Samenvatting Gender Dysforic Children

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Samenvatting Gender Dysforic Children

Bericht door Frederique_ »

Gender dysphoric children. Causes, Social functioning and Consequences is het proefschrift van Madeleine Wallien. In haar promotie-onderzoek heeft ze een aantal mythes en aannames rondom oorzaken en gevolgen van genderdysforie bij kinderen onderzocht. Het onderzoek is verfrissend, omdat het kritische kanttekeningen plaatst bij deze aannames en er gezocht is naar aanwijzingen voor de juistheid van deze aannames.

Madelein Wallien promoveerde in juni 2008. Ze heeft o.a. onderzoek gedaan naar de overeenkomensten en verschillen tussen genderdysfore kinderen in Toronto en Nederland. Dit maakt een vergelijking tussen beide landen mogelijk.

Els Schijf van Transvisie, centrum voor genderdiversiteit, heeft voor ouders van genderkinderen en andere geïnteresseerden een samenvatting van het proefschrift gemaakt. Deze samenvatting geeft per hoofdstuk een korte beschrijving. Een snelle manier om een redelijke indruk te krijgen van het proefschrift!

Klik hier om de samenvatting te downloaden (85 kb).

[Bron: Transman.nl ]
Kijk ook eens op de genderkalender !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ik vond de samenvatting heel lezenswaardig. Het maakt voor mijn gevoel vooral duidelijk hoeveel we niet weten (en wel aannemen) rond genderdysforie.

Groetjes,

Frederique
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Inderdaad is er weinig over bekend, helaas bedenken pseudowetenschappers schadelijke theorieën en proberen daarmee de integriteit van die kinderen en ouders in twijfel te trekken. Hopelijk helpen dit soort onderzoeken een beetje om deze psychologen en psychiaters op een gezonde afstand te houden.

groetjes
Snoopy
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Moet je een keer naar het 2-jaarlijks congres gaan, en dan aanhoren wat sommige mensen weten te vertellen, en conclusies willen trekken nav bv 5 personen onderzocht te hebben.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Zou ik graag doen. Voor een toelichting zie ook het artikel dat ik laatst voor transformatie heb geschreven of het voorlopige programma van Oslo (in het Engels).

Groetjes,

Frederique
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Het programma is iets drukker dan het congres in 200 in Londen waar ik naar toe ben geweest. Het is altijd overvol, en je moet altijd keuzes maken. Ook in 2000 waren Nederland en België goed vertegenwoordigt, toen had zelfs wat nu Transvisie is een presentatie. Ik kan mensen die kans zien om er naar toe te gaan het zeker aanbevelen, het is altijd leerzaam. Het is elke 2 jaar om en om in USA en Europa.
Plaats reactie