Heeft Geert Wilders een mening over transsexualiteit?
Moderator: Moderators
-
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Heeft Geert Wilders een mening over transsexualiteit?
Op de voorlichtingsavond van het VUMC, op woensdag 20 mei, haalde 1 van de sprekers Geert Wilders aan. Het was zeer kort, maar was het nou zo, dat Geert Wilders tegen geslachtsaanpassende operaties is?
Ik weet daar namelijk niets van.
Kan iemend mij uitleggen of Ome Geert inderdaad openbare (negatieve) uitlatingen heeft gedaan over dit onderwerp?
Ik weet daar namelijk niets van.
Kan iemend mij uitleggen of Ome Geert inderdaad openbare (negatieve) uitlatingen heeft gedaan over dit onderwerp?
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ja, het verbaasde mij ook.
Volgens mij heeft Wilders een one-issue partij waar transseksualiteit niet in voorkomt (althans: op de website niet gevonden). Je zou het, als je echt bang voor de man bent, kunnen scharen onder "Een land dat trots is op zijn eigen identiteit, die identiteit ook durft te benoemen en voor het behoud daarvan durft op te komen": wat bedoelt Wilders met eigen identiteit als het om T*-zaken gaat?
Van Trotsenburg is er bang voor. Ik veel minder, omdat ik weet dat veel homo's Wilders steunen. En homo's en transgenders trekken internationaal veel met elkaar op. Ik denk dat hij zich wel stil houdt, al moet je de kat natuurlijk ook niet op het spek binden.
Groetjes,
Frederique
Volgens mij heeft Wilders een one-issue partij waar transseksualiteit niet in voorkomt (althans: op de website niet gevonden). Je zou het, als je echt bang voor de man bent, kunnen scharen onder "Een land dat trots is op zijn eigen identiteit, die identiteit ook durft te benoemen en voor het behoud daarvan durft op te komen": wat bedoelt Wilders met eigen identiteit als het om T*-zaken gaat?
Van Trotsenburg is er bang voor. Ik veel minder, omdat ik weet dat veel homo's Wilders steunen. En homo's en transgenders trekken internationaal veel met elkaar op. Ik denk dat hij zich wel stil houdt, al moet je de kat natuurlijk ook niet op het spek binden.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Koffie dik kijken.
Ach je moet zo denken, als het geld kost..... is het snel dan alles is "TE" en kunnen de mensen in de politiek onder elkaar een pluimpje halen door dat "onnodige" te schrappen..
Tevens ook hun krachten aanwenden om dat lastige groepje stil te zwijgen.
Dus wat dat betreft, is iedere minister wel een bedreiging....... Dan maar hopen dat niemand het bestaan van vergoedingen voor met name transseksuelen afweet, anders is dat een gemakkelijke prooi.
TENZIJ het iemand is met echte normen en waarden, maar vooral RESPECT voor de mede mens, dan zou het omgekeerde kunnen gebeuren, eindelijk daar ergens aan de top onze belangen nu eens WEL behartigd zien. Maar goed, anders gezien, is er misschien toch iemand die ons een hart onder de riem steekt en ons een helpende hand toereikt.
Wat een dilemma, wie "durft" het Wilders te vragen hoe hij tegen over transseksuelen / trans genders staat? Met de risico, mocht die er zijn???? dat wij de spek voor de kat worden. Zoals al gezegd, van een slapende hond weet je niet of die lief is, en ook niet of die bijt, dus mooi laten slapen.... wordt je niet gebeten, maar heb je ook geen "man's best friend".
het horen van een uitspraak zoals in het begin van de topic genoemd was, doet je al denken, is daar wat van waar? En daar word je niet meteen vrolijk van. Hopelijk berust het op een misverstand.
Petra.
Ach je moet zo denken, als het geld kost..... is het snel dan alles is "TE" en kunnen de mensen in de politiek onder elkaar een pluimpje halen door dat "onnodige" te schrappen..
Tevens ook hun krachten aanwenden om dat lastige groepje stil te zwijgen.
Dus wat dat betreft, is iedere minister wel een bedreiging....... Dan maar hopen dat niemand het bestaan van vergoedingen voor met name transseksuelen afweet, anders is dat een gemakkelijke prooi.
TENZIJ het iemand is met echte normen en waarden, maar vooral RESPECT voor de mede mens, dan zou het omgekeerde kunnen gebeuren, eindelijk daar ergens aan de top onze belangen nu eens WEL behartigd zien. Maar goed, anders gezien, is er misschien toch iemand die ons een hart onder de riem steekt en ons een helpende hand toereikt.
Wat een dilemma, wie "durft" het Wilders te vragen hoe hij tegen over transseksuelen / trans genders staat? Met de risico, mocht die er zijn???? dat wij de spek voor de kat worden. Zoals al gezegd, van een slapende hond weet je niet of die lief is, en ook niet of die bijt, dus mooi laten slapen.... wordt je niet gebeten, maar heb je ook geen "man's best friend".
het horen van een uitspraak zoals in het begin van de topic genoemd was, doet je al denken, is daar wat van waar? En daar word je niet meteen vrolijk van. Hopelijk berust het op een misverstand.
Petra.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik ga het hem niet vragen.
Ik heb wel een ander idee: van iedere vergadering (en daarmee ook: stemming) worden verslagen gemaakt die on-line na te lezen zijn. Als ik tijd heb zal ik eens kijken hoe Wilders/de PVV in de afgelopen twee jaar op homo- en transonderwerpen gestemd heeft, of hij over die onderwerpen ook gesproken heeft en wat hij dan werkelijk daarover zei. (En als een ander meer tijd heeft: voel je vrij om dit zelf te doen: www.tweedekamer.nl , kamerstukken, kamerstukken 1995-heden, link naar Parlando, de rest wijst zich vanzelf).
N.B: Van een andere site een politieke wijsheid:
Groetjes,
Frederique
Ik heb wel een ander idee: van iedere vergadering (en daarmee ook: stemming) worden verslagen gemaakt die on-line na te lezen zijn. Als ik tijd heb zal ik eens kijken hoe Wilders/de PVV in de afgelopen twee jaar op homo- en transonderwerpen gestemd heeft, of hij over die onderwerpen ook gesproken heeft en wat hij dan werkelijk daarover zei. (En als een ander meer tijd heeft: voel je vrij om dit zelf te doen: www.tweedekamer.nl , kamerstukken, kamerstukken 1995-heden, link naar Parlando, de rest wijst zich vanzelf).
N.B: Van een andere site een politieke wijsheid:
Vond hem wel mooi!Het is niet belangrijk of je progressief of conservatief stemt
als je maar creatief en niet destructief bent
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ja dat is waar, als een boom naar links hangt, druk je naar RECHTS, en gaat hij dan naar rechts overhangen, druk je naar LINKS, om maar steeds naar het midden, neutraal, te gaan. Zo zorg je er voor dat de "boom" mooi verticaal groeit, zoals dat hoort.Frederique_ schreef: Knip >
N.B: Van een andere site een politieke wijsheid:Vond hem wel mooi!Het is niet belangrijk of je progressief of conservatief stemt
als je maar creatief en niet destructief bent
Groetjes,
Frederique
Er is een gegeven situatie, en daar wordt op dat moment op gereageerd, wanner / zodra die situatie veranderd, kan het zijn dat dan ook de reactie aangepast moet worden.
Dat geldt ook voor politiek, bepaalde uitspraken, stromingen in het verleden, die kunnen niet anders dan bekeken worden onlosmakelijk met de toenmalige situatie. En je kunt als partij een bepaalde kant op wijzen, met de gedachte zelf toch niets te doen, maar louter om de andere partijen te stimuleren een bepaalde weg in te slaan...
Alsof het niet al moeilijk genoeg was.
Hoe dan ook het blijft oppassen. De BVG is ook destijds zomaar doorgedrukt, ondanks dat het niet voor niets een bestaande deel was van een complete pakket. De minister was al zittend, dus voor stemmen was dat te laat. Als er toen tegen geprotesteerd is, heeft het niets geholpen. Waakzaamheid aangaande zaken die ons groep, breed gezien, ten nadele kunnen zijn is wel geboden. Niet alles wordt op voorhand bekend gemaakt, maar wanneer er al in onze optiek onrustgevende berichten binnenkomen, dienen die wel te worden gecheckt, tenminste door diegene die zich daar mee bezig houden.
Of wij als kwetsbare groep er überhaupt dan iets aan kunnen doen? Dan weer zien.
Petra
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Altijd handig: contacten in de (regionle) politiek die ook nog eens homosexueel zijn. Ik kreeg deze link door in mijn vraag mbt politieke partijen en hun transgenderbeleid: http://www.gayvote.nl/index.php?nieuws_id=53
Uit een peiling van COC Nederland blijkt dat D66 en GroenLinks zich de meest homovriendelijk opstellen zij bij de Europese verkiezingen. Van alle partijen die de vragen van het COC beantwoordden, gaven deze partijen aan op alle voor onze relevante homothema’s zich in te willen gaan zetten. PvdA, SP en VVD volgen op de voet met slechts kleine verschillen in hun voornemens. Het COC vroeg de partijen die aan de verkiezingen deelnemen om hun standpunten inzake o.a. EU anti-discriminatiewetgeving, transgender issues, asielregelgeving en buitenlandbeleid toe te lichten.
Uit een peiling van COC Nederland blijkt dat D66 en GroenLinks zich de meest homovriendelijk opstellen zij bij de Europese verkiezingen. Van alle partijen die de vragen van het COC beantwoordden, gaven deze partijen aan op alle voor onze relevante homothema’s zich in te willen gaan zetten. PvdA, SP en VVD volgen op de voet met slechts kleine verschillen in hun voornemens. Het COC vroeg de partijen die aan de verkiezingen deelnemen om hun standpunten inzake o.a. EU anti-discriminatiewetgeving, transgender issues, asielregelgeving en buitenlandbeleid toe te lichten.