"Bedankt man", "Alstublieft mevrouw"
Moderator: Moderators
-
- Forumdiva
Ik moest afgelopen week bellen naar het riagg ivm mijn jongste zoon. Worden de gegevens van de ouders gevraagd. De moeder, de vader. Ik had toen al gezegd dat ik de biologische vader was, maar schijnbaar had die persoon dat niet gehoord. Want toen was het U bent de moeder en die.... is de vader. Ikke zeggen, nee, dat is de biologische moeder en ik ben de biologische vader. Ik heb het 2x moeten zeggen voordat het volgens mij begreep. Zelfs toen ik zei dat ik van geslacht veranderd was klonk er iets van ongeloof in zijn stem. Ook ooit zoiets gehad bij de IB-groep in Groningen. Die zijn nu slimmer, is gewoon de ouders, niet meer vader/moeder gedoe. Is ook wel ouderwets.
gelukkig maar, want naargelang de verkoudheid en de polleallergie klinkt die nou niet bepaald vrouwelijk overt algemeenMara schreef:Ik heb ooit jou stem gehoort Joy.....maarja...ik ben het eigenlijk alweer vergeten meidJoyy schreef:waarmee ik wilde aangeven dat hij voor mij een haar bleef vanwege haar stem
liefs
Mara
working on it
zou het overigens makkelijker zijn als f/m een mannenstem te kweken ipv een vrouwenstem als m/f?
-
- Eredivisie
Ik neem aan van wel, transmannen krijgen toch de baard in de keel als ze aan de testosteron gaan?zou het overigens makkelijker zijn als f/m een mannenstem te kweken ipv een vrouwenstem als m/f?
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Grappig he....ik ging met jou aan de bel vlak na mun eerste of tweede stemoperatie....ik had toen 5 dagen stilzwijgen opgelegt gekregen, maarja, dat kan ik sowieso geen 5 minuten volhouden....dat lukde dus bij geen enkele van de in totaal 5 operaties aan mun stem.....maargoed....ik klink nu als een heze vrouw....want mun stem verpest me niet het hele beeld wat mensen nu van me krijgen.....ze vragen alleen of ik in het weekend zwaar aan het feesten was of zo.....of ze vragen of ik verkoue ben....Joyy schreef:gelukkig maar, want naargelang de verkoudheid en de polleallergie klinkt die nou niet bepaald vrouwelijk overt algemeen
working on it
zou het overigens makkelijker zijn als f/m een mannenstem te kweken ipv een vrouwenstem als m/f?
.....ja het is makkelijker bij transmannen he....door de testo krijgen ze vanzelf un stembreuk.....tenminste is het zo bij de meeste gevallen en ja bij die die ik ken, was het zo....
De stem is heel erg belangrijk voor het hele beeld wat iemand van je krijgt...
groetjes
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
-
- Eredivisie
Het zou toch mooi zijn als je de baard in de keel net zo makkelijk weg kon laten laseren als de baard op de kinGoh wel lastig de baard in de keel. zo moeilijk om die weg te scheren. Krijgen ze geen baard op de kin???
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
-
- Forumdiva
De stembanden worden weliswaar zwaarder door de hormonen, maar dan nog kunnen er genoeg problemen optreden waardoor de stem niet manlijk wordt. Ook f2m hebben vaak begeleiding nodig om de stem goed te gebruiken.Joyy schreef:zou het overigens makkelijker zijn als f/m een mannenstem te kweken ipv een vrouwenstem als m/f?
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Dan spreek je van genderdysphonie en de behandeling ervan word altijd vergoed....Joyy schreef:betreffende f/m klonk als een normale vrouw
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- MissViv
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Een paar dagen geleden liep ik terug naar huis van de winkel. Roept een vrouw vanaf de overkant van de straat naar me: "Mevrouw, is dit de Voltastraat?" Dus ik wijs haar naar de Voltastraat, valt ze me meteen in de rede: "Ow sorry, je bent een jongen."
Had me het liefst meteen weer omgedraaid. Eenmaal thuis uiteraard wat stemoefeningen gedaan.
Had me het liefst meteen weer omgedraaid. Eenmaal thuis uiteraard wat stemoefeningen gedaan.