Belangen groep transseksuelen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Belangen groep transseksuelen

Bericht door Petra v »

Zag bij het zoeken op google onlangs een interessante artikel van 1997,
http://www.continuum.nl/index.php?id=11
Het transseksuele gevaar
Nederland tolerant?
Patricia Savenije

Hoe ver zijn wij nu anno 2009?
Is TNN er voor ons, of hebben wij toch nog een eigen belangen organisatie nodig? Ik ben zelf niet op de hoogte van een transseksueel belangen organisatie. Zie ik iets over het hoofd?

Voor niet alleen maatschappelijk "acceptatie", maar ook interne problemen, zoals kwaliteit geboden zorg, etc. Waar is de Bram Moszkowicz voor de transseksueel? :wink:

Willen wij een belangen groep / organisatie, of zijn wij na jaren :roll: :-? eindelijk om te zijn, 8) alles beu en geloven het wel, en in de menigte opgaan.

Dat er ook nog veel mensen in de aanloop als het ware naar transseksueel erkenning zijn, dwz, mensen die op het moment niet zien of nog niet beseffen dat ze het zijn, het nu nog onderdrukken, om daar later pas achter te komen. Maar op het moment zich als... travestiet, transgender whatever noemen, ook net zo goed hun belang verdedigd moeten zien, zie ik als een groep die ook mee zou moeten in de belangen behartiging. Juist vanwege de aanloop situatie. Daar zullen de meningen wel over verschillen, maar daar kun je over praten. In principe heb ik het over belangen behartigen van transseksuelen.

Misschien dan tezamen met een overkoepelende orgaan dat alle geassocieerde groepen behartigd.

Gesprekspunt of oude koe uit de sloot?

Petra v.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Oude koe. '97. Deze site heet travestie.org. Je bent aan het verkeerde adres ook nog. :P
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Chan
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Chan »

hoi - TNN is juist recent als overkoepelende organisatie opgericht.
Dat er te weinig aan echte belangenbehartiging wordt gedaan komt denk ik doordat de groep te klein is, de travestieten vormen een veel grotere groep maar die verschuilen zich overwegend liever in anonimiteit,
bij transgenders is dat toch ook wel vaak het geval denk ik, en het aantal ts-en dat bij de VU door de jaren heen een SRS heeft gehad is ca. 2000 en daarvan leeft een deel stealth, zien er zo goed uit dat ze liever ook niet meer met hun verleden geconfronteerd willen worden en dat laatste geldt veelal ook voor hen die wat minder "gelukt" zijn. Er zijn niet zo heel erg veel post-ops die nog actief zijn in de ts-wereld.
In de gaywereld ligt dat heel anders, dat is een hele grote groep en dan krijg je gemakkelijker een actieve flinke groep bij elkaar die voor het gemeenschappelijke belang opkomt.
Ondertussen zijn er toch al een aantal organisaties die opkomen voor de belangen van ts-en waardoor er kennelijk toch een overkoepelende organisatie nodig was. TNN vroeg geloof ik trouwens ook om vrijwilligers, maar zitten in Amsterdam, das lastig voor mij. Wilde me aanmelden als vrijwilligster bij WG-Transseksualiteit van Humanitas in Rotterdam (waar ik woon) maar dat werd niet bepaald op prijs gesteld omdat ik mogelijkerwijs de medewerkster het brood uit de mond zou stoten ;) (echt waar.... - ca febr.2008)
ben oersaai, dus nix te vertellen
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Morbide schreef:Oude koe. '97. Deze site heet travestie.org. Je bent aan het verkeerde adres ook nog. :P
:D :wink: :wink: He' da's toevallig, Morbide, jij ook hier?? :roll: :wink: :wink: :wink:

Ja, Travestie.org, zo heet de site, en heeft ook een aparte gedeelte voor transseksuelen... 8) Gezellig toch.

Tja, ik vond het artikel wel interessant....

Petra v.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lees dan ook de nieuwe artikelen op hC. Dan zie je dat de wereld al heel wat verder is. :)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie