Een 61-jarige Britse transvrouw heeft haar geslachtsoperatie zelf uitgevoerd, nadat ze te horen had gekregen dat ze nog zeker twee jaar op de operatie moest wachten. Ze vertelde haar vrouw dat ze hoofdpijn had, nam pijnstillers en sneed met behulp van een zelfgemaakte operatiekit haar penis af.
Mery vertelde de Wales on Sunday: 'Vanaf het moment dat ik de trap afliep toen ik het gedaan had, voelde ik me gewoon goed. Ik had mijn gevoelens zo lang onderdrukt.
Ik had precies uitgedacht hoe ik het zou doen en ik had het vaak geoefend. Het bewees voor mij naderhand dat je hersenen en emoties zo veel sterker kunnen zijn. Ik had de hele procedure eindeloos geoefend. Dus toen het erop aan kwam het echt te doen, was de pijn niet meer zo'n punt.'
Toen ze de trap afkwam zei Mery haar vrouw een ambulance te bellen. In het ziekenhuis vond de dokter dat ze het redelijk goed had gedaan, volgens Mery.
Mery kan zich geen volledige geslachtsaanpassende behandeling, waaronder een gelaatsoperatie en electrolyse, veroorloven. Daarom kiest Roland(e) nu voor een androgyne stijl om ongewenste aandacht te voorkomen.
Roland(e) Mery is een voormalig militair. Ze is 23 jaar gehuwd met de 51-jarige Julie en samen hebben ze 4 kinderen.
[bron: transman.nl]
Transvrouw voert geslachtsoperatie zelf uit
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Transvrouw voert geslachtsoperatie zelf uit
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ja dit is schokkend. Zij heeft blijkbaar in echte geestelijke nood gezeten.
Maar wat dacht je als er hier in Nederland nog meer wordt bezuinigd op de kwetsbare groep transen? En van de wacht tijden die nu aan de orde zijn? Dat gaat ongetwijfeld velen enorm zwaar belasten.
Ik vind dat wij het bijzonder goed hebben tov andere landen. Ik vind dat wij zeker ontzettend dankbaar ervoor zijn dat we hebben waar we nu aanspraak op kunnen doen, al schrijven velen over verzekeringen die hun best doen om ons het leven letterlijk onmogelijk te maken.
Dit schrijnend geval haalde de krant, maar al het leed dat er is van anderen die niet zo een extreem handeling doen, niet de krant halen is ongezien, ongehoord en bestaat dus niet. Wel degelijk dus. Het lijkt dat men nog altijd de ernst van de situatie erg onderschat.
Geld maakt niet gelukkig, zeggen zij die alles hebben. Nu hier zou geld / vergoede behandelingen dus wel degelijk gelukkig maken.
Petra v
Maar wat dacht je als er hier in Nederland nog meer wordt bezuinigd op de kwetsbare groep transen? En van de wacht tijden die nu aan de orde zijn? Dat gaat ongetwijfeld velen enorm zwaar belasten.
Ik vind dat wij het bijzonder goed hebben tov andere landen. Ik vind dat wij zeker ontzettend dankbaar ervoor zijn dat we hebben waar we nu aanspraak op kunnen doen, al schrijven velen over verzekeringen die hun best doen om ons het leven letterlijk onmogelijk te maken.
Dit schrijnend geval haalde de krant, maar al het leed dat er is van anderen die niet zo een extreem handeling doen, niet de krant halen is ongezien, ongehoord en bestaat dus niet. Wel degelijk dus. Het lijkt dat men nog altijd de ernst van de situatie erg onderschat.
Geld maakt niet gelukkig, zeggen zij die alles hebben. Nu hier zou geld / vergoede behandelingen dus wel degelijk gelukkig maken.
Petra v
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Re: Transvrouw voert geslachtsoperatie zelf uit
Dus die vrouw van haar wist niet wat Mery daar op de zolder deed.....???Frederique_ schreef:Toen ze de trap afkwam zei Mery haar vrouw een ambulance te bellen.
Ik denk, dat je met 60+ sowieso geen kans meer maakt om als een volledige vrouw door te gaan als je dan pas met een transitie begint....die witte haartjes uit het gezicht halen maakt je ook nie vrouwelijker, net zomin dat je op eens geen penis in je androgyne broek hebt en ja, hormonen zouden op deze leeftijd ook nie meer veel werking hebben en zelfs gevaarlijk kunnen zijnFrederique_ schreef:Mery kan zich geen volledige geslachtsaanpassende behandeling, waaronder een gelaatsoperatie en electrolyse, veroorloven. Daarom kiest Roland(e) nu voor een androgyne stijl om ongewenste aandacht te voorkomen.
In het geval van Ester Zwart zie je dat toch ook, dat een rode broek niet veel aan toe voegt en vreemden het beeld geeft, dat het om een man gaat....ene in een rode broek....
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
strict gezien heb je wel gelijk...mara...
maar toch je weet, trans ben je...als je eenmaal trans bent,
dan ga je die behandeling in, of je er nu aan dood gaat of niet..
het lijkt me heel moeilijk allemaal voor niet voldoende passabele transjes, het is ook een van mijn grootste angsten...
Nu vind ik dit verhaal wel weer slecht voor de beeldvorming... want -alweer- exmilitair, vrouwen en kinderen, en doodleuk met het bloed stromend langs je benen de woonkamer in komen strompelen...
ja een triest verhaal... maar hoe triest ook voor dit gezin, en het betreft dus -weer- een voorheen stoere man, die dus nu zonder enig inlevingsvermogen zijn gezin opzadelt met een zwaar psychisch gestoorde papa. Als je er zo erg aan toe bent, ga dan tenminste wel bij je vrouw en kinderen weg??
Maar goed het blijft een verschrikkelijk verhaal en voel wel mee met alle partijen...
groetjes
maar toch je weet, trans ben je...als je eenmaal trans bent,
dan ga je die behandeling in, of je er nu aan dood gaat of niet..
het lijkt me heel moeilijk allemaal voor niet voldoende passabele transjes, het is ook een van mijn grootste angsten...
Nu vind ik dit verhaal wel weer slecht voor de beeldvorming... want -alweer- exmilitair, vrouwen en kinderen, en doodleuk met het bloed stromend langs je benen de woonkamer in komen strompelen...
ja een triest verhaal... maar hoe triest ook voor dit gezin, en het betreft dus -weer- een voorheen stoere man, die dus nu zonder enig inlevingsvermogen zijn gezin opzadelt met een zwaar psychisch gestoorde papa. Als je er zo erg aan toe bent, ga dan tenminste wel bij je vrouw en kinderen weg??
Maar goed het blijft een verschrikkelijk verhaal en voel wel mee met alle partijen...
groetjes
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."
"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Jipp Snoepje....trans ben je en dat valt dus tot nu toe alleen maar op een manier te behandelen....Snoopy schreef:strict gezien heb je wel gelijk...mara...
maar toch je weet, trans ben je...
....ik gooi dus alleen wat feiten op tafel en ik kan me nie voorstellen, dat je na 60 jaar te zijn opgesloten nog van een vrijheid kunt genieten, die aan alle hoeken knelt en waar een hele bende kleinkinderen opa tegen je zeggen....
....het feit, dat je een compromis kunt leven, door je verder androgyn te presenteren...of anders gezegt, gewoon als man verder leven omdat je anders opvalt, is ook zoiets....en dat nu de penis eraf is, zie ik nog niet zo erg, want haar vrouw heeft met 60+ zeker nie die behoeftes, die ze nog had, toen die twee gingen trouwen.....
....en nog een ding stoort me, 60 jaar heeft deze mens overleeft met haar penis en op eens, toen ze met pensioen gaat is ze zo vertwijfelt, dat ze zelf gaat sleutelen??
Maarja, we kennen zeker nie het hele verhaal....en we kennen niet de verhalen van de familieleden
Verder....ja triest he....maar dat werd al meerdere keren gezegt.....en ja, het hele leven moet toch al een puinhoop en ellende hebben veroorzaakt....60 jaar ontevreden te zijn geweest laat ook zun sporen achter....en 60 jaar GID geheim houden geloof ik gewoon niet....of zij was bij de MI6 of zo....
groetjes
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--