Mag veroordeelde man eerst vrouw worden of gaat straf voor?

Algemeen

Moderator: Moderators

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Petra v schreef:Ook bv mensen die heel bewust zich lazarus zuipen en daarna een ander met veel plezier in elkaar trimmen, wat een lol, onbewust? Een vergissing? Dacht het niet, een mooi excuus. Maar dat is dan ter beoordeling van de rechter....
Als je echt lazerus bent, dan doe je echt helemaal niks meer bewust. Nee, ik heb nooit iemand in n dronken bui in mekaar geslagen, wel bijna in een sloot gereden. Al weet ik niet meer waar die sloot is.

De problemen worden duidelijk veroorzaakt door de gevoelens van dit persoon. De drank is niet de oorzaak ,maar de genderdysfore gevoelens. Waarom niet die straf kwijt schelden en dit persoon helpen? We zijn t er toch ook over eens dat als iemand zelfmoordgedachten, pijnscheuten of wat dan ook heeft omwille de genderdysfore problemen, deze mensen behandeling nodig hebben en niet wat anti depresiva of pijnstillers? Of ben ik nu echt te cynisch aan t worden?
Robijntje
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Irene schreef:Ik geloof nou eenmaal in de eigen verantwoording van het individu.

Irene
Heel, heeeel erg mee eens!!!!!
Robijntje
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

AM_ber_79 schreef:
Petra v schreef:Ook bv mensen die heel bewust zich lazarus zuipen en daarna een ander met veel plezier in elkaar trimmen, wat een lol, onbewust? Een vergissing? Dacht het niet, een mooi excuus. Maar dat is dan ter beoordeling van de rechter....
Als je echt lazerus bent, dan doe je echt helemaal niks meer bewust. Nee, ik heb nooit iemand in n dronken bui in mekaar geslagen, wel bijna in een sloot gereden. Al weet ik niet meer waar die sloot is.

Dit slaat echt helemaal nergens op!

Als je eenmaal dronken bent, doe je inderdaad niets meer bewust.
MAAR!!!
Het dronken worden, heb je zeker wel bewust gedaan!

En vanaf dat moment had je al kunnen weten dat dat nare gevolgen zou kunnen hebben.

Dus "...het spijt me, want ik wist niet wat ik deed, ik was dronken..."

Me reet!
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

sommige mensen hebben een kwade dronk :roll:
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Robijntje schreef: Dit slaat echt helemaal nergens op!

MAAR!!!

En vanaf dat moment had je al kunnen weten dat dat nare gevolgen zou kunnen hebben.

Me reet!
wat n heerlijk lieve reactie..... heb ik gezegd dat je lazerus drinken geen bewuste keuze is? Het enige wat ik zei is dat iemand in mekaar slaan als je lazerus bent niet bewust gaat. Lezen lieverd, lezen.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

nou eeeeeh... er wordt nu wel heel snel geoordeeld vind je ook niet we weten niet eens wat er echt gebeurd is !

:P

Misschien heeft ze in een dronken bui wel een papieren propje gegooid richting Wilders :D :D
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

AM_ber_79
Forumdiva

Re: Mag veroordeelde man eerst vrouw worden of gaat straf vo

Bericht door AM_ber_79 »

Frederique_ schreef: B. (32) werd vorig jaar veroordeeld tot een gevangenisstraf van negen maanden, waarvan drie voorwaardelijk, vanwege een zware mishandeling.

Dat zijn geen propjes hoor 8)
Robijntje
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

AM_ber_79 schreef:
Robijntje schreef: Dit slaat echt helemaal nergens op!

MAAR!!!

Me reet!
wat n heerlijk lieve reactie..... heb ik gezegd dat je lazerus drinken geen bewuste keuze is? Het enige wat ik zei is dat iemand in mekaar slaan als je lazerus bent niet bewust gaat. Lezen lieverd, lezen.

Amber, dit was geen reactie op jou persoonlijk!

Het is mijn visie op overmatig alcoholgebruik in het algemeen.

Het spijt me als het is overgekomen als een persoonlijke aanval, want zo was het zeker niet bedoelt.
snoopy
Eredivisie

Re: Mag veroordeelde man eerst vrouw worden of gaat straf vo

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:
Frederique_ schreef: B. (32) werd vorig jaar veroordeeld tot een gevangenisstraf van negen maanden, waarvan drie voorwaardelijk, vanwege een zware mishandeling.

Dat zijn geen propjes hoor 8)
Bij Wilders weet je het nooit :D als die zn teen stoot staan er zo veel ambulances voor de deur dat geen marokkaans tuig ertegen opgewassen is :D

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Misschien was het wel n stukje uit de Koran...
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Robijntje schreef:Het dronken worden, heb je zeker wel bewust gedaan!
Ook dat wens ik te betwijfelen.

En ik ben ervaringsdeskundige, ik heb in mijn studietijd toch ook regelmatig met een flinke kater in bed gelegen (gelukkig heb ik geen kwade dronk ;) ). Maar ik kan me niet herinneren ooit bewust de beslissing te hebben genomen om dronken te worden. Meestal was het dat ik achteraf pas spijt had dat ik toch weer te veel biertjes gedronken had, op het moment zelf denk je daar niet over na.

Denk jij echt bewust na over alles wat je doet? Ik kan het me haast niet voorstellen.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Joandelynn schreef:
Denk jij echt bewust na over alles wat je doet? Ik kan het me haast niet voorstellen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat je er niet zelf verantwoordelijk voor bent!

Irene
Kleine stapjes
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Irene schreef:Maar dat wil nog niet zeggen dat je er niet zelf verantwoordelijk voor bent!
Nee, maar daar ben ik ook het ook helemaal mee eens :)
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Snoopy schreef:nou eeeeeh... er wordt nu wel heel snel geoordeeld vind je ook niet we weten niet eens wat er echt gebeurd is !

:P

Misschien heeft ze in een dronken bui wel een papieren propje gegooid richting Wilders :D :D
Er wordt volgens mij hier nergens een oordeel gegeven over de persoon in kwestie, of die dan wel of niet iets heeft gedaan en hoe erg dat dan wel zou zijn. Hoeven wij niet en volgens mij is daar helemaal geen behoefte toe. Dat heeft de rechter al gedaan. er wordt wel over bepaald gedrag gesproken.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Voor wat betreft die andere straf (verplichte behandeling in de forensisch psychiatrische kliniek of 3 maanden de cel in) ligt het moeilijker. Hem is een bijzondere voorwaarde opgelegd, namelijk dat hij moet luisteren naar de reclassering. Dat betekent dat hij een programma moet volgen bij de instelling voor verslavingszorg. Zoiets heeft een doel, zo te zien het doel om van de verslaving af te komen. De man heeft echter laten zien dat hij dat doel al bereikt heeft zonder die instelling.
Ik vind, als je een middel moet slikken om van de drank af
te blijven, heb je het doel van de verslaving af te zijn, niet bereikt.....nee echt niet :roll:

Als je op een middel moet vertrouwen, dan heb je je eigen geest niet gebruikt om voorgoed van een verslaving af te blijven....ergo ben je nog steeds verslaafd....

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie