he, ho, bi, a en...???

Algemeen

Moderator: Moderators

AM_ber_79
Forumdiva

he, ho, bi, a en...???

Bericht door AM_ber_79 »

Iemand die niet van sex houdt, noem je n a-sexueel. Iemand die op hetezelfde geslacht valt homo. Iemand die op het andere geslacht valt hetero. Iemand die op beide valt bi. Maar hoe noem je dan iemand die op een T valt? En hoe noem je een T die op een T valt? Is er dan wel sprake van trans-sexueel? 8) :wink:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Madeleine.
ff weer wat posten

Bericht door Madeleine. »

Kwestie van hoe je er tegen aankijkt denk ik, voor het gemak kan je het pansexueel noemen :wink:
Waar je route in dit leven ook naartoe leidt,
vergeet geen plezier te hebben op de weg daar naartoe.
Ik gebruik teveel smileys, sorry... ;)
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

zie je wel...toch nog n btje queer in mn vriendenkring... hell yeah 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Madeleine.
ff weer wat posten

Bericht door Madeleine. »

AM_ber_79 schreef:zie je wel...toch nog n btje queer in mn vriendenkring... hell yeah 8)
Zo mag je het ook noemen, lig nooit zo wakker van de labeltjes :P
Waar je route in dit leven ook naartoe leidt,
vergeet geen plezier te hebben op de weg daar naartoe.
Ik gebruik teveel smileys, sorry... ;)
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Zoals n (lesbische) vriendin laatst al opmerkte: mensen krijgen steeds meer door dat queer de norm begint te worden. En ik sta er helemaal achter...

C&M, veel succes, plezier, geluk en liefde samen!

Claudia K
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Eerlijk gezegd interesseert het me totaal niet of er een naam voor is of nog voor moet worden bedacht.
Net als het er niet toe doet waarop je valt......zolang dat vallen maar lekker zacht is. En ik mag gerust zeggen dat ik het daarmee bijzonder goed getroffen heb.

:D Dank je voor je lieve woorden Amber

Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:Zoals n (lesbische) vriendin laatst al opmerkte: mensen krijgen steeds meer door dat queer de norm begint te worden. En ik sta er helemaal achter...
het bloed kruipt waar het niet gaan kan....
maar ik ben toch echt een 100% heteroseksueelmeisje gedoemd aandacht te genereren van bimannen panseksuelen geestelijk gemankeerde mannen, travestieten, wannabe TSen, in de kast TSen, uit de kast TSen en meer van dan dat soort gespuis ;)
(het kan vast nog erger Im sure)

laat queer de norm zijn, nee bedankt denk ik dan, laat die beker maar aan me voorbij gaan :) in mn leven is al veel te lang queer de norm geweest.

maar goed het helpt ook mij als er eens wat meer mannen zouden zijn die wat minder bang zijn zich buiten de norm te begeven en eens een relatie durven wagen met een tsmeisje...

(ookal ben ik in werkelijkheid een inktvis met 10 armen, maar dat vertel ik pas na het 10e afspraakje)...
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Leg eens uit wat Queer nu weer is?
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Re: he, ho, bi, a en...???

Bericht door Mara »

AM_ber_79 schreef:Maar hoe noem je dan iemand die op een T valt?
Die noem ik nie goe wijs...T*s zijn toch veelste moeilijk :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

dhiamara schreef:Leg eens uit wat Queer nu weer is?
Dan ken je zeker ook niet het woord queerseksueel....???? Nou, dat zijn dus mensen die op T*s vallen....maar Dhiamara, vertel het nie verder....laat ze hier nog un beetje raden :wink:

Mara
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

bron=Wikipedia schreef:Queer is een parapluterm voor onder andere homoseksualiteit en/of travestie. Maar ook mensen uit de punkscene identificeren zich vaak als queer. De term is meestal bedoeld om zich af te zetten tegen de standaard heteronorm en trekt tegelijkertijd elk mogelijk hokje in twijfel. Progressieve queers beschouwen de homowereld als rolbevestigend en commercieel. Queers vinden bijvoorbeeld dat binnen veel homoseksuele relaties de hetero-rolpatronen worden nagebootst. Ook verafschuwen queers bedrijven die homoseksueel gedrag niet accepteren maar zich wel in commercieel opzicht tot de 'roze markt' richten.

Meer nog dan een parapluterm kan men 'queer' dus ook beschouwen als een politieke stellingname. De kritiek op de heteronorm en het binaire geslachtsmodel wordt dan uitgebreid naar het aan de kaak stellen van elke identiteitsnorm. Radicale queers zien in alle discriminatievormen een gemeenschappelijke basis, namelijk het categoriseren en vervolgens in- of uitsluiten van mensen. Daarom verzetten ze zich niet alleen tegen homo-/lesbo-/bi-/transfobie en tegen seksisme en genderisme, maar bijv. ook tegen racisme, validisme, leeftijdsdiscriminatie en economisch onrecht.

Queerminded mensen komen samen op georganiseerde feesten zoals queeruption of noodlescafé. In steden als Amsterdam, Londen, Berlijn en San Francisco zijn hele gemeenschappen te vinden. De onderlinge tolerantie is vaak vrij hoog. Welk geslacht of seksuele voorkeur iemand heeft is minder belangrijk dan hoe men in de maatschappij staat als geheel.

Niet iedereen is even blij met de term 'queer'. Sommigen vrezen dat dit 'anti-label' een nieuw hokje wordt en definiëren zich liever helemaal niet. Anderen verkiezen juist vaste categorieën en voelen zich bedreigd in hun eigen seksuele of genderidentiteit. Zelfdefinitie is echter een queer basisprincipe. Iedereen is dan ook vrij om zijn, haar of per eigen etiket en aanspreekvorm te kiezen - of niet te kiezen.

Vooral in Engelstalige gebieden wijzen veel mensen de term af, omdat 'queer' oorspronkelijk 'vreemd' of 'eigenaardig' betekent, maar ook 'flikker'. Het is in de Engelse taal immers al langer bekend als scheldwoord voor 'nichten'. Sommige lesbiennes en homo's willen zich niet met deze negatieve connotatie associëren en vinden niet dat ze 'vreemd' zijn. Anderen omhelzen het woord als geuzennaam. Elders ergert men zich soms aan het Angelsaksische en enigszins vage karakter van het woord en houdt men het liever bij de oude scheldwoorden van zijn eigen taal. In Frankrijk zal men alternatieve holebi-activiteiten dus eerder aankondigen als 'trans-pédé-gouine'. In Nederlandstalige streken komt dit soort gebruik van 'flikker', 'pot', 'trut' en 'jeanet' ook voor, zij het minder, nu de term 'queer' aan terrein wint - zodanig zelfs, dat ook commerciële feesten deze nieuwerwetse naam gebruiken, ook al hebben ze niets te maken met de politieke betekenis van het woord.

'Queer' is onderhevig aan grote uitbreiding in de genderstudies van bijvoorbeeld Judith Butler, die sommigen ook wel als de theoretische grondlegster van de queer gedachte beschouwen.
En dat is dan een uitleg van de term. En ja, mensen bepalen uiteindelijk gemeenschappelijk welk woord welk lading dekt, geen hokjes is ook een hok :wink: 8)
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Meer nog dan een parapluterm kan men 'queer' dus ook beschouwen als een politieke stellingname. De kritiek op de heteronorm en het binaire geslachtsmodel wordt dan uitgebreid naar het aan de kaak stellen van elke identiteitsnorm. Radicale queers zien in alle discriminatievormen een gemeenschappelijke basis, namelijk het categoriseren en vervolgens in- of uitsluiten van mensen. Daarom verzetten ze zich niet alleen tegen homo-/lesbo-/bi-/transfobie en tegen seksisme en genderisme, maar bijv. ook tegen racisme, validisme, leeftijdsdiscriminatie en economisch onrecht.
Ik heb de hippietijd nog heel even bewust meegemaakt. Nonconformisme, namelijk ten opzichte van "het establishment", was een groot goed in die tijd. Maar onder elkaar hechtte men nog veel sterker aan groepsnormen dan de maatschappij waar men zich tegen verzette. Dat is het paradoxale van alle mogelijke identiteiten: hoe kleiner de groep, hoe groter de drang/dwang naar onderlinge gelijkheid.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Goh, zou het daardoor komen ;-)

Irene
Kleine stapjes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Janiek_ schreef:Ik heb de hippietijd nog heel even bewust meegemaakt.
Bij mij was het de punktijd in de jaren 80....hahahaha, het was leuk zich aan de meiden te kunnen orienteren qua uiterlijk....op new-wave en gothicgebied wel te verstaan....mij heeft het enorm geholpen en dat heb ik uitgeleeft tot in het extreme 8)

Na die definitie ben ik dan ook queer :roll:

Hahaha...ik ga trouwens binnenkort verhuizen en ga met een net zo in die tijd hangen gebleven gothicgenderbender samen wonen....hij is de Diva in town en durft het nog steeds nie aan zonder in vol ornaat de deur uit te gaan.....en ja, zijn outfits zijn echt erg ingewikkelt en extreem.....er is ook nog een meid erbij, die net zo extreem is....goh, ik vrees, dat me bijna niemand meer herkent van vroeger, want de laatste twee weekenden daar, ging ik ook weer aan het experimenteren en ik zie, ik heb aan die twee, twee hele goeie visagisten en aan hem een uitstekende hairstylist.....en ja, ik verheug me echt op weer in een krasse woonkomune te leven....en op leuke stylings met uitgaan....

....back to the rules 8)

Een homo, een lesbo en een bi in een huis en allemaal in gothicstyle en schijt aan stereotype gendernormen....da's pas queer :lol:

Mara
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Goh wat leuk voor je Mara, dat wordt vast gezellig wonen <3
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Plaats reactie