Dochter Cher wordt zoon

Algemeen

Moderator: Moderators

joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Irene schreef:... en ik hou ook niet zo van slachtoffers; ik denk dan doe er iets aan ...
Ah, ja, de "ieder-voor-zich" mentaliteit. Daar houd ik dan weer niet van :)

Ik ben van mening dat niet iedereen in staat is voor zichzelf op te komen en dat degenen die dat wel kunnen hen daarom moeten helpen, b.v. door te vechten voor acceptatie van de groep als geheel zodat individuele groepsleden die niet voor zichzelf op kunnen komen ook minder met problemen in aanraking komen.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Joandelynn schreef:
Ah, ja, de "ieder-voor-zich" mentaliteit. Daar houd ik dan weer niet van

Ik ben van mening dat niet iedereen in staat is voor zichzelf op te komen en dat degenen die dat wel kunnen hen daarom moeten helpen, b.v. door te vechten voor acceptatie van de groep als geheel zodat individuele groepsleden die niet voor zichzelf op kunnen komen ook minder met problemen in aanraking komen.
Ik hou ook niet van de ieder voor zich mentaliteit, maar dat bedoelde ik ook helemaal niet met slachtoffers. Ik hou alleen niet zo van mensen die hun eigen problemen als het ware verheerlijken door naar anderen te wijzen en zelf rustig in een hoekje gaan zitten klagen, dat heeft niets te maken in mijn optiek met het helpen van zwakkeren. Vaak beroepen degene die echt niet voor zichzelf kunnen opkomen zich zelfs niet eens op hun slachtofferrol.

Irene
Kleine stapjes
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Irene schreef:Ik hou alleen niet zo van mensen die hun eigen problemen als het ware verheerlijken door naar anderen te wijzen en zelf rustig in een hoekje gaan zitten klagen
Het is maar een coping-mechanisme. Uiteindelijk doet men het toch maar en gaat men wel gewoon de straat steeds weer op. Dus echte slachtoffers zijn het ook niet.
Vaak beroepen degene die echt niet voor zichzelf kunnen opkomen zich zelfs niet eens op hun slachtofferrol.
Inderdaad, ik denk dat de echte slachtoffers in het T-wereldje hier niet eens te vinden zijn op deze site, die zitten waarschijnlijk nog diep in de kast.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

slachtoffer: 2 iem die buiten zijn schuld lichamelijke, financiële of geestelijke schade lijdt; iem die het moet ontgelden

rol: 2 (theat) alles (woorden, gebaren enz.) waardoor een toneelspeler een persoon uitbeeldt: een ~ spelenatoneelspelen; b) aandeel hebben in een bep. ontwikkeling
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Geen van beide iets wat je graag zou moeten willen zijn dus :-)

Irene
Kleine stapjes
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Irene schreef:Geen van beide iets wat je graag zou moeten willen zijn dus :-)

Irene
hihi :D
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Plaats reactie