig pillen per dag moeten slikken om virussen en bacteriën buiten de deur te houden. Aan sommige ziektes ga je dood, met andere moet je maar zien te leven. Hoe je dat doet? Dat zie je in Je Zal Het Maar Hebben.
Bron: Transvisie.nl
26 mei 21:00 NL3: Je zal het maar hebben over GID
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
26 mei 21:00 NL3: Je zal het maar hebben over GID
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Tjsa, ik zit zelf dan weer tegen dat "verkeerde lichaam" aan te hikken: in hoeverre is een lichaam waar enkele lichaamsdelen te veel en enkele anderen te weinig in/aan zitten verkeerd?
Maar goed, in aanmerking genomen dat de mensen die zo'n aankondiging maken leken zijn ben ik wel benieuwd naar het resultaat!
Groetjes,
Frederique
Maar goed, in aanmerking genomen dat de mensen die zo'n aankondiging maken leken zijn ben ik wel benieuwd naar het resultaat!
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Eredivisie
Nou, zo zie ik het persoonlijk anders wel, ik was zelf liever zonder gender dysforie geborenBeschouwen ze genderdysforie dan als een ziekte ? Of als een probleem ? Of als een slecht ding waar je maar mee moet leren leven ?
Ik begrijp dat sommige mensen het 'gewoon' als een variatie van de natuur zien, maar als je als hetero vrouw met een mannelijke geslachtsorgaan geboren wordt en je 'programmering' dus niet overeenkomt met de 'apparatuur' zie ik dat persoonlijk toch als een foutje van de natuur. Maar voor anderen zal dat ongetwijfeld weer anders liggen.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
-
- Forumdiva