Werken aan acceptatie

Algemeen

Moderator: Moderators

Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Am_ber_79 schreef:
Ken jij een groepering die door IEDEREEN geaccepteerd en gerespecteerd wordt?
Ik denk dat ik de blanke hetero vrouwen nog toevoeg aan Frederiques blanke hetero mannen. Maar los daarvan, het feit dat je misschien niet door iedereen geaccepteerd zult worden wil niet zeggen dat je je dan niet kan inzetten voor acceptatie door meer mensen.

Am_ber_79 schreef:
Overigens is t in mijn individuele gevalletje totaal niet perfect geregeld.
Ik had het ook niet specifiek tegen jou, maar tegen iedereen die hier meeleest. En dat het in bijna niemand z'n geval perfect geregeld is weet ik ook wel, maar daarom verbaas ik me altijd zo over het feit dat mensen zo heftig tegen pogingen zijn om de situatie van T's te verbeteren.

Am_ber_79
Allochtonen worden geslagen door rechts extremistische dwazen om wie ze zijn. homo's worden door potenrammers geslagen om wie ze zijn. En zo kan je een heel lijstje maken van mensen die mishandelt worden om wie ze zijn. Moeten de daders van deze mishandelingen dan ook zwaarder gestraft worden? Want dan is het einde zoek.
In de Verenigde Staten noemen ze dat 'hate-crime'. Wie daarvoor veroordeeld wordt krijgt 25 % meer celstraf dan wie veroordeeld wordt voor een mishandeling of moord die niet wordt gekwalificeerd als hate-crime. Zo krijg je potenrammers, rechts-extremisten en trans-haters voor langere tijd van de straat, en is de hoop dat ze er extra van doordrongen raken wat ze gedaan hebben (of dat deel van de theorie werkt weet ik overigens niet). Het lijstje dat ze daarvoor in de VS gebruiken is netjes omschreven in de wet, en is vermoedelijk niet zo lang dat ze er het eind van kwijtraken. Als het daar kan moet het hier ook kunnen, toch?

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Volgens mij gebeurt het hier ook, toch?
Ik herinner me in ieder geval een oproep van Mathieu Heemelaar van Groen Links bij het openingsfeestje van TNN...

En t.a.v. heteroseksuele vrouwen: ze krijgen nog steeds minder betaalt dan heteroseksuele mannen in hetzelfde beroep. Ze hebben nog steeds last van een glazen pafond. Dus, nee, ik ben geneigd om het lijstje beperkt te houden tot de heteroseksuele mannen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

joandelynn schreef:Ik ben het met Claudia eens dat we onszelf vaak voor de gek houden (nuja, ik niet, ik ben zo onpassabel als maar kan op dit moment dus ik hoef me nog niet voor de gek te houden ;) ). Maar om die illusie in stand te houden gaan veel van ons wel heel erg ver, dan denk ik bijvoorbeeld aan ingrijpende plastic chirurgie van het gezicht. Dus dat je het dan niet erg prettig vind dat die illusie doorbroken wordt als iemand je aanspreekt op je T-zijn vind ik niet zo vreemd.
Dit vind ik nu een verkeerde denkwijze...Je heft de illusie juist op ipv dat je hem in stand houdt... doordat je verandert laat je juist een stukje werkelijkheid zien, of je nu passabel bent of niet. Als je dat zelf al niet serieus kunt nemen, wie dan wel?
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Frederique schreef:
Volgens mij gebeurt het hier ook, toch?
Ik herinner me in ieder geval een oproep van Mathieu Heemelaar van Groen Links bij het openingsfeestje van TNN...
Ik dacht eigenlijk dat het nog niet mogelijk was voor rechters hier om specifiek zwaarder te straffen vanwege hate-crimes. Was het niet zo dat Mathieu een oproep deed om dat mogelijk te maken?

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nee, andersom: het is wel mogelijk, het moet dus duidelijk in het politierapport dat het vanwege T* is.
Zie ook hier.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Denk je echt dat in bepaalde wijken een heterosexuele WITTE man geaccepteerd en gerespecteerd word? Er waren tijden dat witte mensen bv in Harlem (New York) niet veilig waren. Dus nogmaals: ken jij n groep die door IEDEREEN geaccepteerd en gerespecteerd word?

En kom nu niet aan dat een voorbeeld van New York niet telt, als je blijkbaar wel vergelijkingen met Italie of de baltische staten mag maken.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie