BiTransDag 13 juni Den Haag

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik ken allerlei transmannen en transvrouwen. Er komen allerlei combinaties voor. Laatst stond op transman.nl nog een voorbeeld van een transman die voor de transitie lesbisch was, na de transitie homo. Ik deel de gendertherapeuten-hoofdpijn. Ook in het genderteam heeft men de neiging verschrikkelijk snel conclusies te trekken en daarbij vrij snel in hokjes te denken. Mijn advies: niet doen. Vraag iemand hoe het bij hem/haar/haam zit en houdt 't individueel.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Frederique_ schreef:Ik ken allerlei transmannen en transvrouwen. Er komen allerlei combinaties voor. Laatst stond op transman.nl nog een voorbeeld van een transman die voor de transitie lesbisch was, na de transitie homo. Ik deel de gendertherapeuten-hoofdpijn. Ook in het genderteam heeft men de neiging verschrikkelijk snel conclusies te trekken en daarbij vrij snel in hokjes te denken. Mijn advies: niet doen. Vraag iemand hoe het bij hem/haar/haam zit en houdt 't individueel.

Groetjes,

Frederique
Hier kan ik het zeer mee eens zijn. Een ander mooi voorbeeld was een vrouwelijk fotomodel die onlangs een vrouwelijke homo geworden is en tevens dragqueen.

Elke poging tot normalisering sterotypering vind ik eigenlijk mensonwaardig... en helemaal voor mensen die zover zijn doorgenormaliseerd dat ze eindelijk moeten bekennen dat ze nu toch echt voor zichzelf moeten gaan leven....laat de mensen zichzelf zijn!
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Ik deel de gendertherapeuten-hoofdpijn. Ook in het genderteam heeft men de neiging verschrikkelijk snel conclusies te trekken en daarbij vrij snel in hokjes te denken.
Ik denk dat jij toch die Bushong wel zou mogen hoor, want hij schrijft ook:
Since each of these independent attributes is graded, it is easy to see the possible combinations and degrees number in the thousands. With regard to gender, we can be in a category of one—ourselves.
...
The only person who truly knows where and how far to go is the transgendered person, themselves.
Maar goed, ik zal ophouden over die man :)

Overigens probeert mijn eigen therapeute me ook constant er op te wijzen dat er meer opties zijn dan alleen het hokje TS, en zij heeft ook vroeger voor het genderteam gewerkt. Lang niet alle therapeuten denken in hokjes hoor.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Misschien is ze daarom wel bij het genderteam weg? :wink:

Groetjes,

Frederique
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

mijn vermoeden is dus dat veel gendertherapeuten helemaal niet in het hokje man vrouw denken maar in het hokje trans of niet...
dachten ze maar in die hokjes man/vrouw, dan was de behandeling veel beter geweest. Het is nu een beetje zo: ben je freak genoeg? ja? ok dan gaan we met je in zee.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Volgens mij is het juist andersom: ben je klassiek-transseksueel-genoeg dan gaan ze met je in zee, want dan herkennen ze wat ze zien. Ben je "anders", dan moet je goed kunnen kletsen en dan kom je (zoals ik) veel strijd tegen.

Groetjes,

Frederique
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Frederique_ schreef:Volgens mij is het juist andersom: ben je klassiek-transseksueel-genoeg dan gaan ze met je in zee, want dan herkennen ze wat ze zien. Ben je "anders", dan moet je goed kunnen kletsen en dan kom je (zoals ik) veel strijd tegen.

Groetjes,

Frederique
Hoi Frederique,

Ja maar nu ga je er vanuit dat "klassiek transseksueel" gelijk is aan vrouw. Maar zo is het nu niet. Als er uit werd gegaan van wat er aanwezig is in iedereen dan heb je pas een eerlijke diagnose in plaats van zoals ze nu doen: heb je de meeste symptomen van andere niet vrouwen maar klassiek transseksuelen, dan weten we een beetje wat we kunnen verwachten. Ze denken in onjuiste hokjes, maatschappelijk psychologisch seksueel noem maar op, en lopen daarom achter, het is niet 2009 in elk geval. Ouderwetse psychologie in combinatie met typeringen is echt niet afdoende om iemand te "testen"
Dat er weinig psychologische begeleiding is na hormonen en zelfs nog minder na de srs zegt genoeg. Een low budget niet toereikend orgaan dat gewoon een checklijstje afwerkt en dan kan iedereen weer rustig slapen..

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ik heb juist de andersom-problemen: ik val niet in het standaard hokje omdat ik niet binair man/vrouw denk en voel, ik heb daardoor altijd weer strijd met de psychologen. Ik zou ze liefst zo veel mogelijk willen afschaffen: alleen een korte onderzoeksperiode (max. 3 maanden doorlooptijd tussen aanmelding en start hormonen), waarbij alleen onderzocht wordt of je wel-of-geen wanen hebt. Geen wanen? Dan mag je alle combinaties van wel-of-geen hormonen/SRS die jou goed dunkt onder medische begeleiding. En net zo veel (of weinig!) psychologenhulp als jou goed dunkt.

Voor mij had dat betekent dat ik na die 3 maanden de psycholoog niet meer terug zou zien. De tijd die ik me nu zit te ergeren had een ander die die hulp wel zinvol vindt veel nuttiger kunnen besteden...

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie