Lintjesregen 2009

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Lintjesregen 2009

Bericht door Frederique_ »

Afbeelding
Een lintje is er ook voor Edwin van Kollenberg. Hij is niet alleen eigenaar van café Rouge aan de Amsterdamse Amstel, maar is ook bekend als initiator van allerlei acties voor goede doelen. Edwin - vaak in travestie - zet zich ook in voor feesten als Amsterdam Pride en de Hartjesdagen.

[...]

Een onderscheiding is er ook voor Jos Megens. Hij kreeg zijn lintje als leider van het genderteam van de Vrije Universiteit in Amsterdam en zijn niet aflatende inzet voor transseksuelen in Nederland.

[bron: Gay Krant]
Kijk ook eens op de genderkalender !
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Jos Megens! :lol:

Die moet zich doodschamen voor de kattige manier waarop hij transseksuelen behandelt! En zich met zaken bemoeien waar hij NIETS mee te maken heeft.

Wat een nare, kortzichtige relnicht zeg! Ik hoop dat die héél snel met pensioen gaat en vervangen wordt door iemand die echt begaan lijkt te zijn met het lot van de transseksueel.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Zou Bea naar de Virgin zijn gegaan om te vragen of hoe tevreden transseksuelen zijn met Jos Megans? :lol:
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Snoopy schreef:Zou Bea naar de Virgin zijn gegaan om te vragen of hoe tevreden transseksuelen zijn met Jos Megans? :lol:
nu nee ik ben niet bij de Virgin geweest en Jos Megans ken ik helemaal niet. En te horen naar de reacties die hier af en toe op de site staan zou ik hem ook niet voordragen.
Maar ja ik ben ook naar Beatrix vernoemd.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
janette
dagelijks aanwezig

Bericht door janette »

Snoopy schreef:Zou Bea naar de Virgin zijn gegaan om te vragen of hoe tevreden transseksuelen zijn met Jos Megans? :lol:
Zo te zien komen Jos en Bea elkaar tegen bij de zelfde kapper
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Och ja, afkatten van Jos is makkelijk, beschouw hem als bron van alle kwaad van het genderteam. Hij heeft mij nog nooit afgekat, in ruim 12 jaar niet. Soms klikken dingen van 2 kanten niet. Ik denk dat er ook meer dan genoeg mensen wel tevreden zijn. Ik heb altijd geleerd je hoort maar 10% van de klachten die er zijn, maar ook dat je nooit hoort als er dingen wel goed zijn, dat wordt vanzelfsprekend gevonden.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ik heb erg dubbele gevoelens bij Jos z'n lintje. Aan de ene kant zie ik een hardwerkende en betrokken man (ook in het weekeind) - en vanuit die kant is het lintje domweg terecht; aan de andere kant heb ik zijn "andere kant" ook regelmatig mogen meemaken en dan kan ik hem ook wel schieten. En vanuit die kant heb ik ook wel wat bedenkingen tegen dat lintje.

Groetjes,

Frederique
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

De voordracht komt zoals ik het begrijp uit onze eigen kring (mensen die direkt/indirekt met hem temaken hebben gehad) en dat zegd genoeg over hoe men over hem denkt.
Over betrokkenheid gesproken 3 weken geleden kreeg ik op een zaterdag 2 mailtjes van hem die hij makkelijk op maandag had kunnen versturen.
Hij gaat er ook op uit, hij was een 10 dagen geleden bij de werkgroep transseksualiteit van Humanitas Rotterdam voor een vragen avondje, kon helaas zelf niet.

Hij is co-ordinator en ik denk dat hij vaak moet roeien met de riemen die hem beschikbaar worden gesteld en die zullen ook niet altijd toereikend zijn.

Eeen beetje verzuurd misschien na 30 jaar genderteam, wie niet lijkt mij.

Dus terecht dat lintje.

Adriana
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hij is van mening dat er geen mensen bestaan die qua gendergevoel tussen man en vrouw leven. Het schijnt dat hij een van de krachten is die de behandeling van mensen met een gevoel ergens-tussen-man-en-vrouw tegenhoudt. Wat hij verder ook voor wel-goede dingen doet: die kant van hem verdient -geen- lintje.

En met zo'n mening zit zo'n coördinator ook op een heel vervelende plek. Vanuit de patiënt die als man-met-borsten wenst te gaan leven geredeneerd, dan.

Groetjes,

Frederique
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Zie onze eigen voor pagina, wellicht is hij erg goed voor de genderkinderen, ik ken hem niet persoonlijk, maar er zijn blijkbaar voldoende mensen die hem de moeite van een lintje waard vinden. Ik ken de criteria niet precies, maar er moeten geloof ik behoorlijk wat mensen de voordracht ondersteunen.

Irene
Kleine stapjes
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Frederique_ schreef:Ik heb erg dubbele gevoelens bij Jos z'n lintje. Aan de ene kant zie ik een hardwerkende en betrokken man (ook in het weekeind) - en vanuit die kant is het lintje domweg terecht; aan de andere kant heb ik zijn "andere kant" ook regelmatig mogen meemaken en dan kan ik hem ook wel schieten. En vanuit die kant heb ik ook wel wat bedenkingen tegen dat lintje.

Groetjes,

Frederique
Blijkbaar weet de lintje toewijzer daar niets van, of werd dat niet van belang gevonden in de beoordeling.... :-? :-? :-?

Zo'n man als Jos is volgens mij ook precies wat ieder organisatie die met het gender gebeuren te maken heeft wil. Lijkt mij juist de persoon om alle goede en slechte dingen te moeten verwerken, alle aandacht naar hem gericht. Daar in kan volgens mij niemand het helemaal goed doen. En al de tijd alle aandacht afleiden van diegene die eigenlijk verantwoording dienen te dragen maar in de schaduw staan....... Meestal weet je nooit het hele verhaal.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Plaats reactie